کد خبر: ۲۷۹۸۶
۱۸:۴۷ -۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از راه‌اندازی یک "وب‌پیچ" با قابلیت همرسانی با دیگر رسانه‌های اجتماعی خبر داد.

دونالد ترامپ

نشان تجارت - به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصرایران، این خبر درست یک روز قبل از اعلام رسمی هیئت نظارت فیس بوک درباره ادامه تعلیق یا لغو بستن حساب کاربری ترامپ منتشر شد.

حساب‌های توییتری و فیس بوکی ترامپ پس از حمله طرفداران او به کاخ کنگره به حالت تعلیق درآمد و بسیاری او را محرک حمله به ساختمان کنگره اعلام کردند. طرفداران ترامپ در ۶ ژانویه گذشته و پس از چند پست توییتری رئیس جمهور پیشین امریکا به ساختمان کنگره حمله کردند.

صفحه ترامپ در رسانه اجتماعی تازه تاسیس با عکس کوچکی از او در گوشه آن ظاهر می‌شود. ترامپ در این تصویر به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا روی میز کوچکی در کاخ سفید در حال نوشتن است. روی این پیج که سبک و سیاقی قدیمی مانند صفحات وبلاگ دارد نوشته شده "از روی میز دونالد جی. ترامپ"

دونالد ترامپ

گاردین در این باره نوشت: یک ویدئوی آرشیوی در این پیج از ممنوعیت دسترسی ترامپ از توئیتر، تصاویری از او در باشگاه گلف "مار- ئه- لاگو" (مارالاگو) در ایالت فلوریدا و دسکتاپ او را نشان می‌دهد و عبارت "جایی برای صحبت ایمن و آزادانه. مستقیم از روی میز دونالد ترامپ" روی یکی از پست‌های این صفحه دیده می‌شود.

ترامپ در زیر این پست جمله‌ای را خطاب به "لیز چنی" جمهوری‌خواه مطرح کرده و از او با لفظ "جنگ‌افروز" بزرگ یاد کرده است.

"لیز چنی" از جمهوری‌خواهانی بود که پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره خواستار استیضاح ترامپ شد. او به دلیل دروغ خواندن ادعا‌های ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ مورد انتقاد شدید طرفداران وفادار ترامپ قرار گرفت.

امکانات موجود در این رسانه امکان پسندیدن پست‌ها و همرسانی پست و مطالب آن در فیس بوک و توئیتر را می‌دهد. اما گزینه‌ای برای پاسخ دادن از رسانه‌های دیگر در رسانه ترامپ وجود ندارد.

بازدیدکنندگان همچنین با "ثبت نام" می‌توانند از اتفاقات درون این پیج با خبر شوند؛ بنابراین فعالیت‌های ترامپ مستقیما وارد "صندوق‌" دریافت آن‌ها می‌شود. شاید تعجب آور نباشد، اما گزینه‌های "خرید" و "مشارکت مالی" به صورت برجسته‌ای در این صفحه به چشم می‌خورد.

در انتهای این صفحه آمده است که هزینه‌های این پیج به صورت مشترک توسط کمیته‌های "آمریکا را حفظ کنید" و "دوباره آمریکا را با شکوه کنیم" تامین می‌شود.

پس از رونمایی از این وبسایت در روز سه شنبه، اظهار نظر‌های تمسخر آمیز در دیگر شبکه‌های اجتماعی اوج گرفت. بسیاری بازگشت دونالد ترامپ را به رسانه‌های اجتماعی مدیون سیستم قدیمی مانند "بلاگر" دانستند که در سال ۱۹۹۹ راه اندازی شده است. در کل قدیمی بودن فضای این پیج باعث نظرات زیادی در رسانه‌های اجتماعی دیگر شده است.

اما "جیسون میلر" مشاور ارشد آقای ترامپ در توییترش توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

او که در ماه مارس گفته بود رسانه اجتماعی ترامپ یک "سکوی تازه بزرگ خواهد بود" در توییتر نوشت: وبسایت ترامپ مرجع خوبی در باره دریافت اطلاعات از دوره اول ریاست‌جمهوری اوست، اما بستر و شکل آن شبیه رسانه‌های جدید اجتماعی نیست. وی افزود: در آینده اطلاعات بیشتری در مورد اطلاعات و شکل و محتوای سایت ارائه می‌کنیم.

توییتر پس از حمله طرفداران ترامپ به کاخ کنگره و نقض قوانین مربوط به خشونت اعلام کرد که حساب کاربری او را به صورت همیشگی بسته است. حساب توییتری ترامپ در زمان ریاست جمهوری وی بیش از ۸۸ میلیون فالوئر داشت.

یوتیوب نیز اعلام کرده که زمانی حساب ترامپ را دوباره فعال خواهد کرد که تهدید "خشونت در جهان واقعی" کم شده باشد.

انتظار می‌رود فیس‌بوک در تصمیم امروز خود از تعلیق دائمی یا لغو تعلیق حساب کاربری ترامپ خبر دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون