کد خبر: ۲۳۴۷۱
۱۳:۵۷ -۲۷ بهمن ۱۳۹۹
جعفری، دبیر انجمن صنایع روغن کشی گفت: برای تولید ۸۰ درصدی نیاز روغن کشور به برنامه ریزی سه تا پنج ساله احتیاج داریم.

قیمت روغن

نشان تجارت - محمد جعفری دبیر انجمن صنایع روغن کشی گفت: بخش عمده صنایع روغن کشی کشور به واردات وابسته است که همین امر موجب اختلال در عرضه این محصول در بازار شده است.

وی ادامه داد: سیاست‌های دولت هر از گاهی بازار را دچار نوسان می‌کند و با اعلام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از یارانه روغن و افزایش تقاضا، بازار به یکباره دچار التهاب شد.

محمد جعفری با اشاره به سیاست‌های میان مدت برای دستیابی به خود اتکایی در کاشت دانه‌های روغنی گفت: با حمایت دولت از این بخش و انعقاد کشت قرار دادی با کشاورزان در صدد هستیم بازار داخل را به آرامش برسانیم که این مستلزم رفع مشکلات فروش کشاورزان، ایجاد صرفه اقتصادی محصول و اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای است.

وی خاطر نشان کرد که تا رسیدن به خودکفایی کامل، نیاز به واردات به منظور تنظیم بازار است و تا جایی که به تولید کنندگان ضربه اقتصادی وارد نشود.

دبیر انجمن صنایع روغن کشی یاد آور شد متغییر‌های تاثیر گزار در بازار توزیع باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و متناسب با آن برنامه ریزی استراتژیک صورت گیرد.

وی میزان تولید دانه‌های روغنی داخل در سال گذشته را ۹۲۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به نیاز کشور ما فقط قادر به تامین ۱۰ درصد بازار بودیم.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون