کد خبر: ۵۳۶۹۱
۱۹:۵۳ -۲۴ خرداد ۱۴۰۳

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی کیست؟

«سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی» یکی از سیاستمداران اصولگرا و پزشکان کشور است.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی کیست؟

نشان تجارت - سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یکی از سیاستمداران و پزشکان برجسته ایرانی است که در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجرایی فعالیت داشته و به عنوان یکی از چهره‌های تأثیرگذار در سیاست ایران شناخته می‌شود. 

بیوگرافی سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در ۲۵ فروردین سال ۱۳۵۰ در شهر فریمان از توابع استان خراسان رضوی به دنیا آمد. وی متخصص گوش و حلق و بینی است. قاضی‌زاده هاشمی در سال ۱۳۸۶ از حوزه انتخابیه مشهد توانست به دوره هشتم مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند. او در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم نیز از همین حوزه انتخابیه به مجلس راه پیدا کرد. او از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری است و در سال های 1392 و 1393 سخنگوی آن بود. قاضی‌زاده هاشمی در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، دبیر هیئت رئیسه مجلس و در دوره یازدهم، تا خرداد ۱۴۰۰ نایب رئیسی اول مجلس را بر عهده داشت. او پسرعموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر سابق بهداشت) و برادر سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی (نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی) است.

سوابق حرفه‌ای و اجرایی سیدامیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی

حوزه پزشکی

·        پزشک و متخصص گوش، حلق و بینی: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی تحصیلات خود را در رشته پزشکی انجام داده و تخصص خود را در زمینه گوش، حلق و بینی (ENT) کسب کرده است. او به عنوان پزشک و متخصص در این زمینه فعالیت کرده و تجربه‌های گسترده‌ای در حوزه پزشکی دارد.

حوزه سیاسی

·        نماینده مجلس شورای اسلامی: او به عنوان نماینده مردم مشهد و کلات در نهم، دهم و یازدهمین دوره‌های مجلس شورای اسلامی فعالیت کرده است.

·        نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی: در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، قاضی‌زاده هاشمی به عنوان نائب رئیس اول انتخاب شد و در این سمت فعالیت کرد.

·        دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی: او نقش مهمی در جبهه پایداری انقلاب اسلامی، یکی از جریان‌های اصولگرای کشور، ایفا کرده و به عنوان دبیر کل این جبهه فعالیت داشته است.

فعالیت‌ها و نقش‌های سیدامیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی

قانون‌گذاری: به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، قاضی ‌زاده هاشمی در تدوین و تصویب قوانین مختلف نقش داشته است.

نظارت بر دولت: او به عنوان عضو مجلس، نقش نظارتی بر عملکرد دولت و نهادهای اجرایی داشته است.

فعالیت‌های حزبی: به عنوان دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، او در سازماندهی و هدایت فعالیت‌های این حزب سیاسی نقش داشته و همچنین هم‌اکنون عضو شورای مرکزی حزب اسلامی قانون است.

ثبت‌نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

با شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافته و ثبتنام خود را انجام داد.

او پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام تسلیت به خانواده‌های شهدای خدمت گفت: «امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساختها، پیشرفت در فناوریهای مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان،جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است، اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه‌های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آن‌ها گردیده است؟

مردم عزیز ایران، می‌دانید که دعواها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی‌گویی، رویکردهای قیم‌مآبانه، تزریق مسکن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیرهای شکست خورده و راهکارهای تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش‌ ها نمی‌باشد. دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد می‌شود که تمام تلاش خود را بکار گیرد تا با همراهی آن‌ها در طی یک دوره چهارساله، تورم و بیکاری تک رقمی، رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دو برابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی را محقق سازد.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون