کد خبر: ۵۳۹۳۳
۲۰:۴۵ -۰۶ تير ۱۴۰۳
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد

دولتی‌ها می‌گویند ۱۰ هزار کارخانه را احیا کردیم، مگر در این مملکت چقدر کارخانه داریم؟ / رییس‌جمهور نباید فقط دوندگی کند

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده سابق رشت گفت: شرایط اقتصادی ایران، بحرانی است. تا سال ۱۴۰۰ هرچه پول چاپ شده بود، معادل آن در این دو سال و نیم، پول چاپ شد. حال با چنین اتفاقی می‌توان گفت دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد موفق بوده است؟

غلامعلی جعفرزاده

نشان تجارت - محمد آیتی: غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده سابق رشت در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو و تاثیر آن بر اقتصاد کشور به نشان تجارت گفت: اولویت یک دهه اخیر کشور که به مطالبه عمومی مردم هم تبدیل شده است، نظم و نسق دادن به وضعیت وخیم اقتصاد کشور و معیشت خانواده‌ها است. کمتر کسی است که بر سر این موضوع، توافق نداشته باشد. پس باید قبول کنیم شرکت در انتخابات و انتخاب گزینه اصلح، بسیار حائزاهمیت است و قطعاً فردی که روی کار خواهد آمد، تصمیمات و عملکرد خود و تیمش روی جزء جزء زندگی ما تاثیر دارد.

وی افزود: رییس‌جمهور آتی ایران نباید فقط دوندگی داشته باشد، بلکه در کنار بازدید و سفر‌هایی که می‌کند، خیلی وقت‌ها باید زمان خود را برای تفکر و گرفتن تصمیمات بزرگ، خرج کند.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: وزرا باید راحت بتوانند با رییس‌جمهور دیدار کنند. همفکری و تعامل سازنده، در ملاقات وزرا با رییس‌جمهور شکل می‌گیرد. اینکه گفته شود رییس‌جمهور در حال سفر و بازدید است و خیلی وقت برای ملاقات اعضای کابینه ندارد، اصلاً اتفاق خوبی نیست.

جعفرزاده اظهار داشت: شرایط اقتصادی ایران، بحرانی است. تا سال ۱۴۰۰ هرچه پول چاپ شده بود، معادل آن در این دو سال و نیم، پول چاپ شد. حال با چنین اتفاقی می‌توان گفت دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد موفق بوده است؟ نمی‌دانم چرا برخی دوست دارند همه چیز را با هم قاطی کنند. مردم، بهترین قاضی هستند و شرایط را کامل دیده و درک می‌کنند.

نماینده سابق رشت یادآور شد: بدون تعصب می‌گویم که تیم اقتصادی شهید رئیسی، بسیار ضعیف بود و کارنامه آن‌ها، موید این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: بنده در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، حامی آقای پزشکیان هستم و از این‌رو از ایشان خواسته‌ام اگر در این رقابت پیروز شد، حتماً کابینه فراجناحی و متخصص تشکیل دهد. امر اقتصاد بسیار مهم است و در این حوزه نمی‌توان با تعارف کار را جلو برد. باید از همه ظرفیت اقتصاددانان کشور با هر نگاه سیاسی که دارند، استفاده شود، زیرا قامت مردم زیر بار تورم و بی‌برنامگی‌ها خم شده است.

جعفرزاده در پایان گفت: با آمارسازی نمی‌توان اقتصاد کشور را بهبود بخشید. مردم باید با تمام وجود حس کنند که در کاهش تورم، اتفاقات ملموسی افتاده است. مثلاً اینکه گفته شود ما در دوره کاری خودمان، ۱۰ هزار کارخانه را احیا کردیم، جای تامل دارد. یکی باید سوال کند مگر در این مملکت چقدر کارخانه داریم که شما در این مدت کوتاه، ۱۰ هزار آن را احیا کردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون