کد خبر: ۳۷۴۵۰
۲۰:۳۰ -۰۲ دی ۱۴۰۰
جدا کردن آدامس از موی سر بدون کوتاه کردن مو کار غیر ممکنی نیست البته نیاز به کمی صبر و وقت گذاشتن دارد و شاید مجبور شوید از ترفند‌های متفاوتی استفاده کنید.

چسبیدن آدامس به مو

نشان تجارت - یکی از مشکلاتی که ممکن است اغلب افراد آن را تجربه کنند چسبیدن آدامس به موی سر است. اولین و راحت‌ترین راهی که به نظر همه می‌رسد کوتاه کردن مو‌ها و قیچی کردن موی چسبیده به آدامس است، ولی اگر مو‌هایی بلند داشته باشید که بخش زیادی از آن‌ها به آدامس چسبیده باشد یا این که آدامس نزدیک به کف سر و ریشه‌های مو چسبیده باشد، قیچی یا کوتاه کردن مو‌ها کار مناسبی به نظر نمی‌رسد.

گرچه جدا کردن مو از آدامس بدون کوتاه کردن مو کار غیر ممکنی به نظر می‌رسد، ولی ترفند‌های زیادی برای این کار وجود دارد.

ماده پایه سازنده آدامس آب گریز است بنابراین شستشوی مو‌ها هیچ کمکی به جدا شدن آدامس نمی‌کند بنابراین باید از سایر مواد آبگریز یا موادی که بتواند در آدامس نفوذ کند استفاده کنید.

کودکان یکی از مقصرین اصلی در چسبیدن آدامس به مو هستند و معمولا خودشان دچار مشکل می‌شوند، برای جدا کردن آدمس از موی کودکان نیاز به کمی صبر و حوصله دارید.

در ادامه مقاله انواع روش‌های جدا کردن آدامس از مو را با شما در میان می‌گذاریم تا بهترین روش و مناسب‌ترین آن‌ها را برای خودتان انتخاب کنید.

کوتاه کردن مو

معمولا اولین راه حلی که به ذهن همه میرسد و بسیار ساده است کوتاه کردن مو‌ها است شما میتوانید تکه ادامس را در دست بگیرید یا این که با یک فویل آلومینیومی آن را بگیرید که مطمئن شوید به مو‌های دیگر نمی‌چسبد و سپس آن را قیچی نمایید.

یخ

شما میتوانید با استفاده از یخ روی آدامس، بافت آدامس را از حالت چسبنده در آورید و صبر کنید تا کاملا سفت شود و سپس با دستتان آدامس را تکه تکه کنید و از مو‌ها جدا کنید. حدود ۱۵ دقیقه زمان برای سفت شدن و شکننده شدن آدامس زمان لازم دارید.

نوشابه

خاصیت اسیدی نوشابه می‌تواند آداس را در خود حل کند. مو‌ها را با نوشابه خیس کنید و بعد از ۲ – ۵ دقیقه به آرامی شانه بکشید تا آدامس جدا شود.

روغن زیتون یا نارگیل

قسمتی از مو‌ها که به آدامس چسبیده اند را با استفاده از روغن زیتون یا روغن نارگیل یا هر روغن دیگر کاملا چرب کنید و سپس با استفاده از یک شانه دانه درشت بین مو‌ها بکشید تا آدامس کم کم از مو‌ها جدا شود.

وازلین

مو‌هایی که به آدامس چسبیده اند را با وازلین کاملا چرب کنید و چند دقیقه صبر کنید و سپس به آرامی مو‌ها را از آدامس جدا کنید.

خمیر دندان

خمیر دندان بافتی کرمی دارد و میتواند آدامس را نرم کند تا به راحتی بتوانید از روی مو‌ها جدا کنید.

کرم نرم کننده

با کرم نرم کننده مو‌ها را کاملا مرطوب کنید و چند دقیقه صبر کنید سپس به آرامی شانه بکشید تا آدامس از مو‌ها جدا شود.

سیلیکون مو 

سیلیکون مو یک ماده نرم کننده است و میتواند بافت آدامس را نرم کند به این ترتیب میتوانید به سادگی آدامس را از مو‌ها جدا کنید.

الکل

الکل مو‌ها را خشک می‌کند بنابراین بهتر است اول روش‌های دیگر را امتحان کنید. موهایتان را با الکل خیس کنید و ۲ دقیقه صبر کنید و سپس آدامس را به آرامی از مو‌ها جدا کنید و مو‌ها را بشویید.

سرکه سفید

سرکه سفید میتواند آدامس را نرم کند، مو‌ها را با سرکه سفید خیس کنید و ۲ دقیقه صبر کنید و سپس آدامس را به آرامی با دست جدا کنید، این مرحله را می‌توانید دوباره تکرار کنید و در اخر مو‌ها را آبکشی کنید.

آبلیمو

آبلیمو هم مثل سرکه بافت آدامس را نرم می‌کند و کمک میکند به راحتی بتوانید آن را جدا کنید. مو‌ها را با آبلیمو خیس کرده و بعد از ۲ دقیقه شروع به جدا کردن آدامس کنید و برای باقیمانده آدامس یک بار دیگر همین کار را تکرار کنید.

مایونز

مایونز حاوی سرکه و روغن است و میتواند بافت آدامس را نرم کند، درست مثل موارد قبلی میتوانید عمل کنید.

جوش شیرین

۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف لیون آب مخلوط کنید و کم کم روی مو‌ها بکشید تا آدامس را حل کنید. این این روش میتوانید چندین مرحله استفاده کنید بدون این که آسیبی به مو‌ها برسد.

کره بادام زمینی

مقداری کره بادام زمینی را روی حرارت بخار آب گرم کنید تا رقیق شود، تست کنید که پوست را نسوزاد و سپس تمام مو‌های آدامسی شده را با کره بادام زمینی آغشته کنید. چربی‌های موجود در آن در میان مو‌ها می‌لغزد و آدامس را شل می‌کند.

بعد از ۵ دقیقه می‌توانید مو‌ها را به آرامی شانه کنید تا آدامس جدا شود.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون