کد خبر: ۵۲۲۰۶
۰۳:۰۰ -۱۶ فروردين ۱۴۰۳
شرکت TSMC که بزرگترین سازنده تراشه‌های پیشرفته در جهان است، پس از وقوع زلزله قدرتمند در تایوان، فعالیت بعضی از دستگاه‌های تراشه‌سازی را متوقف و کارکنان کارخانه‌هایش را تخلیه کرد.

فعالیت کارخانه‌های تراشه‌سازی TSMC متوقف شد

نشان تجارت - شرکت TSMC که تولیدکننده قراردادی تراشه‌ برای شرکت‌های اپل و انویدیاست، کارکنان خود را از برخی مناطق خارج و اعلام کرد در حال ارزیابی تاثیر زلزله ۷.۴ ریشتری در سواحل شرقی است. شرکت یونایتد میکرو الکترونیکس که رقیب محلی کوچکتر TSMC است، فعالیت ماشین آلات برخی از کارخانه‌ها را متوقف کرد و کارکنان را از برخی از تاسیساتش در هسینشو و تاینان تخلیه کرد.

شرکت‌های تایوانی از TSMC گرفته تا ASE Technology Holding، بخش عمده نیمه‌رساناهایی را که در ساخت دستگاه‌های مختلف از آیفون گرفته تا خودروها، بکار برده می‌شوند و در برابر حتی کوچک‌ترین لرزش‌ها، آسیب‌پذیر هستند را تولید و مونتاژ می‌کنند. یک ارتعاش می‌تواند کل دسته‌های نیمه‌رساناهای به دقت ساخته شده را از بین ببرد.

ارزش سهام شرکت TSMC در معاملات اولیه، حدود ۱.۵ درصد نزول کرد، در حالی که سهام  UMC، کمتر از ۱ درصد کاهش داشت.

شرکت TSMC  در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیستم‌های ایمنی این شرکت، به طور عادی کار می‌کنند. برای اطمینان از ایمنی پرسنل، برخی از کارخانه‌ها طبق روال شرکت تخلیه شدند. ما در حال حاضر در حال تایید جزئیات این وقفه هستیم.

تایوان، کشور زلزله‌خیزی است. با این حال، تخمین زده می‌شود که منبع تولید ۸۰ تا ۹۰ درصد از تراشه‌های پیشرفته مورد نیاز برای برنامه‌های پیشرفته گوشی‌های هوشمند و هوش مصنوعی است.

مدیران صنعت و مقامات دولتی، مدت‌هاست که از خطرات تمرکز تولید نیمه‌رسانای پیشرفته جهان در جزیره‌ای که جدا از شوک‌های طبیعی، یک نقطه درگیری نظامی بالقوه در نظر گرفته می‌شود، صحبت کرده‌اند. این امر به ویژه در دوران کووید نمایان شد که کمبود جهانی قطعات کلیدی، تشدید شد. مقامات آمریکایی با توجه به تهدید تایوان از سوی دولت چین، شرکت‌های آمریکایی و تایوانی از جمله TSMC  را به تنوع جغرافیایی تشویق کرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پروژه‌های توسعه TSMC اکنون در ژاپن و آمریکا، رو به پیشرفت است تا به سرعت کامل شود و شرکت‌های آمریکایی مانندمیکرون تکنولوژی هنوز فعالیت‌های عمده خود را در این جزیره حفظ کرده‌اند.

برچسب ها: نشان تجارت تراشه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون