کد خبر: ۵۳۴۷۹
۲۰:۰۰ -۱۳ خرداد ۱۴۰۳

قیمت مسکن در شمال شهر تهران چقدر رشد کرد؟ + جدول

متوسط قیمت مسکن در شمال شهر تهران، مترمربعی ۱۸۵ میلیون تومان است.

قیمت مسکن در شمال شهر تهران چقدر رشد کرد؟ + جدول

نشان تجارت - بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان‌های مسکونی در دو منطقه شاخص شمال تهران (مناطق یک و سه)، برآورد اولیه از میانگین بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن در این دو منطقه را نشان می‌دهد.
به گزارش دنیای اقتصاد، تازه‌ترین بررسی‌ها بر پایه مشخصات ۵۰ مورد از فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن مناطق یک و سه تهران که گران‌ترین مناطق پایتخت هستند، نشان می‌دهد، متوسط قیمت پیشنهادی در این فایل‌ها مترمربعی ۱۸۵ میلیون تومان است. همچنین میانگین مساحت این واحد‌ها حدود ۱۴۸ مترمربع با عمر بنای متوسط ۱۲ سال است.

برای خرید واحدی با این مشخصات (۱۴۸ مترمربعی با قیمت هر متر مربع ۱۸۵ میلیون تومان)، به طور متوسط بیش از ۲۷ میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز است. بر اساس این سطوح قیمت‌های پیشنهادی که روز گذشته در این فایل‌ها درج شده است، هم اکنون یک متقاضی برای خرید یک واحد مسکونی ۱۰۰ مترمربعی در این دو منطقه به طور متوسط باید بودجه‌ای حدود ۱۸ میلیارد تومان در نظر داشته باشد.

البته همان گونه که در جدول نیز مشخص است در این دو منطقه واحد‌های مسکونی با عمربنای بالاتر و سطح قیمت کمتر نیز یافت می‌شوند و حتی قیمت هر مترمربع مسکن در برخی از این فایل‌ها از ۱۳۰ میلیون تومان نیز کمتر است؛ بنابراین بسته به موقعیت، امکانات، سن، متراژ و سایر مشخصات فایل‌های عرضه شده به بازار برای فروش، می‌توان واحد مسکونی با بهای پیشنهادی هر مترمربع ۱۳۰ میلیون تومان تا بیش از ۳۵۰ میلیون تومان نیز جست و جو و خریداری کرد.

دامنه قیمت فروش واحد‌های مسکونی در این دو منطقه به دلیل اینکه برخی از فایل‌ها موقعیت و امکانات ویژه‌تر داشته و در ساخت آن‌ها از متریال لوکس‌تری استفاده شده است و در مقابل برخی دیگر بر اساس الگوی مصرف و با متریال و امکانات معمول ساخته و به بازار عرضه شده‌اند، وسیع و متنوع‌تر از سایر مناطق تهران است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع مسکن در شمال شهر تهران را مشاهده کنید:

قیمت مسکن در شمال شهر تهران چقدر رشد کرد؟ + جدول

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون