کد خبر: ۵۳۴۳۰
۰۸:۱۲ -۱۲ خرداد ۱۴۰۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

افزایش بودجه بخش رفاه و درمان در سال جاری/ توجه به معیشت و عدالت اجتماعی در بودجه ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۳ درصدی اعتبارات بخش رفاهی و ۲۹ درصدی اعتبارات بخش درمان در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل خبر داد و اعلام کرد: بودجه مربوط به رفاه اقشار کمتر برخوردار جامعه در سال جاری افزایش یافت.

افزایش بودجه

نشان تجارت - داود منظور در فضای مجازی با انتشار بخشی از مصاحبه‌ خود، با عنوان تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام، نوشت: در سال گذشته ۱۱۰۰ پروژه عمرانی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و برای امسال هم افتتاح ۱۰۰۰ پروژه دیگر برنامه‌ریزی و منابع آن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی دولت بعد احیای سرمایه‌گذاری‌ها راکد در بودجه عمومی است.

طرح‌های عمرانی که به از سال‌ها توسط دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

معاون رئیس جمهور همچنین برخی از طرح‌های عمرانی که بعد از سال‌ها با همت دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید را به شرح زیر اعلام کرد:

- بیمارستان امام حسین بعد ۱۲ سال.

- راه‌آهن همدان سنندج بعد ۱۸ سال.

- راه‌آهن بستان خاوران بعد ۲۲ سال.

- سد چم‌شیر بعد ۱۱ سال.

- آب‌رسانی به شیراز بعد ۱۲ سال.

- طرح آب‌رسانی میانه بعد ۲۰ سال.

- راه اصلی پاتاوه- دهدشت بعد ۲۸ سال.

- فرودگاه سقز بعد ۲۷ سال.

- پتروشیمی گچساران بعد ۱۷ سال.

افزایش ۲۳درصدی اعتبارات رفاهی در بودجه ۱۴۰۳

منظور همچنین در توییتی دیگر با انتشار یک اینفوگرافی در مورد معیشت و عدالت اجتماعی در بودجه ۱۴۰۳، نوشت: با هدف بهبود رفاه اقشار کمتر برخوردار جامعه و ارتقای عدالت در دسترسی آحاد هموطنان به امکانات و زیرساخت‌های حیاتی، سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۳ اعتبارات بخش‌های مربوطه را با این نگاه افزایش داد.

وی در این تصویر از افزایش ۲۳ درصدی کل اعتبارات بخش رفاهی در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل خبر داد و اعلام کرد: حمایت از اقشار محروم و آسیب‌پذیر با هدف افزایش کرامت انسانی و عدالت توزیعی، در تعامل با نهادهای مربوطه نسبت به سال قبل به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از رشد ۱۲ هزار میلیارد تومانی اعتبارات بنیاد شهید، رشد ۶ هزار میلیارد تومانی اعتبارات بهزیستی و افزایش ۳.۱ هزار میلیارد تومانی کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای حمایت از اقشار محروم و آسیب‌پذیر خبر داد.

افزایش ۷۳ درصدی طرح‌های تامین آب و آبرسانی

منظور با اشاره به اینکه دسترسی به آب آشامیدنی به عنوان یکی از اهداف توسعه در بودجه ۱۴۰۳ به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است، اعلام کرد: طرح‌های تامین آب و آبرسانی به شهرها و روستاها ۷۳ درصد، طرح‌های ساخت سد و انتقال آب شرب افزایش ۷۳ درصد و طرح‌ها حاکمیتی بخش آب شامل آبخیزداری، تهیه ابزارها و... ۶۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۹ درصدی اعتبارات بخش درمان در سال جاری

وی افزود: افزایش سلامت و بهداشت عمومی از طریق اجرای طرح‌های متعدد با فراهم ساختن زیرساخت‌های تامین مالی مناسب آن و با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط در سال ۱۴۰۳ تصویب شد.

معاون رئیس جمهور افزایش ۲۹ درصدی کل اعتبارات بخش درمان نسبت به سال گذشته، جذب ۲۵ هزار نیروی جدید برای مراکز درمانی و جذب ۱۸۰۰ نفر هیات علمی حوزه بهداشت و درمان را از بخش‌های مهم سلامت و بهداشت در بودجه امسال عنوان کرد.

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان

منظور تامین اجتماعی از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان و ایجاد یک ردیف مستقل برای اجرای قانون حمایت از توان‌یاب‌ها با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد و اضافه کرد: تامین آتیه بازنشستگان و شاغلان کشور، در سال ۱۴۰۳ با تصویب ردیف بودجه ۱۱.۷ هزار میلیاردی و تبصره ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی تادیه بدهی‌های گذشته لحاظ شده است.

افزایش بودجه

علت افزایش درآمدهای مالیات در دولت شهید رئیسی چیست؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه در توییتی با طرح این سوال که آیا این افزایش در رشد مالیات ستانی در دولت شهید رئیسی در مقایسه با دولت قبل ناشی از تورم است؟ پاسخ داد: خیر. تورم در سه سال گذشته تفاوت معناداری با سال‌های ۹۹- ۱۳۹۷ ندارد. پس علت را باید در مقابله با فرار مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید، بستن پرونده‌های مزمن و هوشمندسازی مالیاتی جستجو کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون