کد خبر: ۵۲۶۸۱
۱۲:۳۱ -۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در نشان تجارت بخوانید
نیشیمورا ماکو به خاطر شجاعت و بی‌رحمی‌اش در دنیای یاکوزا شهرت دارد. او سال‌ها در این گروه فعالیت کرده و در این مدت مقام‌های بالایی را به دست آورده است.

نیشیمورا ماکو کیست

نشان تجارت - هدی کاشانیان: از اصول سفت و سخت حاکم بر مافیای ژاپن این است که از بیش از ۲۰ گروه و سازمان جنایی در سرتاسر کشور‌های آسیایی تشکیل شده است که همه اعضای آن مرد هستند. در بیش از سه قرن تاریخ یاکوزا، تنها نام یک زن ثبت شده است که موفق شده مراسم و مراحل عضویت در آن را به طور کامل پشت سر بگذارد. نام این زن «نیشیمورا ماکو» است. او از سنین پایین، عطش سیری‌ناپذیری به شورش و سرکشی داشت و خیلی زود عضو یکی از باشگاه‌های موتورسواران یاغی شد که در ژاپن با نام «بوسوزوکو» شناخته می‌شود.

ماکو به خاطر شجاعت و بی‌رحمی‌اش در دنیای یاکوزا شهرت دارد. او سال‌ها در این گروه فعالیت کرده و در این مدت مقام‌های بالایی را به دست آورده است. او به خاطر خالکوبی‌های زیاد و مهارتی که در قطع انگشت به عنوان تنبیه یا مجازات دارد، شهرت پیدا کرد و از این‌رو، به او لقب «استاد بریدن انگشت» را دادند.

نیشیمورا ماکو، زنی مشهور در دنیای یاکوزای ژاپن است که در اواخر دهه پنجم زندگی خود قرار دارد و ظاهری ظریف با مو‌های صاف دارد. ماکو، چهره‌ای پیچیده و جذاب دارد. او هم یک مجری یاکوزای ترسناک و هم یک رهبر مورد احترام در جامعه خود است. او یادآور قدرت و نفوذ یاکوزا در ژاپن و نمادی از تغییر نقش زنان در این جامعه سنتی که زمانی مردسالار بود، است.

نکات ویژه در خصوص نیشیمورا ماکو

سابقه: نیشیمورا ماکو سال‌ها در دنیای یاکوزا فعالیت کرده و به مقامات بالایی رسیده است.

شهرت: او به خاطر خالکوبی‌های گسترده، شجاعت، بی‌رحمی و مهارتش در بریدن انگشت به عنوان تنبیه مشهور است.

لقب: لقب او «استاد بریدن انگشت» است.

شخصیت: او زنی پیچیده و جذاب است که هم مورد احترام و هم ترسناک است.

اهمیت: او نمادی از قدرت و نفوذ یاکوزا و همچنین تغییر نقش زنان در جامعه سنتی ژاپن است.

نیشیمورا ماکو

 

سابقه جنایی نیشیمورا ماکو

سابقه جنایی او که از درگیری با دار و دسته‌های رقیب تا قاچاق مواد مخدر و قاچاق زنان برای روسپی‌گری را دربر می‌گیرد، و همین طور شخصیت جسور و بی‌رحم او، دری را به روی او باز کرد که تا پیش از آن به روی زنان بسته بود. افول یاکوزا در دهه‌های اخیر و شرایط شخصی نیشیمورا (که مادر دو فرزند است) باعث شد او دنیای زیرزمینی را ترک کند و یک زندگی عادی را آغاز کند.

امروز او یک سازمان خیریه را اداره می‌کند که در آن به دیگر اعضای سابق دسته‌های مافیایی کمک می‌کند که می‌خواهند مثل خودش به جامعه برگردند. مارتینا بارادل، پژوهشگر ایتالیایی که شیفته داستان نیشیمورا و یاکوزا شده بود، شبکه‌ای ارتباطی برای خود ساخت تا بتواند با شخصیت‌های دخیل در جنایات سازمان‌یافته ژاپن ارتباط برقرار کند. این ارتباطات به او اجازه داد که دوستی نزدیکی با نیشیمورا برقرار کند و به صورت مرتب با او دیدار کند.

علت قطع شدن انگشت کوچک نیشیمورا ماکو

این کار را وقتی خیلی جوان بود انجام داد؛ در اوایل عضویت ماکو در یاکوزا، یعنی حدوداً زمانی که ۲۰ ساله بوده است. داستان از این قرار بود که مشکلی پیش می‌آید که او مسئولیت آن را می‌پذیرد، مقداری مواد مخدر گم می‌کند، بعد تصور می‌کند که نداشتن انگشت کوچک در ترکیب با خالکوبی‌هایش کاملاً جواب می‌دهد، چون این دو از مشخصه‌های اصلی ظاهری در اعضای یاکوزا است.

علاوه بر این، به گفته خودش، دردی احساس نکرده و بدش هم نمی‌آمد که انگشت کوچک اعضایی را که خودشان آن را نمی‌خواستند، قطع کند. مهارت او در اجرای مراسم «یوبیتسومه» که در آن بند آخر انگشت کوچک را قطع می‌کنند، باعث شد به او لقب «استاد قطع انگشت» بدهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون