کد خبر: ۲۵۸۳۰
۱۴:۲۵ -۱۱ فروردين ۱۴۰۰
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه گل یاسمن سفید برای رفع لکه‌های سیاه‌پوست و رفع چروک صورت به شکل ضماد کاربرد دارد.

سلامت پوست

نشان تجارت - مهندس محسن پویان با اشاره به این‌که یاسمن سفید را با نام‌هایی چون گل هاشم، یاسمن، یاسمن بستانی، یاسمن بوّا، سجلاب می‌شناسند، گفت: طبیعت این گیاه گرم و خشک است.

وی با بیان اینکه گیاه یاسمن سفید برای رفع لکه‌های سیاه پوست و رفع چروک صورت به شکل ضماد کاربرد دارد، ادامه داد: بوییدن گل آن در تسکین سردرد موثر است.
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، مصرف دم‌کرده گل یاسمن سفید را شادی‌آور دانست و ادامه داد: دم‌کرده آن برای رفع بلغم، سودا و زرداب اثرات مفیدی دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس پویان درباره فواید این گیاه اظهار کرد : یاسمن سفید برای دفع کرم روده مفید است و دم‌کرده آن برای فلج، لقوه، خواب رفتن اعضا و درد مفاصل اثربخش است.

وی افزود: ریشه یاسمن سفید به‌صورت جوشانده برای درمان بیماری‌های قارچی پوست اثربخش است و برای تهیه دم‌کرده آن، از ۱ تا ۲ گرم گل در یک لیوان آب جوش استفاده می‌شود.

مهندس پویان تاکید کرد: مصرف بیش از حد یاسمن سفید مضر بوده و باعث تشنج می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون