کد خبر: ۱۳۳۹۵
۱۷:۳۸ -۱۹ دی ۱۳۹۶
در مهمترین دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال سایپا تهران به مصاف بانک سرمایه می‌رود و شهرداری ارومیه میزبان خاتم اردکان است.
ورزش و جوان- هفته‌ شانزدهم لیگ برتر والیبال فردا (چهارشنبه) با برگزاری شش دیدار در شهرهای تهران، ارومیه، ساری و آمل آغاز می‌شود.

از ساعت ۱۵ با دو دیدار همزمان انجام می‌شود که در خانه والیبال پیکان تهران رده چهارمی میزبان هاوش گنبد رده دهمی می‌رود. پیکانی‌ها که در هفته‌ گذشته در شهرآورد خودروسازان مغلوب سایپا شدند و به رده چهارم نزول کردند شاید روی کاغذ کار سختی برابر هاوش نداشته باشند اما باخت‌هایی که در دور برگشت متحمل شده‌اند می‌تواند باز هم بر کار تیمی آنها تاثیر بگذارد.

شاگردان پیمان اکبری در صورت برد و توقف سایپا می‌توانند باز هم به رده سوم صعود کنند، اما در صورت باخت از جایگاه‌شان تکان نخواهند خورد. در سوی مقابل گنبدی‌ها که با شکست شهرداری ورامین در هفته‌ قبل دست به کار بزرگ زدند بسیار با روحیه به تهران آمده‌اند و امیدوارند تا با حضور تماشاگران‌شان در تهران روند رو به رشدشان را ادامه‌ دهند. هاوش با پنج برد و ۱۴ امتیاز در رده دهم است و در صورت پیروزی تا رده هشتم می‌تواند در جدول رده‌بندی بالا بیاید.

در دیگر دیدار تیم رده دومی شهرداری تبریز در سالن شهید رسول حسینی میهمان تیم ساری ۲۱ است. ساری ۲۱ که اصلا حال و روز خوشی در لیگ ندارد و با چهار برد و ۱۲ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته است. در برابر تیم آماده شهرداری تبریز در خانه هر چند کار سختی پیش رو دارد، اما شاگردان بهزاد محمودی نشان داده‌اند که هیچ گاه حریف دست و پا بسته‌ای به خصوص برای تیم‌های بالای جدول رده‌بندی نیستند. در مقابل شهرداری تبریز ۳۱ امتیازی که پس از افت مقطعی در آغاز دور برگشت باز هم بر نوار بردن قرار دارد به دنبال کسب سیزدهمین بردش است تا در صورت شکست تیم‌های پایین جدول صعودش به پلی‌آف را قطعی کند.

از ساعت ۱۶ در سالن فدراسیون والیبال شمس تهران از شاگردان محمد ترکاشوند در تیم شهرداری ورامین پذیرایی می‌کند. شاگردان جوان محمد وکیل که تا به این جای فصل فراتر از انتظار نبوده‌اند و با کسب شش برد در بین هشت تیم بالای جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند، هر چند هفته‌ گذشته را با باخت پشت سر گذاشته اند اما پیروزی اخیرشان برابر کاله و شهرداری ارومیه می‌تواند زنگ خطری برای ورامینی‌ها باشد. شمس در صورت کسب هفتمین بردش از رده هشتمی تکان نخواهد خورد، اما در صورت شکست و پیروزی رقبا احتمال دارد تا رده دهم در جدول رده‌بندی سقوط کند. شهرداری ورامین هم دو هفته‌ گذشته در گنبد مغلوب هاوش شد با هفت برد و ۲۳ امتیاز در رده ششم قرار دارد، اما هواداران پر شور این تیم باز هم منتظر تکرار روزهای خوب‌شان با محمد ترکاشوند هستند.

در یکی از حساس‌ترین دیدارها که برای تعیین جایگاه دو تیم در میانه‌های جدول اهمیت بالایی دارد. تیم‌های رده نهم و هفتم جدول به مصاف هم می‌روند. از ساعت ۱۷ شهرداری ارومیه بحران زده در سالن غیر میزبان خاتم اردکان است. پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر ماندن ساسان خداپرست هواداران پر شور شهرداری ارومیه انتظار دارند تا با کسب ششمین بردشان و تکرار پیروزی دور رفت برابر خاتم امتیازاتش را به بالاتر از عدد ۱۷ برساند  تا در صورت  باخت شمس خود را به رده هشتم برساند. در مقابل خاتم هم که پس از دور برگشت و جذب بازیکنان جدید فاصله‌اش با تیم‌های پایین جدول را افزایش داده امید به جبران شکست برابر تیم نه چندان آماده ارومیه دارد، چرا که در صورت باخت کاله و شهرداری ورامین ، اردکانی‌ها تا رده پنجم می‌توانند صعود کنند.

آخرین دیدارهای هفته‌ شانزدهم با برگزاری دو دیدار همزمان از ساعت ۱۷:۳۰ پایان می‌پذیرد ک در مهم‌ترین دیدار هفته‌، سایپا تهران در خانه والیبال از بانک سرمایه صدر جدولی پذیرایی می‌کند. نارنجی پوشان پایتخت که پس از روی کار آمدن محمد شعبان خمسه بر روی نیمکت هدایت تنها یک بار در ورامین طعم شکست را چشیده و در مابقی بازی‌ها حریفان را از پیش رو برداشته‌اند، در حال‌ حاضر با ۱۰ برد و ۳۱ امتیاز در رده سوم قرار دارند و با توجه به برد روحیه بخش در دیدار هفته‌ گذشته برابر پیکان با آمادگی کاملی به مصاف صدرنشین لیگ می‌روند، اما در صورت باخت و برد پیکان در دیگر دیدار باز هم به رتبه چهارم سقوط می‌کنند. بانک سرمایه هم که قاطعانه با ۱۴ برد و ۴۲ امتیاز در رده نخست ایستاده است امید دارد تا با تکرار پیروزی دور رفت به صدرنشینی‌اش در لیگ ادامه‌ دهد.

در آخرین دیدار هم کاله مازندران در سالن پیامبر اعظم رو در روی تیم رعد پدافند  کاشان قعر جدولی قرار می‌گیرد.

شاگردان بهروز عطایی هر چند با هفت برد و ۲۳ امتیاز در رتبه پنجم ایستاده اند، اما با باخت در هفته‌ گذشته برابر شمس و نزدیک تر شدن رقبا باید حواسشان به ادامه‌ لیگ باشند و می‌توانند با کسب سه امتیاز برابر تیم این روزها آماده رعد پدافند همین رده را برای خود حفظ کنند. در سوی دیگر رعد هم که با هدایت فرهاد نفرزاده روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارند و حتی در هفته‌ گذشته شهرداری ارومیه را مغلوب کرد در این دیدار خارج از خانه هر چند کار بسیار دشواری را پیش رو دارد، اما جوانان تیم نشان داده‌اند که به همین راحتی ها تسلیم حریفان نمی‌شوند.

برنامه کامل دیدارهای هفته‌ شانزدهم به شرح زیر است:
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶

پیکان تهران – هاوش گنبد (ساعت ۱۵، خانه والیبال)

ساری ۲۱ – شهرداری تبریز (ساعت ۱۵، سالن شهید رسول حسینی)

شمس تهران – شهرداری ورامین (ساعت ۱۶، سالن فدراسیون والیبال)

شهرداری ارومیه – خاتم اردکان (ساعت ۱۷، سالن غدیر)

سایپا تهران – بانک سرمایه (ساعت ۱۷:۳۰، خانه والیبال)

کاله مازندران – رعد پدافند کاشان (ساعت ۱۷:۳۰، سالن پیامبر اعظم (ص) )

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون