کد خبر: ۴۰۲۴۸
۱۲:۳۴ -۲۲ اسفند ۱۴۰۰
اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با کارفرمایانی که بدون دلیل نیروی کارگری خود را پیرو افزایش حقوق صورت گرفته تعدیل کنند، برخورد می‌کنیم چرا که مصوبه شورای عالی کار قانون است و باید اجرا شود.

کارفرمایان

نشان تجارت - ولی اسماعیلی با اشاره به افزایش حقوق ۵۷ درصدی کارگران برای سال ۱۴۰۱ و تمکین کارفرمایان در این رابطه اظهار داشت: تصمیمات در زمینه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ با حضور کارفرمایان انجام شده و کارفرمایان در این جلسه حاضر بودند.

وی تاکید کرد: در این جلسه نماینده کارفرمایان متن تصمیم‌گیری در رابطه با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ را امضا کردند و توضیحات لازم و توجیهات انجام گرفته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ما موضوعات کارگری و کارفرمایی را در سال آینده رها نخواهیم کرد، بیان داشت: نباید افرادی بیایند و افزایش حقوق کارگری در سال ۱۴۰۱ را مورد بهانه قرار داده و دست به تعدیل نیرو بزنند و بگویند افزایش حقوق کارگران نسبت به سنوات گذشته بیشتر بوده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حتماً تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ با تورم فعلی رقم بالایی نیست چرا که در حال حاضر وضعیت معیشتی کارگران ما خوب نیست و حتی به جرات می‌توان گفت با این افزایش حقوق هم وضعشان خوب نیست چرا که تورم در حال پیشی گرفتن است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با این حال ما کارفرمایان را هم رها نخواهیم کرد. ما به عنوان اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مسائل مربوط به کارفرمایان را از وزارتخانه‌های صنعت و کار مورد پیگیری قرار خواهیم داد تا مشوق‌های لازم برای کار فرمایان و تولیدکنندگان مد نظر قرار گیرد.

اسماعیلی اظهار داشت: حتما با کارفرمایانی که بدون دلیل نیروی کارگری خود را پیرو افزایش حقوق صورت گرفته تعدیل کنند، برخورد می‌کنیم چرا که مصوبه شورای عالی کار قانون است و باید اجرا شود، با این حال ما کارفرمایان را هم تنها نخواهیم گذاشت و آن‌ها را هم حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان این که دولت و مجلس می‌توانند در راستای حمایت از تولید دست به کار شوند، بیان داشت: ما می‌توانیم در قالب تعیین معافیت‌های مالیاتی از کارفرمایان حمایت کنیم بنابر این ما کارفرمایان عزیز را تنها نخواهیم گذاشت تا کارگران هم در این شرایط آسیبی نبیند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: حتماً هرگونه تعدیل نیروی کارگری پیرو افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ خط قرمز مجلس و کمیسیون اجتماعی خواهد بود چرا که نباید افزایش حقوق کارگران بهانه‌ای برای تعدیل کارگران شود چرا که توافق صورت گرفته با حضور نماینده کارفرمایان مد نظر قرار گرفته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما هر دو جنبه کار را مد نظر قرار خواهیم داد ؛هم حمایت خواهیم کرد و هم برخورد لازم را اعمال خواهیم داشت بنابراین ما قصد نداریم تولید را تنها بگذاریم و از تولیدکننده حمایت خواهیم کرد. ما از انواع اقداماتی قانونی در راستای حمایت از تولید استفاده خواهیم کرد تا کارفرمایان ما در صحنه باشند و تولید رونق بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون