کد خبر: ۵۵۷۳۲
۱۶:۵۹ -۰۱ مهر ۱۴۰۳

۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی

امروزه موسسات مهاجرتی بسیاری در ایران با هدف تسهیل روند مهاجرت افراد با موقعیت‌های متفاوت به کشور‌های مختلف ایجاد شده اند که نمی‌توان با توجه به تعداد زیاد آن ها، تصمیم گرفت که مراجعه به کدام یک می‌تواند در روند مهاجرت موثر و کمک کننده باشد؛ بنابراین باید ویژگی‌های بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی را بشناسید. تمامی موسسات مهاجرتی طبق قراردادی که با شما منعقد می‌کنند، موظف به انجام یکسری وظایف هستند که انجام صحیح و منظم آن‌ها می‌تواند کیفیت فعالیت یک موسسه را مشخص نماید.

۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی

نشان تجارت - امروزه افراد بسیاری به فکر مهاجرت از ایران به کشورهای دیگر بویژه کشورهای اروپایی هستد. تمامی کشورها روش های مهاجرتی متفاوتی داشته و هر کدام از این روش های مهاجرتی، دارای شرایط و قوانینی هستند که آگاهی داشتن نسبت به آن ها می تواند در طی نمودن روند مهاجرت بسیار تاثیرگذار باشند. به همین علت در سراسر ایران موسسه های مشاوره مهاجرتی بسیاری تاسیس شده اند تا برای افرادی که تصمیم به مهاجرت دارند، روش های مختلف مهاجرتی را با توجه به شرایط و توانایی آن ها بررسی نموده و راهنمایی های لازم را در اختیار آن ها قرار دهند. تعداد بسیار موسسات مشاوره مهاجرتی ممکن است فرد مهاجر را دچار تردید نماید که انتخاب کدام موسسه بهتر است. در این مقاله به بررسی 5 نکته طلایی برای انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی می پردازیم تا انتخاب آن برای شما آسان تر باشد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی

امروزه موسسات مهاجرتی بسیاری در ایران با هدف تسهیل روند مهاجرت افراد با موقعیت های متفاوت به کشورهای مختلف ایجاد شده اند که نمی توان با توجه به تعداد زیاد آن ها، تصمیم گرفت که مراجعه به کدام یک می تواند در روند مهاجرت موثر و کمک کننده باشد. بنابراین باید ویژگی های بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی را بشناسید. تمامی موسسات مهاجرتی طبق قراردادی که با شما منعقد می کنند، موظف به انجام یکسری وظایف هستند که انجام صحیح و منظم آن ها می تواند کیفیت فعالیت یک موسسه را مشخص نماید.

در ابتدا باید موسسه با شما چندین جلسه مشاوره برگزار نماید تا کلیه شرایط شما را مورد بررسی قرار داده و بر حسب توانایی ها و مدارک  و وضعیت تحصیلی، وضعیت کاری، میزان سابقه کاری، وضعیتی مالی و میزان پولی که تصمیم دارید در زمینه مهاجرت صرف کنید ، بهترین روش مهاجرتی را برای شما مشخص نماید. تیم مشاوره موسسه باید به جدیدترین قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف و روش های مهاجرتی آگاه بوده و بتوانند بهترین مسیر برای مهاجرت را در اختیار شما قرار دهند و در طی مسیر مهاجرت در صورت انعقاد قرارداد همراه شما باشند و شما را راهنمایی نمایند.

۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی

این موسسات باید در جمع آوری مدارک و ثبت و ارسال درخواست های لازم برای اخذ ویزای کشور مقصد، به شما کمک نموده و در مواقعی نیز خود اقدام نمایند. همچنین تاریخ دقیق که باید اقدامات لازم انجام شود را باید برای فرد مشخص نمایند و وظایفی از قبیل ارسال مدارک و ثبت درخواست را خود انجام دهند. یک موسسه مهاجرتی باید تمامی مراحل مهاجرت را بصورت قانون انجام دهد و فعالیتی خارج از قانون نداشته باشد تا به ضرر مهاجر تمام شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین موسسه مشاوره مهاجرت

نکات طلایی برای انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی

موسسه مشاوره مهاجرتی می تواند در روند مهاجرت بسیار تاثیرگذار باشد و فرد را طبق یک برنامه دقیق و اصولی، به هدف مهاجرت خود برساند. در میان موسسات مختلف مهاجرتی، توجه به یکسری نکات می تواند به شما در انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی کمک نماید. در این قسمت از مقاله به ارائه 5 نکته طلایی برای انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی خواهیم پرداخت. این نکات عبارتند از :

  1. سابقه و تجربه موسسه مشاوره مهاجرتی: سابقه و تجربه موسسه مشاوره مهاجرتی یکی از مهم ترین نکات هنگام انتخاب بهترین موسسه می باشد. هرچه سابقه یک موسسه بیشتر باشد، تجارب موسسه در اخذ ویزاهای مهاجرتی مختلف بالاتر بوده و میزان موفقیت موسسه نیز بیشتر است. افرادی که قصد مهاجرت دارند، بیشتر به موسسات با سابقه اطمینان دارند زیرا این موسسات پرونده های مهاجرتی موفق بیشتر دارند که شما می توانید با مطالعه آن ها، کیفیت یک موسسه را مورد بررسی قرار دهید. همچنین موسسه مهاجرتی باید دارای دفتر فیزیکی باشد تا امکان مراجعه حضوری شما به آن وجود داشته باشد.
  2. مجوزهای قانونی موسسه مشاوره مهاجرتی: بهترین موسسه های مشاوره مهاجرتی از سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی مجوز اصلی ثبت موسسه را دریافت نموده اند تا اجازه فعالیت در ایران را کسب نموده اند. بنابراین می توان از سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانونی بودن موسسه را مورد استعلام قرار داد. همچنین مؤسسات مشاوره مهاجرتی به روش تحصیلی مجوزی از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ایران دریافت می کنند که آن نیز قابل استعلام گیری است. یک موسسه مهاجرتی باید کلیه مجوزهای اخذ شده را در سایت خود قرار دهد تا فرد مهاجر بتواند از قانونی بودن موسسه اطمینان حاصل نماید. 
  3. تخصص موسسه مهاجرتی در زمینه مهاجرت مورد نظر و حضور کارشناسان و وکلای مجرب: مهم ترین نکته طلایی برای انتخاب یک موسسه مشاوره مهاجرتی برتر، تخصص تیم مشاوره موسسه در زمینه مهاجرت به روش های مختلف است. وکلا و متخصصان موسسه مهاجرتی باید  به کلیه امور مهاجرتی واقف بوده و با کلیه روش های مهاجرتی کشورهای مختلف آشنایی داشته باشند. تیم مشاوره موسسه باید بتوانند به کلیه سوالات شما در روند مهاجرت پاسخ صحیح بدهند. ارزیابی موسسه از نظر تخصص در زمینه مهاجرت مورد نظر شما تنها با پرسش و پاسخ هایی که در طی مشاوره و روند مهاجرت صورت می‌گیرد، مشخص خواهد شد. اگر کارشناسان یک موسسه قدرت پاسخ دادن به سوالات شما به شیوه ای صحیح و جامع و کامل داشته باشند و ابهامات ذهنی شما را رفع نمایند، می توان گفت آن موسسه یکی از بهترین موسسات مشاوره مهاجرتی است.
  4. خدمات ارائه شده توسط موسسه مشاوره مهاجرتی: از دیگر نکات طلایی انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی، خدمات ارائه شده توسط آن است.  مهم ترین آن، ارائه مشاوره های لازم برای بهترین روش مهاجرتی قانونی با توجه به شرایط فرد است. یک موسسه مهاجرتی باید روش مهاجرتی مناسب برای فرد را به همراه قوانینی آن شرح دهد و برای وی برنامه ریزی داشته باشد تا روند مهاجرت صحیح تر و سریع تر پیش رود. خدمات ارائه شده باید با صداقت کامل و با هدف آسان تر کردن روند مهاجرت برای متقاضی انجام شود. از دیگ خدمات نیز می توان کمک به جمع آوری مدارک و ترجمه و اخذ تاییدیه های لازم برای آن ها، ارسال درخواست های لازم به موسسات و کشور مورد نظر، اخذ پذیرش در دانشگاه یا مدرسه و یا فرصت کار، تنظیم وقت سفارت و کمک به اخذ ویزا، تهیه منزل در کشور مورد نظر و... می شود که لیست آن ها در قرارداد میان فرد و موسسه مهاجرتی ذکر خواهد شد.
  5. هزینه خدمات موسسه مشاوره مهاجرتی: اکثر افرادی که تصمیم به مهاجرت به کشور های دیگر دارند، اگر بخواهند از خدمات ارائه شده توسط یک موسسه مشاوره مهاجرتی بهره مند شوند، مبلغ و هزینه خدمات ارائه شده توسط آن موسسه برایشان بسیار مهم است. برخی موسسات مشاوره مهاجرتی تنها با هدف اخذ هزینه های هنگفت از فرد مهاجر ایجاد شده اند و مبلغ خدمات ارائه شده توسط آن ها نیز معمولا بسیار بالا است. از نکته های طلایی مهم هنگام انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی این است که  مبلغ در نظر گرفته بعنوان هزینه خدمات را یک هزینه معقول اعلام نموده و بابت آن خدمات واقعی ارائه می دهند.

۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی

در این قسمت از مقاله به بررسی 5 نکته طلایی برای انتخاب بهترین موسسه مشاوره مهاجرتی پرداختیم. در کنار این نکات یکی دیگر از نکات مهم، نظر مشتریان قبلی است که معمولا این نظرات در کامنت های صفحات مجازی و وب سایت موسسه نوشته شده است و یا افرادی را ممکن است بشناسید که به این موسسه مهاجرت نموده و بصورت حضوری برای شما از خدمات ارائه شده توسط آن صحبت نموده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون