کد خبر: ۵۰۲۴۷
۱۲:۰۰ -۲۷ دی ۱۴۰۲
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور شیوه‌نامه بهداشتی برگزاری مراسم اعتکاف سال ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد.

مراسم اعتکاف

نشان تجارت - در این شیوه نامه توصیه شده، مراسم اعتکاف در مساجدی که دارای امکانات و شرایط بهداشتی مناسبی هستند برگزار شود و افرادی که دارای علائم بیماری تنفسی هستند در مراسم و اجتماعات شرکت نکنند یا ضمن رعایت فاصله از ماسک استفاده شود.

همچنین در این شیوه نامه تاکید شده است: از بسته‌بندی و توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف نامناسب و پلاستیکی و فومی جلوگیری شود. توزیع غذا در کوتاه‌ترین زمان پس از طبخ و به شکل گرم و بسته‌بندی بهداشتی یک نفره صورت پذیرد و از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیطی به مدت طولانی (حداکثر دو ساعت) و نیز از نوشیدن چای و مایعات داغ در لیوان‌های یکبار مصرف شفاف خودداری شود.
اعتکاف عملی مستحب است که فرد به مدت حداقل سه روز در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. اعتکاف از سنت‌های پیامبر (ص) بوده و انجام دادن آن شرایط خاصی دارد. مراسم اعتکاف یا ایام البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری گویند و به باور مسلمانان، ایام البیض ماه‌های رجب، شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است.

منبع: وبدا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون