نشان تجارت - محمد آیتی: نمایندگان مجلس در روز سهشنبه هجدهم دیماه با ۱۶۷ رای موافق، ۶۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۴۶ مجموع نماینده حاضر با یک فوریت طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافقت کردند و باید منتظر بود و دید عاقبت این طرح که سالهاست مطرح است به کجا خواهد رسید.
احمد آریایینژاد، نماینده ملایر در این باره به نشان تجارت گفت: بنده به طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی رای مخالف دادم، زیرا وزیر مربوطه میتواند با قرار دادن سه معاون قوی و کاربلد در حوزههای حمل و نقل، شهرسازی و معماری و مسکن و ساختمان، کار کشور را به بهترین شکل جلو ببرد و اصلاً نیازی به تفکیک این وزارتخانه نیست.
وی افزود: اگر موضوع تفکیک جدی شود و به مرحله اجرا برسد، رییسجمهور باید دو فرد را برای وزارتخانههای راه و ترابری و مسکن و شهرسازی به مجلس معرفی کند و شاید در آن موقعیت، نامی از خانم صادقمالواجرد، وزیر راه و شهرسازی کنونی نباشد. بهنظر من، یکی از اصلیترین نیت برخی نمایندگان این بود کاری کنند که وزیر راه و شهرسازی کنونی در کابینه نباشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر این کار منطقی باشد، پس باید وزارت بهداشت و درمان هم تفکیک شود و بگوییم برای بهداشت یک وزیر میخواهیم و برای درمان هم نیاز به یک وزیر است و یا در وزارت آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت هم باید این رویه دنبال شود. در مجموع با این کار مخالفم و رای مخالف خود را هم دادم، اما به هر تقدیر، یک فوریت طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسید و باید دید در آینده کار به کجا خواهد رسید.
به گزارش نشان تجارت، در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ و در دوره ریاستجمهوری محمود احمدینژاد، با تصویب مجلس شورای اسلامی و در یکم تیر با تایید شورای نگهبان قانون اساسی، وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی ادغام و در نهایت وزارت راه و شهرسازی تاسیس شد.