کد خبر: ۵۵۵۵۵
۲۰:۲۱ -۲۶ شهريور ۱۴۰۳

نماینده رشت: خرید خودرو برای بسیاری از جوانان رویا شده است

محمدرضا احمدی، نماینده رشت گفت: ما در مجلس یازدهم، طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو را تصویب کردیم و از این‌رو باید واردات خودروهای نو و کارکرده که عمر پنج سال دارند، در دستور کار قرار بگیرند. زمانی که این اتفاق بیافتد، دیگر خودروسازان داخلی نمی‌توانند هر خودرویی با هر کیفیتی را با هر قیمتی خواستند روانه بازار کنند.

صنعت آشفته خودرو

نشان تجارت - محمد آیتی: محمدرضا احمدی، نماینده رشت گفت: بهترین قاضی برای ارزیابی صنعت و بازار خودرو، مردم هستند. شک ندارم اگر در بین مردم برویم و از آن‌ها در خصوص کیفیت محصولات خودروسازان داخلی و قیمت این محصولات سؤال کنیم، با واکنش منفی‌شان روبه‌رو خواهیم شد.

وی افزود: با این‌که گلایه‌مندی از صنعت خودرو به گذشته هم برمی‌گردد، اما چندین سال پیش، هم کیفیت خودروها و هم قیمت آن‌ها بهتر و منطقی‌تر بود، اما در سال‌های اخیر، هم خودروها به لحاظ کیفیت، بی‌خاصیت‌تر شده‌اند و هم قیمت‌ها فزاینده رشد کرده است.

احمدی تصریح کرد: ما در گذشته با مدیران خودروساز، جلساتی داشتیم. آن‌ها به ما می‌گفتند به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم قطعات خودرو را با قیمت مناسب وارد کشور کنیم و اگر بنا باشد قطعات باکیفیت را با این تحریم‌ها وارد کنیم، افزایش قیمت خودرو را شاهد می‌شویم. با این حال، من معتقدم که رقابت در صنعت خودرو در کشور از بین رفته است. زمانی که رقابت‌پذیری وجود داشته باشد، این چالش‌ها به مراتب کم‌تر از گذشته خواهد شد.

دبیر کمیسیون آموزش اظهار داشت: ما در مجلس یازدهم، طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو را تصویب کردیم و از این‌رو باید واردات خودروهای نو و کارکرده که عمر پنج سال دارند، در دستور کار قرار بگیرند. زمانی که این اتفاق بیافتد، دیگر خودروسازان داخلی نمی‌توانند هر خودرویی با هر کیفیتی را با هر قیمتی خواستند روانه بازار کنند.

وی یادآور شد: متأسفانه عدم‌واردات خودرو باعث شده مردم تن به خرید خودروهای بی‌کیفیت داخلی با قیمت بالا بدهند. شأن مردم ما این نیست و باید حق انتخاب داشته باشند. از طرفی، بسیاری از خانواده‌ها و مخصوصاً جوانان که برای رفت و آمد خود به خودرو نیاز دارند، خرید خودرو برای‌شان تبدیل به آرزو شده است. جای تأمل دارد که در کشورهای همسایه‌ای مثل افغانستان و عراق، قیمت خودروهای مشابه، به مراتب پایین‌تر از خودروهای داخلی است.

احمدی گفت: در حال حاضر، واردات خودرو و تنظیم بازار که به تبع آن، رقابت را شکل می‌دهد، چاره اساسی کار است. در دولت سیزدهم بنا بود که این اتفاق سرعت بگیرد که مصادف شد با شهادت شهید رئیسی و برخی همکارانش و از این‌رو در هفته‌های گذشته با آقایان پزشکیان و اتابک، وزیر صمت جلسه داشتیم و قرار شد تا ان‌شاا… مسیر واردات خودرو بازتر شود تا هم افزایش کیفیت و هم کاهش قیمت و هم حق انتخاب مردم را شاهد باشیم.

منبع: اسب بخار

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون