کد خبر: ۵۲۴۱۱
۱۳:۴۲ -۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ارمنستان، همسایه‎ی شمال شرقی ما یکی از مقاصد نزدیک و ارزان برای گردشگران ایرانی است. این کشور که فصول آن تقریبا منطبق با فصل‎های ایران هستند؛ در فصل تابستان پذیرای مسافران زیادی است.

نشان تجارت - ارمنستان کشور کوچکی است که با تاریخ 3500 ساله، فرهنگ غنی و مناظر کوهستانی زیبایش شناخته شده است. این کشور باستانی که  میان دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته است؛ مردمانی خونگرم و مهمان نواز دارد. ارمنستان، همسایه‎ی شمال شرقی ما یکی از مقاصد نزدیک و ارزان برای گردشگران ایرانی است. این کشور که فصول آن تقریبا منطبق با فصل‎های ایران هستند؛ در فصل تابستان پذیرای مسافران زیادی است. این کشور کوهستانی خانه‎ی تعداد بی‎شماری از صومعه‎ها و کلیساهای تاریخی است. اگر اهل کوهنوردی باشید این کشور مقصدی بی‎نظیر است و اگر در جستجوی چشمه‎ها و دریاچه‎ها هستید؛ ارمنستان برایتان کم نمی‎گذارد. اگر تور ارمنستان تابستان 1403 انتخاب شماست، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تابستان 1403 با تورهای ارمنستان

گشت و گذار و پیادهروی در خیابانهای ایروان

ایروان، پایتخت ارمنستان، معماری زیبایی دارد. آثار باستانی و کتیبه میخی به جا مانده از پادشاهان گذشته نشان می‎دهند که قدمت این شهر حتی از روم هم بیشتر است. قلب این شهر میدان جمهوری است که ساختمان‎های مهمی از جمله خانه دولت و موزه تاریخ ارمنستان را در کنار خود دارد. پیشنهاد می‎کنیم گشت و گذار در مرکز ایروان با تماشای شاهکارهای معماری، رستوران‎ها و کافههای دنج و پارک‎های زیبا را از دست ندهید. خیابان شمالی میدان جمهوری ایروان مدرن‎ترین و گران قیمت‎ترین خیابان پایتخت است. این خیابان مملو از بوتیک‎ها و مغازه‎های شیک، ساختمان‎های اداری و هتل‎های لوکس است. این خیابان به یکی از جذاب‎ترین مکان‎های ایروان منتهی می‎شود؛ تئاتر باله و اپرا جایگاه مهمی در زندگی فرهنگی ارمنی‎ها دارد. اپرای ملی، باله و موسیقی‎های سمفونیک بی‎نظیری در این تئاتر اجرا می‎شوند. علاوه بر این‎ها  آبشار ایروان نیز منظره‎ای عالی برای تماشای غروب خورشید بر فراز شهر و کوه باشکوه آرارات است. اگر دوست دارید طعم غذاهای محلی این منطقه را بچشید، به محله ایروان قدیم بروید. در اینجا می‎توانید از غذاهای خوشمزه محلی و موسیقی زنده ارمنی لذت ببرید. اگر هم از دوستداران زیورآلات نقره‎ای دست ساز و هنرهای چوبی هستید؛ سری به بازار خیابانی به نام " ورنیساژ (Vernissage) " بزنید که فقط آخر هفته‎ها باز است. یکی دیگر از بازارهای جالب "جی‎یو‎ام (GUM)" است که در آن میوه‌ها و شیرینی‌های تازه و خشک ارمنی را خواهید یافت.

عبادتگاههای باستانی ارمنستان

در فاصله بیست کیلومتری ایروان شهر اچمیادزین (Echmiadzin) قرار دارد. کلیسای جامع این شهر برای بزرگداشت پذیرش دین مسیحیت به عنوان دین دولتی ارمنستان ساخته شد. بازدید از این کلیسای تاریخی خالی از لطف نیست. در فاصله یک ساعته از ایروان، در نزدیکی مرز ترکیه، صومعه خور ویراپ (Khor Virap) با مناظر نفس گیر و زیبا از کوه آرارات و دره‎های سبز قرار دارد. قدمت این مجموعه به 180 سال قبل از میلاد برمی‎گردد. در خور ویراپ می‎توانید شکوه و عظمت کوه آرارات را ببینید و آرامش بگیرید. علاوه بر این‎ها صومعه تاتف (Tatev) در فاصله چهار ساعته از ایروان، یک بنای باشکوه قرون وسطایی (قرن 9 پس از میلاد) است که در لبه تنگه‎ای عمیق قرار دارد و توسط مناظر کوهستانی شگفت انگیز احاطه شده است. در تور ارمنستان برای رسیدن به صومعه، می‎توانید از تله کابین (در کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی‎ترین تله کابین در جهان ذکر شده است.) استفاده کنید. شما این امکان را دارید تا حدود 20 دقیقه بر روی تنگه عمیق عبور کنید و از مناظر خارق العاده لذت ببرید.

صومعه گغارد (Geghard) با قدمتی بیش از 1600 سال یکی از مهم‎ترین بناهای تاریخی ارمنستان است. این صومعه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. صومعه گغارد در تنگه‎ای عمیق قرار دارد که توسط صخره‎های بلند احاطه شده است. بخشی از صومعه از صخره‎ها بریده شده و شامل مقبره‎ها، کنده‎کاری‎های باستانی، هنر و نمادهای مذهبی است. در داخل کلیسای اصلی، اتمسفری مقدس حاکم است. تنها چیزی که می‎توانید در اینجا بشنوید صدای قدم‎هایتان است. تنها نور خورشید از پنجره‎ها و شمع‎های روشن شده توسط بازدیدکنندگان روشنابخش این محیط عرفانی است. مجموعه گغارد دارای بسیاری از خاچکارها، صلیب‎های ارمنی حکاکی شده با صلیب مسیحی و تصویری از سمبل‎های مذهبی و معمولی ارمنی است.

تابستان 1403 با تورهای ارمنستان

تجربه کوهنوردی در ارمنستان

آراگاتس (Aragats) یک کوه نمادین در ارمنستان است. این قله با ارتفاع 4090 متر، بلندترین قله کشور و مقصدی رویایی برای علاقه‎مندان به کوهنوردی و پیاده‎روی است. کوه آراگاتس دارای 4 قله ناهموار است که می‎توان با پای پیاده به همه آن‎ها رسید، اگرچه این امر به تجربه کوهنوردی و کفش مناسب نیاز دارد. مناظر کوهستانی و دشت ها برفراز قله بسیار زیبا و خیره کننده است.

مروارید طبیعت ارمنستان

شهر سوان (Sevan) در فاصله 66 کیلومتری شمال شرقی ایروان قرار دارد. دریاچه خیره کننده این شهر در میان مردم محلی و گردشگران در تابستان بسیار محبوب است. دریاچه سوان در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار دارد که یکی از مرتفع‌ترین دریاچه‌های جهان به حساب می‌آید. گاهی به نظر می‌رسد که آب‌های نیلگون در آستانه لمس آسمان هستند. زیبایی آن باعث شده است که این دریاچه لقب مروارید طبیعت ارمنستان را به خود اختصاص دهد. زمانی که در کنار دریاچه هستید، می‌توانید از باربیکیو استفاده کنید، با قایق تفریحی یا کاتاماران سفر کنید یا به سادگی استراحت کنید و از تماشای مناظر شگفت‌انگیز لذت ببرید. سوان همچنین به خاطر ماهی ایشخوان (ishxan) نوعی قزل آلای ارمنی شهرت دارد، پیشنهاد می‎کنیم زمانی که به سوان سفر کردید، فرصت سفارش غذاهای خوشمزه دریایی را در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های محلی از دست ندهید.

در مسیر جاده ابریشم

مسیر سوان به ایروان یکی از زیباترین مناظر طبیعی ارمنستان است. گردنه سلیم (Selim Pass) زمانی بخشی از جاده معروف ابریشم بود که اروپا را به خاور دور متصل می‎کرد. کاروانسرای باستانی که محل استراحت بازرگانان در جاده ابریشم بود تا به امروز پابرجاست. منظره دره سرسبز زیر این جاده بسیار زیبا و خیره کننده است.

تابستان 1403 با تورهای ارمنستان

آب درمانی در چشمههای آب گرم ارمنستان

جرموک (Jermuk) یکی از محبوب‎ترین مناطق اسپا در ارمنستان به دلیل آب‎های معدنی شفابخش و آب و هوای معتدل است. این شهر بیش از 40 چشمه آب گرم دارد. در جرموک می‎توانید برای چشیدن رایگان آب‎های معدنی شفابخش به گالری آب مراجعه کنید. در این منطقه تماشای آبشار جرموک که دومین آبشار بزرگ ارمنستان است را از دست ندهید. آب این آبشار از ارتفاع حدود 70 متری پایین می‎آید.

رزرو تور ارمنستان در تابستان 1403 با سلام پرواز

اگر از روزمرگی خسته شده‎اید و در جستجوی یک تور ارزان و جذاب برای تعطیلات تابستان 1403 هستید، تور ارمنستان سلام پرواز یک انتخاب عالی است. آژانس هواپیمایی سلام پرواز ایرانیان، مجری مستقیم برگزاری تورهای خارجی، مقدمات سفرهای تابستانی شما را فراهم کرده است. کارشناسان مجرب این آژانس مناسب‎ترین ایرلاین و هتل را با توجه به علاقه‎مندی و بودجه شما پیشنهاد خواهند داد. برای مشاوره و رزرو تور می‎توانید به صورت حضوری به دفتر سلام پرواز در خیابان میرداماد مراجعه کنید و یا به صورت تلفنی با کارشناسان در ارتباط باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون