کد خبر: ۵۳۴۲۹
۲۰:۳۲ -۱۱ خرداد ۱۴۰۳

فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» پروانه نمایش گرفت/ فیلم جوان ترین کارگردان جشنواره فجر در راه اکران

پروانه نمایش فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» به کارگردانی «محمد حسین حقیقت» برای اکران در سینماهای کشور صادر شد.

فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» پروانه نمایش گرفت/ فیلم جوان ترین کارگردان جشنواره فجر در راه اکران

نشان تجارت - به نقل از مشاور رسانه ای؛ فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» از تولیدات موسسه سینمایی «نگار فیلم تبیان» و به کارگردانی محمد حسین حقیقت و تهیه کنندگی سعید شرفی کیا برای اکران عمومی در سینماهای کشور، پروانه نمایش گرفت. 

در این فیلم بازیگران نام آشنایی چون جمشید هاشم پور، ثریا قاسمی، جعفر دهقان، رضا توکلی، مجید پتکی، اسماعیل خلج، اتابک نادری، شاهین باباپور، شهناز شهبازی و... به ایفای نقش پرداخته اند.

پرواز ۱۷۵ جزو معدود آثار کارگردان‌های کار اولی در سینماست که با راه یابی به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، موفق شد دو جایزه «بخش بین الملل» و جایزه «تجلی اراده ملی» را به خود اختصاص دهد. این فیلم پیش از این نیز در هفدهمین جشنواره بین المللی مقاومت، جایزه نخست بخش «چشم انداز» را دریافت کرده بود.

محمد حسین حقیقت، به عنوان جوان ترین کارگردان حاضر در جشنواره چهل و دوم، برای نخستین تجربه خود به عنوان کارگردان فیلم سینمایی ژانر «دفاع مقدس» را انتخاب کرده و داستان شاعرانه خود را نه در زمان جنگ، بلکه در زمان حال روایت کرده است.

شایان ذکر است که موسسه سینمایی «نگار فیلم تبیان» سال گذشته، با سرمایه گذاری و تولید دو فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» و «مسخ نرگس» در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور یافته بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون