کد خبر: ۲۰۱۰۳
۱۲:۴۹ -۱۹ آذر ۱۳۹۹
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان در جلسه با مدیر کل امور مالیاتی گیلان: کسب و کار اصناف در تمام سال ۹۹ متاثر از کرونا شد

نشان تجارت - محسن محمدی پور، مدیرکل امور مالیاتی در گیلان به همراه مدیران این سازمان، با حضور در اتاق اصناف مرکز استان گیلان با جلال الدین محمد شکریه رئیس و سایر اعضاء هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز گیلان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران در این جلسه جلال الدین محمد شکریه، رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: سال ۹۸ اصناف تنها یک ماه با کرونا درگیر بودند اما کرونا در تمام سال ۹۹ کسب و کار اصناف را تحت تأثیر شدید قرار داده است.
وی به مشکلات اصناف در سال جاری اشاره و تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی باید سالجاری را برای اصناف کرونایی ببیند.
شکریه همچنین در مورد وضعیت مالیاتی اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف و مشکلات ایجاد شده در این زمینه صحبت کرد و باتوجه به غیر انتفاعی بودن اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف، خواستار بازنگری وضعیت مالیاتی آنان و اختصاص شعبه مجزا شد.
مدیرکل امورمالیاتی استان گیلان نیز در این جلسه وضعیت گیلان را باتوجه به تعطیلی کرونایی و آسیب های فراوانی که اصناف داشته اند، بسیار ناگوار عنوان کرد و گفت: ضعیف ترین استان از نظر صنعتی در کشور، گیلان است و با توجه به پیر بودن جمعیت این استان، ما با ناهنجاری های فراوانی روبرو خواهیم بود.
وی، ۶۰ درصد اقتصاد استان را کشاورزی عنوان کرد و درآمد اصلی این استان را متوجه بخش گردشگری دانست و گفت: با توجه به آسیب های فراوان کرونا به بخش گردشگری، ما متوجه مشکلات اصناف که شکوفایی کسب و کار آنها به گردشگری پیوند خورده است، هستیم.
محمدی پور ادامه داد: گیلان در سال ۱۴۰۰ با چالش مالیاتی مواجه خواهد شد و مطمئناً گیلان استطاعت و توان این چالش را ندارد.
وی تأکید کرد: وابستگی شدید به گردشگری، پیر بودن جمعیت استان، کشاورزی بودن گیلان و صنایع ضعیف و منطقه آزاد انزلی به درآمدهای مالیاتی استان آسیب خواهد زد.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون