کد خبر: ۵۶۱۴۳
۱۰:۱۷ -۱۶ مهر ۱۴۰۳
در نشان تجارت بخوانید

آشنایی با خودروی برقی لونا

خودروی لونا از سیستم باتری‌های برقی بهره می‌برد و به گونه‌ای طراحی شده که بهره‌وری انرژی و عملکرد بالا را ترکیب کند. این خودرو همچنین از فناوری‌های هوشمند و خودران پشتیبانی می‌کند.

خودروی برقی لونا

نشان تجارت - هدی کاشانیان: خودروی برقی لونا یک خودرو آینده‌نگر است که به‌عنوان بخشی از تلاش‌های صنعت خودروسازی برای استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش انتشار کربن معرفی شده است.

لونا از سیستم باتری‌های برقی بهره می‌برد و به گونه‌ای طراحی شده که بهره‌وری انرژی و عملکرد بالا را ترکیب کند. این خودرو همچنین از فناوری‌های هوشمند و خودران پشتیبانی می‌کند. لونا با طراحی مدرن و امکانات پیشرفته، بخشی از حرکت جهانی به سمت خودرو‌های دوستدار محیط زیست است.

مشخصات فنی لونا GRE

لونا GRE از یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم با قدرت ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر استفاده می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد لونا GRE را به حدود ۹.۵ ثانیه می‌رساند. چنین شتابی قطعا برای خودرو‌های بنزینی هم‌قیمت به راحتی قابل دستیابی نیست، اما لونا به عنوان یک ماشین الکتریکی با ارائه نهایت گشتاور در لحظه می‌تواند خیلی راحت‌تر از رقبای بنزینی شتاب بگیرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است که برای جاده‌های ایران کاملا کافی به نظر می‌رسد.

انرژی مورد نیاز جهت به گردش درآوردن شفت موتور توسط یک باتری لیتیوم فروفسفات به ظرفیت ۴۳.۹ کیلووات ساعت تامین می‌شود که در شرایط استاندارد، پیمایش مسافتی در حد ۴۱۰ کیلومتر را ممکن می‌سازد. البته این میزان پیمایش احتمالاً در عمل حدود ۲۰ درصد کمتر خواهد بود. همچنین شارژ کامل باتری با برق معمولی نزدیک ۸ ساعت طول می‌کشد، اما با شارژ سریع تنها ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا باتری از ۲۰ به ۸۰ درصد برسد.

مزایا و معایب خودروی لونا ایران خودرو

این خودرو برقی به دلیل فاصله محوری مناسب و بزرگ خود، نسبت به برخی از خودرو‌های سواری فضای جادارتری برای مسافران دارد. برعکس برخی از خودرو‌ها همانند پژو ۲۰۶ که سرنشینان صندلی عقب خودرو با محدودیت جا روبرو هستند، خودرو لونا GRE برقی برای سرنشینان عقب فضای کافی دارد.

مزایا

•    مجهز به ترمز کمکی اضطراری
•    مجهز به استارت دکمه‌ای
•    سواری نرم و راحت
•    عدم نیاز به شرایط خاص برای نگهداری
•    دارای باتری‌هایی با ظرفیت بالا
•    داشتن شتاب مناسب
•    مجهز به کابین بزرگ و جادار

علاوه بر مزایایی که برای این خودرو ذکر شد، متاسفانه لونا نیز همانند هر وسیله نقلیه دیگری دارای معایبی است که در ادامه به برخی از این نقاط ضعف واضح اشاره می‌کنیم:

معایب

•    نداشتن آپشن‌های ویژه و خاص
•    نداشتن امکانات رایج
•    عدم دسترسی به مراکز شارژ سریع

بررسی طراحی بدنه خودرو لونا GRE ایران خودرو

بدنه و ظاهر این خودرو جدید بسیار شکیل و زیباست و از ماشین‌های جدید تولید شده در کشور چین محسوب می‌شود. ظاهر فانتزی و خاص بدنه این خودرو می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. طراحی منحصربه‌فرد خودرو لونا تا حدودی نوین است و حتی در سایر ماشین‌های برقی نمی‌توان این طراحی را مشاهده کرد.

چهره و ظاهر لونا به دلیل چراغ‌های خاص و متفاوتی که دارد، نسبت به سایر ماشین‌های برقی زیباتر به نظر می‌رسد. علاوه بر نمای جلویی این ماشین، سقف و پنجره‌های آن نیز زیبایی خاصی دارند. ظاهر پشتی یا قسمت عقب لونا دارای چراغ‌های جدیدی است که کمک می‌کنند این ماشین لوکس به نظر برسد.

طراحی داخلی خودروی برقی لونا

بررسی طراحی داخلی خودرو لونا GRE ایران خودرو

شاید با مشاهده ظاهر بیرونی این ماشین فکر کنید که کابین و داخل آن نیز بسیار مدرن است، اما این‌طور نیست. در واقع کابین و قسمت داخلی لونا نسبت به قسمت‌های بیرونی آن سنتی‌تر به نظر می‌رسد. اگر کمی جستجو کنید، متوجه می‌شوید که قسمت داشبورد لونا به بنز اس ۵۰۰ شباهت زیادی دارد.

به‌طور کلی طراحی داخلی لونا چندان مدرن نیست؛ اما برخی از ویژگی‌های دیجیتال آن باعث شده‌اند که متقاضیان زیادی به این خودرو علاقه‌مند شوند. برای مثال پشت آمپر لونا صفحه دیجیتال وجود دارد و همین ویژگی یکی از خصوصیات مدرن لونا GRE برقی به حساب می‌آید. با وجود اینکه این ماشین خیلی جادار است، اما صندلی‌های آن چندان استاندارد نیستند.

رقبای خودرو لونا GRE ایران خودرو

بعد از بررسی بازار خودرو‌های کشور می‌توان متوجه شد که هنوز رقیبی برای لونا در کشور ایران حضور ندارد. البته برخی از ماشین‌ها همانند KMC J۷ که برقی هستند و برای حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌شوند، می‌توانند فعال‌ترین رقیب لونا به حساب آیند.

علاوه بر این خودرو مخصوص حمل‌ونقل عمومی، آریزو ۵ نیز یکی دیگر از ماشین‌های برقی است که رقیب خودرو لونا خواهد بود. در واقع در حال حاضر تنها این ۲ خودرو نام‌برده‌شده اصلی‌ترین رقبای این ماشین برقی تازه‌نفس هستند.

روش‌های شارژ خودروی برقی لونا GRE

روشهای شارژ خودروی برقی لونا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون