کد خبر: ۴۷۰۲۹
۲۰:۱۸ -۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
در نشان تجارت بخوانید
دانشمندان معتقدند که علت بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی، شیوه زندگی و عوامل محیطی است که به مرور زمان بر مغز تأثیر می‌گذارند.

بیماری آلزایمر چیست

نشان تجارت - هدی کاشانیان: یکی از بیماری‌هایی که برای مغز انسان در هر سنی ممکن است روی بدهد، آلزایمر است. بیماری آلزایمر نوعی اختلال عصبی است که به شکل تدریجی با بالاتر رفتن سن، خود را نمایان می‌کند. این بیماری باعث کوچک شدن مغز و مرگ تدریجی سلول‌های مغزی می‌شود. بیماری آلزایمر یکی از مهم‌ترین دلایل نابودی عقلی است و باعث کاهش تدریجی در مهارت‌هایی چون: فکر کردن، انجام کار‌های عادی روزمره و ارتباطات اجتماعی می‌شود. در واقع آلزایمر بیماری است که بر عملکرد شخص در انجام کارهایش به صورت مستقل تاثیر می‌گذارد. طبق آمار سارمان بهداشت جهانی حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان درگیر این بیماری هستند.

علایم بیماری آلزایمر چیست؟

برای درمان آلزایمز باید علایم آن را بشناسیم. نشانه‌های این بیماری با از دست رفتن قدرت حفظ اطلاعات به خصوص حافظه کوتاه مدت در دوران پیری آغاز شده و به تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد.

درمان آلزایمر

 

درمان آلزایمر

درمان آلزایمر را جدی بگیرید. آلزایمر یا فراموشی مشکلی بسیار حاد و سخت است که می‌تواند زندگی فرد را به سمت نابودی ببرد. از این‌رو عموماً پیشنهاد می‌شود تا از راهکار‌هایی برای پیشگیری از بروز آلزایمر در میانسالی و کهنسالی استفاده شود. راهکار‌هایی برای درمان کامل آلزایمر وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان علائم و عوارض ایجاد شده در فرد را کاهش و یا درمان کرد. تلاش کنید در هر سنی که احساس کردید در حال ابتلا به این درد هستید، درمان آن را جدی بگیرید در غیر این صورت خود و اطرافیانتان را دچار مشکل خواهید کرد.

آلزایمر در طب سنتی

دانشمندان معتقدند که علت بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی، شیوه زندگی و عوامل محیطی است که به مرور زمان بر مغز تأثیر می‌گذارند. هیچ درمان قطعی آلزایمر در طب سنتی یا تغییر روند بیماری در مغز وجود ندارد. البته مصرف دارو‌ها ممکن است به طور موقت، پیشرفت علائم را بهبود بخشیده یا آهسته کند. این درمان‌ها گاهی اوقات می‌تواند به افراد مبتلا به آلزایمر کمک تا عملکرد خود را به حداکثر برسانند و برای مدتی استقلال خود را حفظ کنند.

۱. درمان آلزایمر با طب سوزنی

۲. ماساژ درمانی در آلزایمر

۳. آروماتراپی یا عطر درمانی

۴. نور درمانی

۵. موسیقی درمانی

توصیه‌های غذایی درمان آلزایمر

۱. انواع توت برای آلزایمر

۲. تاثیر قهوه (کافئین) بر کاهش اثر آلزایمر

۳. سبزیجات دارای برگ سبز

۴. آجیل‌های مفید برای آلزایمر

۵. برخی از انواع کاکائو یا شکلات

۶. ماهی

۷. اثر دارچین بر آلزایمر

۸. اثر زردچوبه بر آلزایمر

۹. رژیم غذایی مدیترانه‌ای

دمنوش برای آلزایمر

انواع دمنوش‌های مناسب برای درمان آلزایمر

در این مسئله که گیاهان می‌توانند سیستم بدن را تقویت کنند، شکی نیست، اما توصیه می‌کنیم پیش از شروع مصرف آن‌ها حتماً با پزشک‌تان مشورت کنید. شما می‌توانید از داروی ضدآلزایمر گیاهی زیر به صورت عصاره خشک، گلیسیرین یا تنتور برای درمان خانگی آلزایمر استفاده کنید.

۱- دمنوش جینکو

۲- دمنوش هوپرزین آ

۳- دمنوش جینسنگ

۴- دمنوش بادرنجبویه

۵- دمنوش باکوپا

۶- دمنوش وینپوستین

فعالیت‌های فیزیکی برای پیشگیری از آلزایمر

حتماً بار‌ها این جمله معروف را شنیده‌اید که «ذهن سالم در بدن سالم است». فعالیت بدنی یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بیماری آلزایمر است. محققان دریافته‌اند که ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را تا ۶۵ درصد کاهش دهد.

۱- تمرینات کششی انجام دهید: حرکات کششی ساده را بخشی از برنامه روزانه صبحگاهی خود قرار دهید.

۲- پیاده روی: پیاده روی روزانه، حتی اگر فقط ۱۵ دقیقه باشد، بسیار مفید است.

۳- یوگا یا تای چی انجام دهید: این تمرینات با داشتن تأثیر کم برای ذهن، بدن و روح شما نیز مفید هستند.

فعالیت‌های اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

فعال نگه داشتن مغز می‌تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را در سنین بالا کم کند. برای پیشگیری از بیماری آلزایمر، سالمندان می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را افزایش دهند و برای ایجاد تنوع از موزه‌ها، سینماها، کتابخانه‌ها و فضای باز دیدن کنند.

۱- موزه: موزه‌ها، گالری‌های هنری و نمایشگاه‌های ویژه، زمینه‌ای را برای تحریک ذهن و فعال کردن مسیر‌های عصبی فراهم می‌کنند.

۲- سینما و تئاتر: رفتن به سینما و تئاتر، هم سرگرم‌کننده است و هم ذهن و همه حواس ما را تحریک می‌کند.

۳- کتابخانه: سرگردانی در قفسه‌های کتاب یک ماجراجویی عالی است که مغز شما را هوشیار نگه می‌دارد.

۴- ملاقات با همسایگان و دوستان: سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

۵- کار داوطلبانه: در سازمان یا گروه یا کتابخانه محلی خود شرکت کنید. به دانش‌آموزان خردسال آموزش دهید، برای بچه‌ها مطالعه کنید.

بازی برای بیماری آلزایمر

معرفی بازی برای جلوگیری از آلزایمر

۱- بازی فکری پنتاگو

۲- شطرنج

۳- بازی سودوکو

۴- بازی فکری اتللو

۵- بازی فکری جنگا

۶- بازی فکری کابالئو

۷- بازی فکری کریدور

۸- بازی فکری هایو

۹- شمارش معکوس اعداد

۱۰- بازی فکری کانسپت

۱۱- بازی هپی کیوب

۱۲- تقویت حافظه تصویری

۱۳- بازی فکری بلاک اس

سخن آخر

زندگی با فرد مبتلابه آلزایمر یک چالش بزرگ است، زیرا شخصی که تا دیروز عضوی از خانواده و حامی و پشتیبان بوده است، امروز برای انجام‌دادن ساده‌ترین کار‌ها نیاز به کمک دارد و حتی برای دریافت کمک، همکاری نمی‌کند. پیر شدن اگرچه قابل پیشگیری نیست، اما مواردی وجود دارد که می‌توانید برای کند کردن روند پیری مغز انجام دهید.

شما با انجام بازی‌ها و یا حل جورچین‌ها، در حال کار روی مغز خود هستید، تقویت حافظه را جدی می‌گیرید و سن مغز خود را کاهش می‌دهید. بازی فکری برای سالمندان برای جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ بنابراین بهتر است با شناخت بازی فکری مناسب سالمندان و تهیه آن‌ها برای خود و یا سالمندان عزیز به جنگ با آلزایمر و پیری مغز برویم.

مطالعات زیادی برای پیشگیری از آلزایمر و بررسی راه‌های آن در حال انجام است و نتایج مختلفی نیز حاصل شده است که در این مطلب به معتبرترین آن‌ها اشاره شد. امید است به این اطلاعات روزبه‌روز افزوده شود تا بتوان از این بیماری ناتوان‌کننده کاملاً پیشگیری کرد و مانع از بروز آن شد.

به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری از درمان آسان‌تر است و پیشگیری از این بیماری با استفاده از رژیم غذایی سرشار از منابع غذایی امگا ۳ و مواد آنتی اکسیدان و یا استفاده از مکمل غذایی حاوی امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌های قوی مانند مکمل غذایی ویتامین C، ویتامین E می‌تواند نقش به سزایی در کاهش خطر ابتلا به این بیماری با شیوع بالا در سطح جهان، باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون