کد خبر: ۵۳۵۷۳
۰۶:۰۰ -۱۹ خرداد ۱۴۰۳

خبر مهم برای ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای برقی

مدیر سامانه یکپارچه خودروها از اعلام نتایج کاملِ اولویت‌بندی متقاضیان خودروهای برقی وارداتی تا پایان روز شنبه‌ (۱۹ خرداد ماه) خبر داد و اعلام کرد تصمیم گرفته شده متقاضیان به سه دسته، تقسیم‌بندی شوند و "صفِ انتظار به معنی فروش خودروهای وارداتی عادی" وجود ندارد و متقاضیان یا مشمول تخصیص یا عدم تخصیص خواهند بود و چنانچه منتخب، در موعد مقرر واریز وجه نکند، متقاضی دیگر جایگزین خواهد شد.

خبر مهم برای ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای برقی

نشان تجارت - از ۳۰ اردیبهشت ماه، این امکان برای متقاضیان خودروهای برقی که پیش از آغاز ثبت‌نام، نسبت به تعریف حساب وکالتی به نام خودروهای برقی، اقدام و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در این حساب بلوکه کرده بودند، فراهم شد که از میان هفت مدل خودروی برقی وارداتی عرضه شده از طریق سامانه یکپارچه خودروهای برقی برای انتخاب و ثبت درخواست یک خودرو، آن هم بدون شرایط و محدودیت ثبت‌نام‌ در طرح‌های فروش خودروها، اقدام کنند.

بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر در این طرح عرضه‌ خودروهای برقی شرکت کرده بودند که از این بین، بالغ بر ۲۵ هزار نفر صرفاً برای سه مدل خودرو، ثبت درخواست داشته‌اند.

با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام، فرآیند پایش مشتریان آغاز شد و مقرر شد که به دنبال تکمیل شدن فرآیند اولویت‌بندی ثبت‌نام‌کنندگان، نتایج آن بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای برقی بارگذاری و از طریق پروفایل کاربری مشتریان، قابل رویت باشد.

در این رابطه، مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه خودروها- در گفت‌وگویی از اعلام کامل نتایج از روز شنبه خبر داده و اظهار کرد: از عصر پنجشنبه، نتایج برای برخی از متقاضیان قابل رویت شده است اما نتایج کامل (برای همه ی شرکت‌کنندگان) مشخص نشده و سایت به حالت به روزرسانی بازگشت. این فرآیند اعلام نتایج تا روز شنبه تکمیل خواهد شد و نتایج نهایی اولویت‌دهی، تا پایان روز ۱۹ خرداد ماه مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان در سه دسته تقسیم، خواهند شد. دسته اول متقاضیانی هستند که خودرو به آن ها تخصیص داده شده است. دسته دوم متقاضیانی‌اند که در صف انتظار موقتیِ خرید خودروی مورد نظر قرار می‌گیرند تا در صورت عدم تکمیل وجهِ دسته اول یا افزایش ظرفیت فروش، خودرو به آن ها تخصیص داده شود. در نهایت دسته سوم، متقاضیانی هستند که در وضعیت عدم تخصیص قرار خواهند گرفت و مشمول تخصیص در این دوره، نخواهند بود.

همانطور که پیش‌تر، رئیس سازمان توسعه تجارت نیز تاکید کرده بود که باتوجه به تعداد درخواست بالا، این امکان وجود ندارد که برای خرید خودروهای برقی در این سامانه، صف تشکیل شود، شاین ذکر است که پس از اینکه متناسب با تعداد خودروهای موجود، افراد مشخص شوند و در اصطلاح رزرو (تا زمان واریز وجه) صورت گیرد، عملاً الباقی مشمول«عدم تخصص» یا «ابطال» خواهند بود و از این نوبت حذف خواهند شد و همچون مدل عرضه‌ خودروهای بنزینی اینگونه نخواهد بود که مجدد در همین گروه امکان ثبت‌نام‌ داشته باشند؛ مگر آنکه فردی از منتخبان (افرادی که به شرکت‌ها معرفی می‌شوند) از واریز وجه منصرف شود و وجه خودروها را واریز نکنند.

در این صورت تخصیص به افرادی صورت خواهد گرفت که حذف شده‌اند. بنابراین افرادی که عدم تخصیص داشته باشند، ابطال صورت می‌گیرد و این افراد برای ثبت‌نام در طرح عرضه خودروهای برقی، بایستی از اول ثبت‌نام‌ کنند.

براین اساس، متقاضیانی که در وضعیت عدم تخصیص قرار می گیرند، اولویتی نخواهند داشت و باید در عرضه‌های بعدی، مجدد برای تعریف حساب وکالتی، واریز وجه در حساب وکالتی و ثبت‌نام اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون