کد خبر: ۵۰۵۲۱
۰۸:۴۶ -۱۴ بهمن ۱۴۰۲
در نشان تجارت بخوانید
یکی از مهم‌ترین مواردی که به یک خواب راحت و آسوده کمک می‌کند، داشتن یک تشک خوشخواب خوب استاندارد و ایده‌آل است که در نحوه خوابیدن شما و داشتن خواب راحت اهمیت خاصی دارد.

تشک استاندارد

نشان تجارت - هدی کاشانیان: در دنیای امروز که زندگی‌ها پر از تنش، استرس از کار و فشار روزانه است، داشتن یک خواب آسوده و راحت برای همه افراد، اهمیت زیادی دارد و تخت خواب جایی است که همه افراد در آن به دنبال آرامش و خواب راحت هستند. به همین دلیل روانشناسان توصیه اکید به خواب خوب شبانه دارند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که به یک خواب راحت و آسوده کمک می‌کند، داشتن یک تشک خوشخواب خوب استاندارد و ایده‌آل است که در نحوه خوابیدن شما و داشتن خواب راحت اهمیت خاصی دارد.

تشک‌های خوشخواب تمام طبی و سفت در بیشتر سنین از سوی پزشکان توصیه می‌شود، زیرا موجب تسکین و آرامش درد‌های کمری می‌شود. اما استفاده نامناسب از تشک و یا تشک‌های نامرغوب چالش‌های بدی را در ستون فقرات و کمر در پی خواهد داشت.

تشک طبی چیست؟

در حقیقت تشک طبی، تشکی است که از چند لایه اسفنج سفت تشکیل شده و در ساختار آن هیچ چیز دیگری به جز اسفنج وجود ندارد. سفتی این تشک برای افراد دارای بیماری‌های عضلانی است و مخصوصاً برای سالمندان می‌تواند تسکین‌دهنده درد‌های عضلانی باشد.

ویژگی تشک استاندارد

 

نکات ویژه برای خرید یک تشک خوب

۱- سایز تشک: مهم‌ترین نکته در مورد خرید یک تشک استاندارد، توجه به سایز تشک است. ابعاد آن را با توجه به تخت و یا این که یک نفره باشد یا دو نفر مشخص کنید. خرید تشکی با ابعاد خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک‌تر از تخت و یا تعداد نفرات مناسب نیست. تشک باید حداقل نیم متر از بالا و نیم متر از پایین و همچنین از محیط اطراف نیز به همین اندازه از ابعاد بدن شما بیشتر باشد.

۲- ضخامت تشک: یکی از گزینه‌های مهم برای انتخاب تشک ضخامت آن است، باید مدنظر داشته باشیم که یک تشک استاندارد بین ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر ضخامت دارد، یعنی اگر ضخامت تشک بیشتر باشد، کیفیت آن بهتر نیست.

۳- پارچه تشک: دوخت و نوع پارچه تشک تقریباً توسط مشتریان قابل تشخیص است، ولی در انتخاب تشک این را نیز مدنظر بگیرید که پارچه آنتی باکتریال، گردبافت بالا، دوخت مناسب و لطافت لازم را داشته باشید.

۴- سفتی و نرمی تشک: این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد که یک تشک سفت را می‌پسندید یا یک تشک نرم. همچنین می‌توانید تشکی بین این دو حالت انتخاب کنید. در صورتی که میزان نرمی و سفتی تشک مناسب نباشد، باعث می‌شود تا به مرور دچار مشکل شوید.

۵- میزان بودجه: بهتر است در هنگام خرید، میزان پولی را که برای خرید تشک کنار گذاشته‌اید به فروشنده اعلام کنید. در نتیجه فروشنده به شما یک تشک خوب با توجه به مبلغ موردنظر معرفی می‌کند. اما به شما توصیه می‌کنیم کیفیت را فدای کمیت نکنید. بهتر است در زمانی تشک بخرید که بتوانید یک هزینه خوب کنید.

۶- ضمانت‌نامه تشک: در صورتی که تشک ضمانت‌نامه نداشته باشد، کیفیت آن را نمی‌توان تضمین کرد. در صورت خرید تشک به این نکته توجه کنید که از فروشگاه و سایتی معتبر خریداری کنید و اگر به صورت اینترنتی خرید می‌کنید، به طور کامل، مشخصات محصول را مطالعه کرده و به ضمانت‌نامه توجه کنید.

برند تشک

۷- برند تشک: با توجه به برند‌های متفرقه که در بازار است، انتخاب سخت می‌شود. تشک‌های بی‌کیفیت زیادی در بازار وجود دارد. از این‌رو خرید از برند معتبر باعث می‌شود تا شما با اطمینان بیشتری خرید کرده و کیفیت تشک شما تضمین شده باشد.

اگر شما از عارضه کمردرد رنج می‌برید، بهترین گزینه، تشک‌های طبی است. تشک‌ها دارای دو نوع طبی و غیرطبی هستند. معمولاً تشک‌های طبی طبق استاندارد‌های موردنظر ساخته می‌شوند؛ بنابراین به طور کامل از انحنای بدن و ستون فقرات شما محافظت می‌کنند. بهتر است از تشک‌های مموری فوم و لاتکس استفاده کنید و حتماً قبل از خرید، مشکل داشتن عارضه کمردرد را به فروشنده بگویید.

زمان خرید یک تشک جدید

• در صورتی که تشک شما صدا می‌دهد.

• در صورتی که تشک شما دچار پوسیدگی شده است.

• اگر تشک فرو رفته است و یا دارای برآمدگی‌های ناخوشایند است.

• اگر احساس می‌کنید به تازگی روی تشک که می‌خوابید کمردرد می‌گیرید.

خواب راحت با تشکی مناسب

 

بهترین برند‌های تشک در ایران

تشک رویال: این شرکت یکی از شرکت‌هایی است که بهترین تشک‌های طبی و غیرطبی را تولید می‌کند.

تشک رویا: شرکت رویا یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌هایی است که انواع تشک خوشخواب را تولید می‌کند.

تشک خوشخواب: به اعتقاد بسیاری، این شرکت بهترین خوشخواب طبی را تولید می‌کند.

تشک وگال: محصولات تشک وگال توسط کشور‌های ایران و ترکیه به شکل مشترک تولید می‌شود.

تشک زست: برند تشک زست، تولیدکننده و ارایه‌دهنده انواع تشک طبی است. محصولات تشک زست با آخرین تکنولوژی روز و مواد اولیه درجه یک ساخته می‌شوند.

تشک نرم‌آسا: این شرکت در طول ۲۰ سال فعالیت خود کالا‌هایی را تولید کرده است که طبق استاندارد‌های جهانی ساخته شده‌اند.

برند ژینورا: ژینورا دیگر برند معروف در زمینه تولید تشک است که کارکنان مجرب این شرکت برای تولید محصولات خود دستگاه‌های تمام اتوماتیک ایرانی و خارجی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

کلام آخر

خوابیدن روی یک تشک استاندارد و تجربه خوابی راحت و آسوده، حق طبیعی همه ماست. اما بدون داشتن اطلاعات فوق ممکن است در خرید تشک استاندارد دچار اشتباه شده و از این حق طبیعی محروم شویم. پس قبل از انجام هرگونه خرید چه به صورت حضوری و یا اینترنتی، حتماً اطلاعات کافی درباره تشک موردنظرتان را پیدا و بعد اقدام به خرید بیاورید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون