کد خبر: ۶۵۸۳۱
۰۶:۳۰ -۱۶ مرداد ۱۴۰۴
وزیر ارتباطات اعلام کرد

سامانه ۱۹۵ کیفیت لازم را ندارد / بازسازی برای بهبود خدمات در دستور کار

وزیر ارتباطات با اشاره به نارضایتی کاربران از سامانه ۱۹۵، از بازنگری و به‌روزرسانی این سامانه خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد بستری شفاف و کارآمد است تا مردم بتوانند به‌راحتی وضعیت اپراتور‌ها را مشاهده و شکایات خود را ثبت و پیگیری کنند.

اخبار فناوری

نشان تجارت - سامانه ۱۹۵ با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایتمندی مشترکان و رفع مشکلات آنان در حوزه ICT راه‌اندازی شده است. برای دسترسی راحت‌تر کاربران، روش‌های مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات در نظر گرفته‌ شده که بر اساس آن کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت خود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ثبت کنند.

بدین ترتیب پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی، همواره از مصداق‌های پرتکرار شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ است. کاربران می‌توانند برای پیگیری شکایات سامانه ۱۹۵ کد دستوری #۸۰۱۰* را شماره‌گیری کرده و با انتخاب گزینه ۲ و وارد کردن کد پیگیری که از سامانه ۱۹۵ دریافت کرده‌اند، در قالب پیامک از آخرین وضعیت شکایت خود مطلع شوند. 

اما با وجود تأکید بر این سامانه گاهی اوقات کاربران از این سامانه و روند پیگیری شکایات خود گلایه مند هستند. سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در این زمینه گفته است: من چندین بار سامانه ۱۹۵ را چک و بررسی کردم و مشاهده کردم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. 

وی افزود: بنابراین زمانی که مردم به این سامانه مراجعه و ثبت شکایت می کنند؛ بلوغ آن به میزانی نیست که مردم انتظار داشته باشند. بنابراین این سامانه کلاً بازنگری شده و سامانه ای خواهد بود که مردم با یک نگاه متوجه شوند وضعیت اپراتورها و شکایت از آنها به چه صورتی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون