کد خبر: ۵۰۳۱۱
۱۷:۲۱ -۳۰ دی ۱۴۰۲
نماینده خرم آباد گفت: در معادلات جهانی و اصول روابط بین الملل، کشور‌ها و ملت‌های ضعیف و وابسته‌ای هستند که در ادبیات ارتباطات جهانی با واژه تحقیرآمیز بندواگن از آن‌ها یاد می‌شود. این کشور‌ها و حتی ملت‌های وابسته در جهان سلطه‌گر، خودحقیقی و غرور ملی بر پایه دولت-ملت نیستند.

مرتضی محمودوند

نشان تجارت - مرتضی محمودوند با تشریح ناامنی‌های اخیر در منطقه و غرب آسیا گفت: «در معادلات جهانی و اصول روابط بین الملل، کشور‌ها و ملت‌های ضعیف و وابسته‌ای هستند که در ادبیات ارتباطات جهانی با واژه تحقیرآمیز بندواگن از آن‌ها یاد می‌شود. این کشور‌ها و حتی ملت‌های وابسته در جهان سلطه‌گر، خودحقیقی و غرور ملی بر پایه دولت-ملت نیستند. جایگاهی در میان کشور‌های به اصلاح جهان اولی، جایگاه عزتمندانه ندارد، به صورت نمونه‌ی واضح و آشکار، این کشور‌ها پذیرای پایگاه‌های نظامی قدرت‌های بزرگ و هژمونی‌های مطرح در چهارچوب دو دسته کشور‌های سلطه‌گر و سلطه‌پذیر یا همان تئوری دهکده جهانی هستند، که ما امروزه در کشور‌های همسایه شاهد این خفت تاریخی در منطقه‌ی غرب آسیا هستیم. بالاتر از این خفت، شاهد چتر پوششی این کشور‌ها برای موجودات انسان‌نمایی به نام سلفی-تکفیری هستیم، که با اوج سفاکی حتی کودکان و نوجوانان و دختر بچه‌های خرد سال مورد تعدی آنان هستند. به این صورت که این موجودات انسان‌نما دختر بچه‌ی معصوم سه ساله را در جلوی چشمان پدر، مادر، خواهر و برادر، با میخ به دیوار کوبیده و ذره ذره سلاخی می‌کنند. حال همین کشور‌ها و همین دولت‌ها و حتی همین ملت‌ها به مانند کبک سر را در برف فرو برده و نمی‌دانند و نمی‌خواهند بدانند، کثیف‌تر و خبیث‌تر از حضرت شیطان را پناه داده‌اند، آن هم به دستور اربابان غربی در قالب یک کشور بی اهمیت با عنوان بندواگن! خط قرمزی بالاتر از امنیت ملی و امنیت پایدار برای یک ملت وجود ندارد.»

مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، گفت: «نا‌امنی‌هایی که اخیرا به‌صورت یک حمله ناجوانمردانه و تروریستی در کرمان و مراسم سردار سلیمانی از سوی گروه موسوم به داعش انجام شد، یک حرکت نابخشودنی بود». او افزود: «البته اقدامات تروریستی این گروهک‌ها پیش از این در راسک، سراوان، شیراز و کرمان هم اتفاق افتاده بود. از آنجایی که موضوع امنیت ملی برای هر کشوری از اهمیت خاصی برخوردار بوده و خط قرمز هر کشور است، وقتی کسی از این خط قرمز‌ها عبور کند، قطعا این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند».

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس یازدهم ادامه داد: «سلفی‌ها و تکفیری‌ها با نگاه ضد‌شیعی خود از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به ما استفاده می‌کنند؛ بنابراین ما هم به‌واسطه بررسی‌های اطلاعاتی دقیق، از پیش، چند پایگاه داعش را در سوریه و پاکستان شناسایی کرده بودیم. همچنین پایگاه میدانی اسرائیل که برای هدایت عملیات‌های آنان انجام می‌شد در کردستان عراق پس از شناسایی، هدف موشک‌های دقیق جمهوری اسلامی قرار گرفت که دو سرپل از قبل شناسایی شده‌ی سرویس امنیتی اسرائیل به هلاکت رسیدند؛ و این پاسخ از نظر کار اطلاعاتی و شناسایی عناصر دشمن از اهمیت بالایی برخوردار است».

محمودوند در ادامه با تأکید بر اینکه با توجه به حمله انجام‌شده به خاک ایران از سوی پاکستان، تا‌کنون موضوع حسن هم‌جواری را مدنظر قرار داده بودیم، بیان کرد: «همه کشور‌هایی که به تروریست‌های داعش پایگاه می‌دهند، باید پاسخی قانع کننده برای ملت ایران داشته باشند».

او همچنین تأکید کرد: «فرقی ندارد، هر کشوری که برای امنیت ایران ایجاد چالش می‌کند، باید بداند جمهوری اسلامی دیگر کشوری که در هشت سال دفاع مقدس ابزار آنچنانی برای دفاع از خود نداشت و با دست خالی در مقابل دنیا ایستادگی کرد، نیست. امروز همه دنیا باید بدانند که شرایط تهاجمی ما برای دفاع از کشور در بالاترین شرایط تاریخی منطقه و جهان است. ما می‌توانیم با همین ابزار که ساخته دست جوانان دانشمند این سرزمین است، ظرف کمتر از ۴۸ ساعت به متجاوزان درسی بدهیم که دیگر تصور تهدید ایران را هم در ذهن خود نپرورانند».

محمودوند همچنین بیان کرد: «در حمله نظامی به یکی از روستا‌های کشورمان، شائبه‌هایی از طرف یک خبرنگار یا مجری تلویزیونی مطرح شد که یا از سر بی‌تجربگی و نادانی بود یا واقعا مفهوم خبر را متوجه نشده بود، که بسیار مورد انتقاد است. پاسخ ما به‌صراحت به این سخنان این است که آن روستا پاره تن ایران است و مردم آن روستا برادران، خواهران، فرزندان و عزیزان ما هستند».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تأکید کرد: «پاکستان با حمله‌ای که به این روستای ایرانی داشت، همه معادلات دوستی و حمایت‌های امنیتی و نظامی را که تا‌کنون نیرو‌های ما به این کشور داشته‌اند و بار‌ها به آن‌ها کمک کرده بودند، تحت الشعاع قرار داد. کشور‌هایی که به داعش پناه می‌دهند، باید پاسخ‌گوی پناه‌دادن به تروریست داعش که به کودکان هم رحم نمی‌کند، باشند».

او افزود: «پاکستان باید پاسخ‌گوی این اقدام باشد، چرا که حمله‌ی جمهوری اسلامی به یک گروه تروریستی مشخص در یک پایگاه تروریستی ثبت میدانی شده بود که تمام جهان فیلم‌های پهباد شناسایی جمهوری اسلامی در خصوص جایگاه آموزش‌های تروریستی و حتی میدان تیر را به وضوح در کشور پاکستان مشاهده کردند، اما آیا حمله‌ی پاکستان به روستایی که ساکنان مظلوم و بی‌گناه در آن زندگی می‌کردند همانند حمله به تروریست‌های پناه گرفته در پاکستان بود؟! بدون شک و تردید هزینه‌ی این گستاخی در دکترین دفاعی و تهاجمی نیرو‌های مسلح و امنیتی جمهوری اسلامی برای بدخواهان ملت ایران بسیار گران و پشیمان کننده خواهد بود؛ و این شعار نیست، حکام پاکستان توانمندی فقط یک شاخه از نیرو‌های برون مرزی ایران را در شامات و بهار عربی به خوبی به خاطر دارند». «بحث داعش و جیش‌الظلم و گروه‌های جدیدی که مجدد با هماهنگی سرویس‌های امنیتی غرب شکل گرفته‌اند، نیست. همه آن‌ها تفکرات سلفی-‌تکفیری دارند و نگاه غیرانسانی‌شان این است که جان سایرین را بگیرند. اما ما با کمک خداوند متعال این تفکر آلوده را همان‌طور که در سوریه خرد کردیم، از هر کجای جهان که دوباره سر بلند کند، این بار هم دهان‌شان را خرد می‌کنیم».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اهمیت پیگیری ماجرا از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، به جلسات متعدد امنیتی و اطلاعاتی غیررسمی با مسئولان مربوطه اشاره کرد و گفت: «علاوه بر چهار، پنج جلسه غیررسمی که تا‌کنون با نهاد‌های امنیتی، نظامی، انتظامی، برون‌مرزی و نیروی هوایی داشته‌ایم، روز یکشنبه و بعد از صحن علنی مجلس هم کمیسیون امنیت جلسه‌ای رسمی در‌این‌باره خواهد داشت». محمودوند تأکید کرد: «در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی، همه اعضای کمیسیون، همه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و نیرو‌های مسلح حضور خواهند داشت و توضیحات مربوط به این جلسه را متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهیم کرد».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون