کد خبر: ۵۲۲۷۵
۱۹:۰۰ -۱۸ فروردين ۱۴۰۳

پست‌های تولید هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام حذف نمی‌شوند

شرکت متا پلتفرم که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است، سیاست خود را تغییر داده و اجازه می‌دهد پست‌های تولید هوش مصنوعی مولد حتی اگر گمراه کننده باشند، همچنان در سایت‌های این شرکت بمانند.

هوش مصنوعی

نشان تجارت - این شرکت شبکه اجتماعی به جای حذف پست‌های تولید هوش مصنوعی که گمراه کننده هستند اما سیاست‌های دیگر متا را نقض نمی‌کنند، آنها را برچسب گذاری خواهد کرد تا معلوم شود که تولید هوش مصنوعی هستند. پیش از این، سیاست «رسانه دستکاری شده» متا تاکید داشت که این شرکت، ویدئوهایی که طوری ویرایش یا دستکاری شده‌اند که برای یک فرد عادی، قابل تشخیص نیستند و باعث می‌شوند یک فرد عادی به اشتباه تصور کند فردی در ویدئو، حرفی زده که در واقع نزده است را حذف خواهد کرد.

متا روز جمعه در یک پست وبلاگ نوشت: سیاست جدید شامل تصاویر، ویدئو یا صورت تولید شده یا تغییر یافته به صورت دیجیتالی خواهد بود. یک سخنگوی شرکت متا تائید کرد: پست‌های گمراه کننده، راستی آزمایی شده و برچسب گذاری می‌شوند.

متا، این تغییر را پس از انتقاد هیات نظارتی مستقل از سیاست «رسانه دستکاری شده» این شرکت، اعلام کرد. این هیات، متشکل از دانشگاهیان و محققانی است که تصمیمات شرکت متا درباره اداره محتوا را بازبینی می‌کنند. هیات نظارتی مستقل در فوریه، سیاست «رسانه دستکاری شده» متا را نامنسجم خوانده و توصیه کرده بود این شرکت به جای حذف پست‌ها یا ویدئوها، از برچسب‌های بیشتری برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کند.

متا در پست وبلاگ نوشت: ما موافقت کردیم که شفافیت فراهم کنیم و متن اضافی، راه بهتری برای رسیدگی به چنین محتوایی است. این شرکت ویدئو، صورت و تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را تحت سیاست جدیدی که اجرای آن، در ماه مه آغاز خواهد شد، با برچسب «ساخت هوش مصنوعی»، مشخص خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، این موضوع که متا چگونه با محتوای تولید هوش مصنوعی برخورد می‌کند، موضوع سیاستی مهمی در سال میلادی جاری بوده است. متا پیش از این، درباره ضرورت برچسب گذاری خودکار پست‌های تولید شده با هوش مصنوعی از جمله پست‌هایی که با استفاده از فناوری‌های رقبا ایجاد شده اند، صحبت کرده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون