کد خبر: ۴۹۱۷۵
۲۲:۱۴ -۱۱ آبان ۱۴۰۲

مهدی آیتی

نشان تجارت - اگر دین در حال تضعیف و علم در حال پیشرفت است، پس چرا ظلم و فساد و خونریزی قدرت‌ها و حکومت‌ها در جهان روزافزون است؟

پس چرا معنویت و انسانیت و حقوق بشر فقط حرف است و حرف؟!

انسان بدون باور به دین و متافیزیک، هرگز به انسانیت و معنویت نمی‌رسد.

مدرنیسم چند صد سال است که رنگ باخته و نسخه عملی برای سعادت بشر ندارد، ولی در حرف و سخنرانی همه جا صحبت از دموکراسی و عدالت می‌کند!

امروز بیشترین ظلم و فساد و نابرابری و جنگ و خونریزی از سوی ابرقدرت‌های لیبرال دمکرات بر بشر تحمیل می‌شود!

ترس از خدا و روز جزا مهمترین عامل نگهدارنده بشر از ظلم و فساد است و این یک القاء حسی و روحانی است که علم و عقل از جایگزینی آن در طول چند صد سال گذشته عاجز بوده است؟!

تمام شواهد و آمار و ارقام نشان می‌دهد که بشر متمدن دموکراسی‌خواه، هزاران برابر بشر نامتمدن قرون وسطی، آدم‌کشی کرده و بی‌عدالتی و ظلم و نابرابری را گسترش داده است!

خداوند قادر متعال، آفریننده بشری است که در ذات او صلاح و فساد را به هم آمیخته است و علم و دانش بشر با همه پیشرفت در علوم تجربی و تکنولوژیکی نه تنها نتوانسته جلوی فساد و خونریزی بشر را بگیرد، بلکه این سیاهی‌ها و تباهی‌ها هر روز بیشتر هم شده است!

صرف سخن گفتن و شعار دادن برای اخلاق و معنویت، دموکراسی را در جهان حاکم نمی‌کند، بلکه اجرای صلح و عدالت در جهان، التزام و الزام می‌خواهد و این الزام فقط یک امر وجدانی است که با تربیت دینی و خداترسی عاید می‌شود وگرنه چرا قرن‌ها علوم انسانی و روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و... نتوانسته‌اند انسان را اخلاقی و انسانی بار بیاورند و تربیت کنند؟!

چرا علم و عقل این‌قدر بی‌نوا و ناتوان است؟ جواب یک کلمه است؛ تنها خدا باوری و خداترسی می‌تواند پلیدی‌ها و زشتی‌های انسان را کاهش و امور معنوی و اخلاقی را توسعه دهد که شاهد آن، وضع بشر در طول تاریخ است.

مدرنیسم اگر به بشریت در پیشرفت علوم تجربی خدمت کرده است، اما متاسفانه رنسانس با دور کردن انسان از خداباوری، موجب ظلم و فساد و بی‌عدالتی بیشتر و گسترش آن شده است! قبول ندارید؟ بله درست است. خواهید گفت پس چرا عده‌ای از صاحبان دین و مذهب خود عاملان مخرب انسانیت و اخلاق بوده‌اند؟ جواب این است که دینداری، اگر منجر به خداباوری و خداترسی نشود، دین نیست، بلکه دکان کاسبی عالمان و حاکمان دورو و دورنگ در طول تاریخ است!

حال، این شما و این سیر تاریخ تکامل و انحطاط بشر

*فعال سیاسی - اجتماعی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک مرد با غیرت
|
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
0
0
باید خداترس بود تا اوضاع بهتر شود
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون