کد خبر: ۲۱۶۲۱
۱۴:۵۳ -۲۱ دی ۱۳۹۹
 نائب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده به اصناف مورد استقبال قرار نگرفته گفت: این تسهیلات سود بالایی داشته و کارآمدی لازم را ندارد.

جلال‌الدین محمد شکریه

نشان تجارتجلال‌الدین محمد شکریه اظهار داشت: تسهیلاتی که برای اصناف در نظر گرفته شده کارآمدی لازم را ندارد و مورد استقبال بخش خصوصی قرار نگرفت.

نائب رئیس اتاق اصناف کشور تصریح کرد: از دلایل این ناکارآمدی می‌توان به میزان سود بالا، کوتاه بودن زمان بازپرداخت و نبود زمان تنفس در این تسهیلات اشاره کرد.

رئیس اتاق اصناف گیلان تصریح کرد: با این سودهای درنظر گرفته شده برای تسهیلات نمی‌توان هم موجبات شکوفا شدن تولید را فراهم آورد و هم خسارات ناشی از کرونا را جبران کرد.

نائب رئیس اتاق اصناف کشور خاطرنشان کرد: ما شرایط اقتصادی و شرایط دولت را درک کرده و انتظار داریم به تبع دولت نیز شرایط بخش خصوصی و اصناف را درک کند.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان ابراز داشت: در زمان کرونا و نیز با افزایش نرخ ارز صنوف با مشکلات بسیاری رو‌به‌رو شده و برخی از صنوف سرمایه‌هایشان به یک پنجم تقلیل پیدا کرد.

نائب رئیس اتاق اصناف کشور افزود: در این راستا اصناف بسته پیشنهادی خود را به دولت ارائه داده که امیدواریم مورد توجه دولت قرار گیرد تا اصناف بتوانند از این شرایط اقتصادی به‌وجود آمده رهایی یابند.

شکریه با بیان اینکه نظام بانکی باید در خدمت تولید باشد گفت: متأسفانه اکنون نظام بانکی بیش‌تر به دنبال منافع شخصی خود بوده و به نحوی در این حوزه بیش‌تر از بانکداری شاهد بنگاه‌داری هستیم.

نائب رئیس اتاق اصناف کشور خاطرنشان کرد: در ایام کرونا ما از این شرایط و حمایت‌ها بهره‌مند نبودیم و همچنین در گذشته نیز نظام بانکی حمایت چندانی را از بخش صنوف نداشته است.

وی افزود: اکنون که چرخش پول در بانک‌ها با گستره زیادی توسط بخش خصوصی در حال شکل‌گیری است به دلیل چرخش پولی است که توسط بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در بخش صنوف در بانک‌ها بوجود آمده است.

شکریه گفت: اصناف نیز انتظار دارند که نظام بانکی از آنان حمایت کند و در بحث سودی که برای صنوف به‌ویژه واحدهای تولیدی در نظر می‌گیرد درصد سود قابل قبول و حداقل تک رقمی را لحاظ کند.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان عنوان داشت: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که بخش خصوصی و اصناف از نعمت‌های نظام بانکی بهره‌مند شوند و بانک‌ها نیز در کنار تولید باشند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون