کد خبر: ۵۳۶۵۸
۰۶:۰۰ -۲۳ خرداد ۱۴۰۳

اطلاعی از سرنوشت فرش‌های مفقودی سعدآباد نداریم/پرونده در دادسرای ویژه روحانیت درحال رسیدگی است

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده مفقودی فرش‌ها گفت: طبق اطلاعاتی که ما از پرونده داریم و پیگیری‌هایی که از قضات پرونده به صورت مداوم داشته‌ایم هنوز از سرنوشت ۴۸ تخته فرش مفقودی خبری در دسترس نیست.

اطلاعی از سرنوشت فرش‌های مفقودی سعدآباد نداریم/پرونده در دادسرای ویژه روحانیت درحال رسیدگی است

نشان تجارت - محمدهادی عبادی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس‌جمهور در گفت‌وگویی با اشاره به اظهارات امروز سخنگوی محترم قوه قضائیه درباره پرونده فرش‌های سعدآباد که در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ مفقوده شده، مبنی بر اینکه «برخی از فرش‌هایی که مدعی شدند، سرقت شده، در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شدند که نشان می‌دهد سرقتی رخ نداده است» گفت: اظهارات اخیر سخنگوی محترم قوه قضائیه با اطلاعات ما از پرونده متفاوت است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه مطمئن هستیم این پرونده با جامعیت و عدالت کامل در دادسرای ویژه روحانیت بررسی خواهد شد، گفت: خوشبختانه رسیدگی به پرونده در مرجع قضایی صالحه از سرعت خوبی برخوردار است و اسناد و مدارک مناسبی دال بر قطعیت مفقودی فرش‌ها و علم و عمد از سوی متهمین و مرتکبین آن به‌دست آمده است.

وی با بیان این‌که «پرونده از حساسیت‌ خاصی برخوردار است و هرگونه اظهار نظری ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد و پرونده را از روال عادی خارج نماید»، تأکید کرد: هدف غایی دولت از پیگیری پرونده، استرداد فرش‌های نفیس و جلوگیری از تضییع بیت‌المال است و در این مسیر معاونت حقوقی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته و با مرجع قضایی همکاری خواهد کرد.

عبادی تاکید کرد: تاکنون هیچ اثری از فرش‌ها به دست نیامده است و اگر نشانه‌ای از فرش‌های مفقود شده به دست آید بلافاصله فرش‌ها به کاخ سعدآباد منتقل خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون