کد خبر: ۲۱۱۴۵
۱۳:۱۳ -۱۳ دی ۱۳۹۹
شکریه با بیان اینکه اصناف عامل گرانی‌ها نیستند و بلکه وظیفه نظارت بر گران‌فروشی را برعهده دارند گفت: دولت تاکنون حمایت درستی از اصناف نداشته است.

اصناف و گرانی

نشان تجارت - «جلال‌الدین محمد شکریه» با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت حمایت درستی از اصناف نداشته و تسهیلاتی که در اختیار این قشر تاکنون قرار داده، مناسب نبوده است، گفت: اصناف متولی نظارت بر گران‌فروشی بوده و عامل گرانی‌ها نیستند.

نائب رییس اول اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه اصناف آخرین حلقه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند مشکلات و مصائب واحدهای صنفی کشور به ویژه در دوران شیوع کرونا و اعمال قرنطینه‌های سراسری را متذکر شد و عنوان کرد: واحدهای صنفی و اصناف کشور با وجود اهمیت بالایشان در چرخه اقتصاد و اشتغال، هیچ چتر حمایتی ندارند.

شکریه گرانی را یک پدیده پولی و اقتصادی اعلام کرد و با اشاره به اینکه گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدا از هم هستند تصریح کرد: نباید افزایش قیمت ارز و به واسطه آن گرانی در کشور را متوجه اصناف بدانیم از طرفی علت افزایش نقدینگی درست عمل نکردن سیاست‌های انقباضی و انبساطی پولی در نظام بانکی کشور است.

وی مصائب و مشکلات واحدهای صنفی در سال‌های اخیر را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه اصناف همزمان با نوسات اقتصادی فشارهای زیادی را به جهت تلاطمات بازار سکه، طلا و ارز پشت سر گذاشته‌اند افزود: نظام بانکی کشور در خدمت تولید و اصناف نیست و باید متولیان امر در این مورد یک اصلاح و بازنگری را اعمال کنند.

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان عملکرد اصناف را در جریان شیوع ویروس کرونا بسیار درخشان ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه اصناف بار دیگر برگ زرینی را در تاریخ اجتماعی و فرهنگی کشورمان رقم زدند اذعان کرد: بدون تردید همکاری نیروهای انتظامی و اصناف‌ می‌تواند موجبات برقراری امنیت و ثبات اقتصادی در جامعه را فراهم سازد.

شکریه برخی از مهم‌ترین موانع و مشکلاتی که در مسیر فعالیت‌های اقتصادی اصناف اختلال ایجاد می‌کنند را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: قانون کار،‌ پرداخت قدرالسهم کارفرما در نظام تأمین اجتماعی و عدم همراهی سیستم بانکی کشور با تولیدکنندگان از جمله این معضلات مهم به شمار می‌روند

منبع: اتاق اصناف ایران 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون