کد خبر: ۵۴۳۱۵
۱۸:۳۷ -۳۰ تير ۱۴۰۳
نشان تجارت بررسی می‌کند

بهترین مشاغل برای زنان خانه‌دار چیست؟

برخی زنان خانه‌دار علاقه دارند در کنار کارهای منزل، کاری دیگر که توام با درآمدزایی باشد، انجام دهند. از این‌رو در این مطلب سعی کردیم بعضی از کارهایی که خروجی خوبی دارد را معرفی کنیم.

بهترین مشاغل برای زنان خانه‌دار

نشان تجارت - هدی کاشانیان: برخی از بانوان علی‌رغم داشتن مدرک تحصیلی و تخصص، بنا به دلایلی امکان فعالیت در خارج از منزل را ندارند. اینجاست که شغل‌های خانگی اهمیت پیدا می‌کنند. هر بانویی با هر تخصصی که دارد خواه در آشپزی، خیاطی، کار‌های هنری و… می‌تواند در منزل درآمدزایی کند. زنان خانه‌دار می‌توانند مشاغل متنوعی را انتخاب کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد از مهارت‌ها و توانایی‌های خود بهره‌برداری کنند، درآمد کسب کنند و همزمان به مسئولیت‌های خانوادگی خود رسیدگی کنند. در اینجا چند پیشنهاد برای بهترین مشاغل مناسب برای زنان خانه‌دار آورده شده است:

۱. فریلنسینگ (آزادکاری)

الف) نویسندگی و تولید محتوا

اگر در زمینه ترجمه و تولید محتوا تخصص دارید می‌توانید تنها با داشتن یک کامپیوتر شخصی و اینترنت به نوشتن مقالات، بلاگ‌ها و محتوا برای وب‌سایت‌ها و نشریات آنلاین و همچنین ویرایش و ترجمه متون برای ناشران و شرکت‌های بین‌المللی به کسب درآمد بپردازید. شما می‌توانید در سایت‌هایی که برای فریلنسرها است ثبت‌نام کنید و یا به‌صورت مستقیم با افرادی که نیاز به تخصص شما دارند، مرتبط شوید.

ب) طراحی گرافیک

با استفاده از هرکدام از نرم‌افزار‌های کورل دراو (CorelDraw)، مایا (Maya) و افترافکت (AfterEffect) می‌توانید کار‌های گرافیکی بسیاری نظیر طراحی لگو، بروشور، کارت ویزیت، کار‌های تبلیغاتی، ساخت انیمیشن و کلیپ و همچنین طراحی و بهبود وب‌سایت‌ها را برای مشتریان انجام دهید.

ج) برنامه‌نویسی و توسعه وب

یکی دیگر از کار‌های آسان در منزل که می‌تواند بهترین شغل برای زنان خانه‌دار باشد، دانش فنی آنلاین است. خانم‌هایی که مهارت‌های برنامه نویسی، صدا، توسعه وب، طراحی وبسایت دارند، می‌توانند از دانش بسیار تخصصی خود برای کسب درآمد خوب در خانه استفاده کنند. در کنار تولید محتوای سایت، تولید محتوای اینستاگرام هم به شدت محبوب است. در این تخصص، باید علاوه بر ساخت پست‌های تصویری و ویدیویی، اقدام به «بازاریابی اینستاگرام» به کمک تکنیک‌هایی مثل کامنت مارکتینگ و... کنید. اگر دوست دارید شغلی داشته باشید که کمی سخت‌تر از تولید محتوای سایت است، اما تنوع بیشتری دارد، حتماً روی تولید محتوای اینستاگرام حساب کنید.

تدریس خصوصی

۲. آموزش و تدریس

الف) آموزش آنلاین

تدریس آنلاین به‌عنوان یک شغل در خانه برای زنان، طرفداران زیادی دارد. مدیریت زمان و برنامه‌ریزی، مخصوصاً برای افراد شاغل و پرمشغله، امری بسیار دشوار است. خیلی از آدم‌ها ممکن است در یک زمان مشغول انجام چندین کار باشند و نتوانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند. بهترین گزینه برای این افراد، شرکت در کلاس‌های مجازی و آنلاین است. شما می‌توانید از این فرصت بهره ببرید و با برگزاری کارگاه‌های مختلف و آموزش به درآمدی مناسب برسید.

ب) تدریس خصوصی

همانطور که می‌دایند معلم خصوصی کار خود را در منزل انجام می‌دهد، شما نیز می‌توانید با دادن یک آگاهی در شبکه‌های اجتماعی و رزومه مناسب شاگردان زیادی را به منزل بیاورید و درآمد خوبی داشته باشید.

۳. فروش آنلاین و تجارت الکترونیک

الف) فروشگاه‌های آنلاین

این کم و بیش بخشی از فروش آنلاین محصول است. با این حال، این روند آن‌قدر محبوب است که در دسته بهترین شغل برای زنان خانه‌دار قرار می‌گیرد که باید به آن اشاره ویژه‌ای می‌شد. لوازم جانبی بی‌شماری وجود دارد که خانم‌های خانه‌دار می‌توانند در خانه درست کنند و آن‌ها را به صورت آنلاین در پلتفرم‌های مربوطه بفروشند. این لوازم جانبی می‌تواند از گوشواره، حلقه بینی، گردن‌بند، سنجاق مو، النگو، کفش سفارشی، حلقه انگشت گرفته تا حتی محصولات آرایشی طبیعی باشد. زنانی که به دنبال یادگیری نحوه ساخت لوازم جانبی آرایشی بهداشتی و پوشاک و جواهرات هستند نیز می‌توانند با یادگیری از بسیاری از ویدئو‌های آنلاین رایگان موجود در اینترنت در این مسیر حرکت کنند.

ب) دراپ‌شیپینگ

دراپ شیپینگ یک روش فروش محصولات است که نیازی به داشتن موجودی آن محصول ندارد. در این روش، فروشنده محصولات را مستقیماً از تامین‌کننده خریداری می‌کند و به مشتریان خود ارسال می‌کند. در این روش، فروشنده به عنوان واسطه بین مشتری و تامین‌کننده عمل می‌کند و محصولات را بدون نیاز به نگهداری موجودی و انبارداری به مشتریان ارسال می‌کند. با این روش، فروشنده محصولات را به قیمت تامین‌کننده خریداری می‌کند و به مشتریان خود با قیمت بالاتری فروخته و سود خود را از این تفاوت قیمت کسب می‌کند. مثل: فروشنده آنلاینی که لوازم الکترونیکی، لباس و پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی و کتاب را عرضه می‌کند.

۴. طراحی داخلی

اگر در بحث دکوراسیون داخلی، دارای تخصص هستید و یا به آن علاقه دارید می‌توانید به افراد در زمینه تغییر دکوراسیون منزل و یا محل کارشان مشاوره دهید.

همچنین با گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت طراحی داخلی می‌توانید تبدیل به یک فرد متخصص در این زمینه شوید.

کسب درآمد از طراحی داخلی، شغلی مشکل‌تر است و نیاز به دانش بالا و رزومه قوی دارد.

۵. خدمات خلاقانه

الف) عکاسی و فیلم‌برداری

اگر به امور عکاسی علاقه دارید، به راحتی می‌توانید این امور را در منزل انجام دهید، به طوری که یکی از اتاق‌های منزل را به آتلیه تبدیل کنید و امور عکاسی را در آنجا انجام دهید.

ب) صنایع دستی و هنر‌های تجسمی

در انجام کار‌های هنری معمولاً خانم‌ها توانایی زیادی دارند و می‌توانند مهارت‌های خود را به درآمد تبدیل کنند. مشاغل هنری اغلب زمان‌گیر هستند، اما جزو دسته شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شوند. این شغل‌ها در دسته هنری پیشنهاد می‌شوند مثل: قالی بافی، نمد دوزی، چرم دوزی، قلاب بافی و بافتنی، نقاشی و ساخت چهره، مجسمه سازی، سفالگری و نقاشی روی سفال، خطاطی، کیک و شیرینی پزی و حصیربافی.

۶. شغل‌های دورکاری کارمندی

آخرین دسته بهترین مشاغل خانگی برای زنان خانه‌دار که به لطف تکنولوژی امکان انجام آن‌ها است، شغل‌های کارمندی هستند که امکان دورکاری برای آن‌ها وجود دارد. بهترین مشاغلی که در این دسته قرار می‌گیرند، مثل: منشی تلفنی، حسابدار، کاربر رایانه کافی نت، بازاریابی تلفنی، مشاور حقوقی و... است.

۷. خدمات خانگی و مراقبتی

الف) مراقبت از کودکان

پرستاری کودکان: بسیاری از زنان شاغلی که می‌خواهند به زندگی حرفه‌ای خود ادامه دهند، می‌توانند از مراکز خدمات نگهداری از کودک درخواست پرستار کودک کنند. این نیاز باعث ایجاد شغل و افراد علاقه‌مند به دنیای کودکان نیز شده است. آن‌ها می‌توانند در منزل مراقبت از کودکان را به عنوان شغل خود انتخاب کنند.

ب) مراقبت از سالمندان

پرستاری سالمندان: امروزه با وجود مشغله‌های زیاد و مسافت‌های طولانی، دیگر امکان مراقبت شخصی از سالمندان عزیز برای بسیاری از ما وجود ندارد. با توجه به موارد فوق و حساسیت خاص دوران سالمندی، امروزه نیاز به پرستار سالمند در منزل شما به وفور احساس می‌شود. البته یکی از دغدغه‌های بسیاری از خانواده‌ها، یافتن فردی آشنا و باتجربه و همچنین پرستاری است که بتواند به طور موثر از والدین سالمندمان مراقبت کند و به عنوان عضوی از خانواده به آن‌ها در انجام کار‌های خانه کمک کند.

۸. نگهداری از حیوانات خانگی

یکی دیگر از مشاغل موجود، نگهداری از حیوانات خانگی است که البته باید رابطه خوبی با حیوانات داشته باشید و از آن‌ها نترسید. برای بانوانی که مشکلی برای ارتباط با سگ و گربه و دیگر حیوانات ندارند، این شغل می‌تواند درآمد خوبی به همراه داشته باشد، به ویژه اگر مراقبت و رسیدگی به حیوانات خانگی چند نفر را به صورت همزمان بر عهده بگیرید. برای کسب درآمد از این روش، با پانسیون‌های نگهداری حیوانات خانگی تماس بگیرید یا حتی خودتان به فکر راه‌اندازی پانسیون باشید.

۹. آرایشگری

اگر در آرایشگری مهارت دارید می‌توانید خدمات آرایشگری را در منزل انجام دهید. همچنین با گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت می‌توانید در یکی از رشته‌های آن تخصص پیدا کنید و به طور جدی و حرفه‌ای کار خود را ادامه دهید. آرایشگری نیز از جمله مشاغل پردرآمدی است که حتی می‌توانید بعد از ساعت کاری یعنی در بعد از ظهر‌ها به آن مشغول شوید. البته این کار خستگی خاص خود را دارد.

۱۰. پرورش گل و گیاه

اگر در منزل خود حیاط، گلخانه یا بالکن دارید، می‌توانید به پرورش گل و گیاه بپردازید و آن‌ها را به فروش برسانید. همچنین پرورش گیاهان دارویی نیز گزینه مناسبی است، چراکه امروزه استفاده از دارو‌های گیاهی فراگیر شده است. اگر هم فضای مناسبی برای پرورش گل و گیاه در دسترستان نیست، نگران نباشید، چراکه پرورش گیاهان آپارتمانی نیز بسیار آسان و پردرآمد است و طرفداران زیادی نیز دارد. بهتر است گیاهانی که برای سرمایه‌گذاری خانگی مناسب هستند را شناسایی کرده و برای آن‌ها، وقت صرف کنید. لذت پرورش گیاه و ایجاد شور و نشاط فراوانی که در خانه و آپارتمان می‌کند، روحیه اهالی خانه را بهبود می‌بخشد و در کنار آن برای شما پول‌ساز هم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون