کد خبر: ۵۷۰۴۵
۰۹:۵۱ -۱۳ آبان ۱۴۰۳

سالار مرادی: ضمن تشر به خودروسازان داخلی باید از آن‌ها حمایت کرد

سالار مرادی، نماینده سنندج گفت: ما دهه‌هاست که صنعتی به نام خودرو را در کشور راه انداختیم و اکنون نمی‌توانیم بگوییم آن را تعطیل کنیم، پس حمایت در این بخش ضروری است، همان‌طور که حمایت از همه بخش‌های تولیدی داخل ضرورت دارد. امروز اگر خرید مردم از دو شرکت ایران خودرو و سایپا و شرکت‌های مونتاژکار داخلی نباشد، این بخش‌ها با تعطیلی مواجه می‌شوند که اصلاً اتفاق خوبی نیست.

خودروسازان داخلی

نشان تجارت - محمد آیتی: سالار مرادی، نماینده سنندج، در خصوص وضعیت صنعت خودرو گفت: امروز نه فقط صنعت خودروسازی ما، بلکه دیگر صنایع کشورمان هم نتوانستند با تکنولوژی روز دنیا رشد لازم را داشته باشند.

وی افزود: یکی از دلایلی که ما به این نقطه رسیدیم این است که خودمان در قالب تولیدکننده دانش ظاهر نشدیم، بلکه واردکننده تکنولوژی بودیم و باید یادمان باشد که هر تکنولوژی هم عمری دارد و پس از چند سال عمر مفید، تقریباً بلااستفاده می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: وقتی دانش موردنظر در صنعتی را نداشته باشیم، قدرت رقابت‌مان کاهش جدی پیدا می‌کند. صنعت خودروسازی ایران حدوداً ۱۰ سال است که به سمت خودکفایی رفته و نیاز به حمایت و البته رقابت است.

مرادی اظهار داشت: ما دهه‌هاست که صنعتی به نام خودرو را در کشور راه انداختیم و اکنون نمی‌توانیم بگوییم آن را تعطیل کنیم، پس حمایت در این بخش ضروری است، همان‌طور که حمایت از همه بخش‌های تولیدی داخل ضرورت دارد. امروز اگر خرید مردم از دو شرکت ایران خودرو و سایپا و شرکت‌های مونتاژکار داخلی نباشد، این بخش‌ها با تعطیلی مواجه می‌شوند که اصلاً اتفاق خوبی نیست.

نماینده سنندج یادآور شد: من موافق این نیستم که مرتباً از صنعت خودروسازی تعریف و تمجید شود و اتفاقاً باید نظارت داشت و با تشر‌هایی به شرکت‌های داخلی خودروساز این مطالبه را از آنها داشت که کیفیت محصولات تولیدی خود را افزایش دهند.

وی گفت: هم دولت با حمایت و فرصتی که می‌دهد و هم مردم با اعتمادی که می‌کنند، بگذارند این خودکفایی واقعی که در صنعت خودروسازی عمری در حدود ۱۰ سال دارد به ۱۵ برسد تا ان‌شاالله شاهد اتفاقات خوبی در این صنعت باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: من با واردات خودرو به هیچ وجه مخالف نیستم و اتفاقاً این روند را برای کشور لازم می‌دانم. ضمناً باید فضایی را ایجاد کرد تا فردی که چهار، پنج میلیارد تومان پول دارد و علاقه‌مند است خودروی بهتر سوار شود، بتواند از خودرو‌های باکیفیت خارجی بهره ببرد. از طرفی، باید مسیر واردات خودرو به گونه‌ای باشد که قشر متوسط جامعه هم توانایی خرید خودرو را داشته باشند.

مرادی در پایان گفت: باید قبول کنیم که صنعت خودروسازی در کشور ما نسبت به گذشته روند بهتری داشته است، یعنی از ظاهر خودرو گرفته تا تقویت موتور این پیشرفت را می‌بینیم، اما با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم. از این‌رو، حمایت و تلاش باید ادامه پیدا کند تا شرایط بهتر هم بشود. اگر از گذشته، صنعت خودرو را دانش‌بنیانی جلو می‌بردیم وضع‌مان به مراتب بهتر از شرایط امروزی بود.

منبع: اسب بخار

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۳
0
0
حمایت بیشتر از این؟؟؟؟
آخرین اخبار
گوناگون