کد خبر: ۴۸۳۹۹
۱۶:۰۶ -۰۸ شهريور ۱۴۰۲
تشخیص و درمان به موقع علت سوزش سينه چپ در زنان بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به 8 علت احتمالی سوزش سینه سمت چپ در زنان می‌پردازیم.

نشان تجارت - تشخیص و درمان به موقع علت سوزش سينه چپ در زنان بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به 8 علت احتمالی سوزش سینه سمت چپ در زنان می‌پردازیم. با توجه به نزدیکی قفسه سینه سمت چپ به قلب، در صورت وجود درد مداوم، بهتر است به کلینیک قلب دکتر هومان در تهران مراجعه کنید.

هشت علت سوزش سینه چپ در زنان

  • تغییرات هورمونی: تغییرات در سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌تواند باعث سوزش سینه سمت چپ در زنان شود. این نوسانات هورمونی معمولاً در زنان جوان زیر 50 سال رخ می‌دهند و معمولاً با شروع یائسگی کاهش می‌یابند. درد مرتبط با تغییرات هورمونی معمولاً چند روز قبل از قاعدگی آغاز می‌شود، با آغاز قاعدگی کاهش می‌یابد و پس از پایان آن محو می‌شود. این درد ممکن است در هر دو سینه احساس شود و می‌تواند شبیه به یک توده باشد یا به بازوها گسترش یابد.

  • کیست: ممکن است وجود کیست عامل درد سینه سمت چپ در زنان باشد که یک بیماری نادر پزشکی همراه با سوزش است. این سوزش، اغلب در رده سنی 35 تا 50 سال دیده می‌شود. این کیست‌ها در واقع توده‌های کوچک پر از مایع هستند و معمولاً بی‌ضرر هستند. علل ایجاد کیست‌های پستان هنوز مشخص نشده است، اما عدم تعادل هورمونی به عنوان یک عامل ممکن ذکر شده است.

  • آبسه: سوزش سینه سمت چپ در زنان ممکن است ناشی از آبسه باشد که ناشی از عفونت باکتریایی زیر پوستی ایجاد می‌شود. این وضعیت دردناک می‌تواند به درد سینه سمت چپ منجر شود. افراد سیگاری و کسانی که به دیابت یا بیماری‌هایی که سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار می‌دهند مبتلا هستند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

  • مشکل قلبی: یکی از خطرناک‌ترین و نگران‌کننده‌ترین علل سوزش سینه سمت چپ در زنان، که بسیار شایع است، مرتبط با مشکلات قلبی است. اگر دردتان گذرا و مزاحمت‌آور است و سابقه‌ای از بیماری قلبی دارید یا علائمی چون خستگی، انتشار درد به گردن و دست همراه با استرس را تجربه کرده و در هنگام فعالیت درد بیشتر می‌شود، حتماً باید با متخصص قلب و عروق مشورت کنید. زیرا قلب یک عضو حیاتی است و هر نادیده‌گرفتن یا بی توجهی به عوارض آن می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر و حتی در برخی موارد منجر به مرگ بیمار شود.

  • تومور فیلود: یکی دیگر از علل ممکن سوزش سینه سمت چپ در زنان، تومور فیلود است. این توده‌ها نسبتاً نادر و اغلب خوش‌خیم هستند که در پستان شکل می‌گیرند. عمدتاً زنان 35 تا 55 سال را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اما مطالعات نشان می‌دهد که زنان 45 تا 49 ساله بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

  • مشکلات گوارشی: بازگشت اسید معده به مری و مشکلات گوارشی می‌توانند باعث سوزش سینه سمت چپ در زنان شوند. اگر این موضوع منجر به درد شما شده است، معمولاً با علائم دیگری همچون سوزش معده همراه است.

  • مشکلات تنفسی: هر بیماری یا عارضه‌ای که به ریه‌ها آسیب برساند و باعث درگیر شدن آن‌ها شود، می‌تواند علت سوزش سمت چپ قفسه سینه در زنان باشد. با توجه به شرایط فعلی و وجود بیماری کرونا، در صورت ابتلا به این بیماری و احساس سوزش قلب و قفسه سینه در صورت وجود، حتما برای اطمینان از سلامت قلب و ریه به پزشک متخصص مراجعه کنید تا معاینه قلب و ریه انجام شود.

  • احتباس شیر در زمان شیردهی: در صورتی که در حال حاضر مادر شیرده هستید، درد و سوزش سینه سمت چپ ممکن است به علت ورم پستان ناشی از یک التهاب باشد. این وضعیت ممکن است پس از زایمان به دلیل تجمع شیر در پستان یا به دلیل عفونت باکتریایی رخ دهد.

برای فهمیدن علت اصلی سوزش سینة چپ خود به کلینیک قلب دکتر هومان مراجعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون