کد خبر: ۱۳۶۰۵
۲۱:۲۹ -۲۶ دی ۱۳۹۶

پیکان به دنبال قطعی‌کردن صعود به پلی آف/ شهرداری ارومیه محکوم به بردن کاله

در آغاز هفته‌ هجدهم لیگ برتر والیبال فردا (چهارشنبه) بانک سرمایه به مصاف هاوش گنبد می‌رود و شهرداری ارومیه میزبان کاله مازندران است.
ورزش و جوان- هفته‌ هجدهم لیگ برتر والیبال با برگزاری شش دیدار در شهرهای تهران، ارومیه، ساری، کاشان و اردکان آغاز می‌شود.

در نخستین دیدار هفته‌ هجدهم در خانه والیبال و از ساعت ۱۵ تیم سایپا تهران میزبان شمس است. حساسیت این بازی با توجه به جایگاه دو تیم در جدول و نیز صعود سایپا به مرحله پلی‌آف برای شاگردان محمد وکیلی در تیم شمس بیشتر است. نارنجی پوشان که در حال‌ حاضر با ۱۲ برد و ۳۶ امتیاز در رده سوم قرار دارند هر چند به پلی‌آف صعود  کرده‌اند اما به هیچ وجه نمی‌خواهند همانند دور رفت نتیجه‌ را به شمس واگذار کنند. در مقابل، تیم جوان شمس با شش بردی که تاکنون کسب کرده است در رده نهم قرار دارد و شاگردان وکیلی برای حضور در پلی‌آف نیاز  مبرم به افزایش بردهایشان دارند.

از ساعت ۱۶ یک دیدار دیگر به طور همزمان برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار پیکان تهران در سالن شهید رسول حسینی مهمان تیم ساری ۲۱ است. خودروسازان که پس از رفتن پیمان اکبری از جمع تیم‌شان در هفته‌ گذشته پس از سه دیدار به پیروزی رسیدند باید در دیداری خارج از خانه به پیروزی برسند تا با کسب دوازدهمین بردشان صعودشان به پلی‌آف را قطعی کنند. پیکان با 32 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و برد و باخت در این دیدار تاثیر در رتبه این تیم در جدول ندارد. ساری ۲۱ رده یازدهمی بحران زده هم که در هفته‌ گذشته در دیداری نزدیک سه بر دو برابر شهرداری ورامین شکست خورد، امید دارد با کسب پنجمین پیروزی فصلش همچنان شانس صعود به پلی‌آف زده نگه دارد و با استفاده از فرصت‌ها و حمایت هوادارانش از پیکان پر نوسان امتیاز بگیرد.

همچنین در سالن  آیت الله خاتمی، تیم خاتم اردکان به مصاف شهرداری تبریز رده دومی می‌رود. نماینده اردکان در دور برگشت پس از جذب چند بازیکن جدید همچنان پر نوسان  است و برای نزدیک شدن به صعود به مرحله پلی‌آف نیاز به برد برابر تیم دوم جدول رده‌بندی دارد. خاتم در هفته‌ گذشته نیز برابر کاله شکست خورد،  ولی آنها می دانند که برای تثبیت جایگاه‌شان در رده هفتم باید از حریف قدرتمند امتیاز بگیرند. در مقابل شهرداری تبریز با فاصله‌ای که با سایپا دارد با خیالی آسوده به اردکان می‌رود، چرا که با ۱۴ برد و ۳۷ امتیاز بیش از این صعودش به جمع هشت تیم پایانی قطعی شده بود.

در دیگر دیدار همزمان رعد پدافند کاشان قعر جدولی در سالن هفت مهر از شهرداری ورامین رده ششمی میزبانی می‌کند. این دیدار با توجه به رویارویی فرهاد نفرزاده با شاگردان سابقش در تیم شهرداری ورامین به جذابیت‌های بازی می افزاید. رعد پدافند با دو برد در قعر جدول قرار دارد و با هفت امتیاز هیچ شانسی برای صعود به پلی‌آف ندارد. در مقابل، شهرداری ورامین که در هفته‌ گذشته به سختی ساری ۲۱ را شکست داد. امید دارد با کسب پیروزی برابر تیم انتهای جدول و نیز شکست کاله مازندران، به رده پنجم برسد. شاگردان محمد ترکاشوند با ۲۸ امتیاز در رتبه ششم هستند.

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته‌ هجدهم در سالن غدیر، شهرداری ارومیه میزبان کاله مازندران است. این بازی در برابر هواداران خودی آخرین فرصت ساسان خداپرست برای زنده نگه داشتن امیدهای شهرداری ارومیه برای صعود به پلی‌آف است. شهرداری ارومیه با پنج برد و ۱۷ امتیاز در رتبه دهم جدول رده‌بندی است و در صورت شکست در این دیدار خانگی کارش برای حضور در جمع هشت تیم پایانی سخت‌تر از گذشته می‌شود. در مقابل کاله هم که پس از پیروزی در دیداری سخت برابر خاتم راهی ارومیه شده اصلا نمی‌خواهد رده پنجم را به رقیب ورامینی تحویل دهد. شاگردان بهروز عطایی با ۹ برد و یک بازی کمتر ۲۹ امتیازی هستند.

در آخرین دیدار هفته‌ هجدهم نیز از ساعت ۱۷:۳۰ در خانه والیبال بانک سرمایه صدر جدولی به مصاف هاوش گنبد می‌رود. بانکی‌ها که در هفته‌ گذشته با پیروزی روحیه بخش برابر شهرداری ارومیه پانزدهمین بردشان را کسب کردند با ۴۵ امتیاز در صدر قرار دارند و در اندیشه تکرار پیروزی دور رفت برابر حریف سخت کوششان هستند. در سوی دیگر هاوش رده هشتمی که در دو هفته‌ گذشته نمایش خوبی برابر خودروسازان پایتخت داشته و حتی پیکان را در تهران مغلوب کرده بود برای تثبیت جایگاه هشتمی نیاز به پیروزی برابر تیم نخست جدول رده‌بندی دارد.

برنامه کامل دیدارهای هفته‌ هجدهم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

سایپا تهران – شمس (ساعت ۱۵، خانه والیبال)

ساری ۲۱ – پیکان تهران (ساعت ۱۶، سالن شهید رسول حسینی)

خاتم اردکان – شهرداری تبریز ( ساعت ۱۶، سالن آیت الله خاتمی)

رعد پدافند کاشان – شهرداری ارومیه (ساعت ۱۶، سالن هفت مهر)

شهرداری ارومیه – کاله مازندران (ساعت ۱۷، سالن غدیر)

بانک سرمایه – هاوش گنبد (ساعت ۱۷:۳۰ ، خانه والیبال)

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون