کد خبر: ۵۳۵۰۷
۱۱:۲۸ -۱۵ خرداد ۱۴۰۳
در نشان تجارت بخوانید

وحید حقانیان کیست؟

وحید حقانیان در سال ۱۳۶۶ در عملیات بیت‌المقدس۳ به شدت از ناحیه شکم و پا مجروح میشود و در همه این سال‌ها نقشی مهم در سپهر سیاسی ایران داشته است. او چندین سال که از معاونت اجرایی دفتر رهبری کنار گذاشته شده است و به‌عنوان مشاور در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای فعالیت می‌کند.

وحید حقانیان کیست؟

نشان تجارت - هدی کاشانیان: «وحید حقانیان» که بیشتر با عناوین «سردار وحید» و «آقای وحید» شناخته می‌شود، متولد ۱۷ بهمن سال ۱۳۴۰ در اصفهان است. پدرش اهل اصفهان و مادرش تهرانی است. او یکی از افراد مهم و بانفوذ و نزدیک به رهبر انقلاب است.

وحید حقانیان نقش‌های کلیدی و مهمی در مسائل اجرایی و نظارتی بر عهده دارد. او با پیگیری مشکلات مردم و مدیریت بحران‌ها، به بهبود وضعیت مناطق مختلف کشور کمک و نظرات و دستورات رهبری را به دستگاه‌های مختلف منتقل می‌کند.

حقانیان در جبهه‌های جنگ نیز حضور داشته و پس از عضویت در سپاه توانست پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کند. او در ۱۳۶۴ فرمانده گشت‌های انتظامی - امنیتی سپاه پاسداران در تهران موسوم به گشت ثارالله شد. پادگان امام علی یکی از جا‌هایی است که حقانیان از ابتدا در آن فعالیت داشته و تا جایی‌که برخی به شوخی او را جزو املاک آن پادگان می‌دانند چراکه این پادگان در گذر سال‌ها در بین نیرو‌های سپاه چندین بار تغییر کاربری داده، اما وحید حقانیان همچنان در آن پادگان باقی مانده است.

وحید حقانیان در سال ۱۳۶۶ در عملیات بیت‌المقدس۳ به شدت از ناحیه شکم و پا مجروح می‎شود و در همه این سال‌ها نقشی مهم در سپهر سیاسی ایران داشته است. او چندین سال که از معاونت اجرایی دفتر رهبری کنار گذاشته شده است و به‌عنوان مشاور در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای فعالیت می‌کند.

وحید حقانیان در کنار رهبر انقلاب

 

فعالیت‌های سیاسی وحید حقانیان

وحید حقانیان پیش‌تر از اعضای ارشد دفتر رهبری محسوب می‌شد، تا جایی که در تمام سفر‌های رهبر انقلاب، ایشان را همراهی می‌کرد و در تمام نمایه‌های تصویری، در کادری حضور داشت که چهره رهبری به نمایش درمی‌آمد؛ حتی زمانی که برای تنفیذ ریاست جمهوری دهم، هاشمی رفسنجانی حاضر نشد در کنار احمدی نژاد قرار گیرد، حقانیان این مسئولیت را ایفا کرد. در روز‌های انتخابات نیز در موعد اخذ رأی از رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) این وحید حقانیان بود که در کنار حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی، رهبر انقلاب را مشایعت می‌کرد. 

تحریم وحید حقانیان توسط آمریکا

در ۱۳ آبان ۱۳۹۸وزارت خزانه‌داری ایالت متحده آمریکا ۹ تن از نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای از جمله وحید حقانیان را تحریم کرد. این وزارتخانه در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن از وحید حقانیان به عنوان «دست راست» رهبری یاد شده و آمده است: «وحید حقانیان، یک فرمانده نظامی سابق است که به عنوان معاون اجرایی علی خامنه‌ای فعالیت می‌کند. او معمولا در مراسم‌های اجتماعی رهبر جمهوری اسلامی ایران را همراهی می‌کند». 

نقش وحید حقانیان در حوادث سال ۱۳۸۸

گفته می‌شود وحید حقانیان به‌عنوان معاون ویژه بیت رهبری از عاملان سرکوب اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بوده است.

ثبت نام وحید حقانیان برای انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام وحید حقانیان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 

در سومین روز ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افراد متعددی از جمله وحید حقانیان با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کردند. وحید حقانیان با پایین آمدن از پله‌ها و با نشستن در کنار کاربر ۸ روند ثبت نام خود را کامل کرد.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جوادی
|
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
0
0
واقعا متوجه ثبت نام ایشون نشدم
آخرین اخبار
گوناگون