کد خبر: ۳۲۷۷۳
۲۰:۰۰ -۲۵ مرداد ۱۴۰۰
کراتینه کردن مو‌ها پروسه ای است که در آن به‌طور مصنوعی کراتین را روی مو‌ها می‌زنند تا برّاق شده و وز نکند. تأثیر این شیوه صاف کردن معمولاً به مدت ۲ ماه باقی می‌ماند. کل زمان انجام آن‌هم چیزی در حدود ۲ ساعت است.

کراتینه کردن مو چــیست؟

نشان تجارتکراتینه کردن مو‌ها پروسه ایست که در آن به‌طور مصنوعی کراتین را روی مو‌ها می‌زنند تا برّاق شده و وز نکند. تأثیر این شیوه صاف کردن معمولاً به مدت ۲ ماه باقی می‌ماند. کل زمان انجام آن‌هم چیزی در حدود ۲ ساعت است.

این شیوه یک معجزه در صاف کردن موهاست، چون سریع مو‌ها را صاف و بدون وز می‌کند. به علت همین بی‌دردسر بودن، این شیوه بین خانم‌ها محبوب بوده و نتیجه آن سریع به دست آمده و ماندگار است.

مواد تشکیل‌دهنده فعال در صاف کننده‌های مو معمولاً دارای فرمالدئید هستند که سبب تحریک عوامل سرطان‌زا می‌شوند، ولی درعین‌حال سبب بازسازی بعضی از رشته‌های شیمیایی در مو هم می‌شود. همین‌طور سبب می‌شود که صاف کننده‌ها اثر پایدار داشته باشند. سطح پائین این ماده موجود که در بیشتر مواد آرایشی استفاده می‌شود، زیان‌آور نیست.

ولی بااین‌حال دمای بالای اتوی مو که در این فرآیند مورداستفاده قرار می‌گیرد، با ترکیبات محلول کراتین، بخار فرمالدئید را تولید می‌کند که بسیار آسیب‌پذیر است و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. اثرات دیگر این ماده شیمیایی در دوز‌های بالا، شامل قرمزی یا سوزش چشم، عطسه، درماتیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

کراتینه ممکن است واکنش‌های حساسیتی بیاورد

مانند دیگر مواردی که برای مو انجام می‌شود، کراتینه کردن مو هم با پیدایش واکنش‌های آلرژیک در بعضی از اشخاص همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه‌های قرمزرنگ است که علائم رایج آلرژی شمرده می‌شوند باید توجه داشته باشید چنانچه زمینه حساسیت دارید، در انتخاب این شیوه قدری تأمل کنید. عارضه‌های جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالباً شدید است. شما امکان دارد از فرم فر یا وز مو‌های خود خسته شده باشید، ولی باید توجه کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولاً بیش از ۲ ماه دوام نمی‌آورد.

کراتینه مو هزینه بالا و دوام کم دارد

متأسفانه کراتینه مو با وجود هزینه‌های بالایی که پرداخت می‌شود، میزان دوام مو دائمی نبوده و پس از چند ماه مو به وضعیت نخست خود بازمی‌گردد.

ممنوعیت کراتینه مو برای اشخاص باردار

باید بدانید که بخار‌های فرار حاصل از مواد کراتینه مو تنها محدود به زمانی نیست که شما در آرایشگاه هستید. بلکه این مواد تا مدت‌ها بعد، در زمانیکه شما از سشوار یا اتوی مو استفاده کنید می‌توانند در فضای اطراف شما متصاعد شوند. توجه کنید که حتی محصولات کراتینه مو بدون فرم آلدهید هم آنقدر قابل اطمینان نبوده و بهترین راه این است که در زمان بارداری جدا از کراتینه مو‌های خود منصرف شوید.

احتمال آسیب‌دیدگی مو با کراتینه

محصولات مرتبط با کراتینه در وضعیت کلی هیچ آسیبی به مو نمی‌زنند و بسیار تأثیرگذار هستند مگر آن گروه از محصولاتی که از برند‌های نامعتبر و با قیمت‌های بسیار ارزانی عرضه می‌شوند. برای این‌که مو‌های شما در فرآیند کراتینه مو کوچک‌ترین آسیبی نبیند، باید از یک آرایشگر متخصص کراتینه مو کمک بگیرید. چنانچه شخصی که مو‌های شما را کراتینه می‌کند، به اندازه کافی متبحر نباشد، امکان دارد موهایتان را در معرض حرارت بسیار بالا یا ترکیبات زیاد مواد شیمیایی قرار دهد..

عامل فرمالدئید

حتماً در مورد فرمالدئید در کراتینه درمانی شنیده‌اید. این ماده شیمیایی، مشکلاتی برای سلامتی اشخاص ایجاد می‌کند به‌ویژه برای افرادی که دائماً در

معرض آن قرار دارند به‌عنوان‌مثال آرایشگرانی که کار کراتینه کردن مو انجام می‌دهند.

بیشترین خطری که این ماده برای اشخاص دارد، متوجه افرادی است که به‌طور دائم با آن کار می‌کنند نه برای افرادی که تنها یک‌بار کراتین درمانی انجام می‌دهند. ضمناً میزان فرمالدئید در محصولات مختلف کراتین، متفاوت است و این مقدار معمولاً روی بسته‌بندی این محصولات ذکر می‌شود.

آیا کراتینه کردن بر رشد مو‌ها تأثیر دارد؟

این کار بر سرعت رشد مو هیچ تأثیری ندارد، هم چنان مو‌هایی که از ریشه رشد می‌کنند بافت طبیعی خود را خواهند داشت.

نگهداری از مو‌ها پس از کراتین کردن شامل چه مواردی است؟

اغلب انواع کراتین باید برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت روی سر بمانند. پس از کراتین شدن مو باید از شامپو‌های فاقد سولفات و نرم کننده استفاده کرد. برای مو‌های بسیار خشک استفاده از ماسک مو هم توصیه می‌شود. بعضی از انواع مو امکان دارد بر اثر کراتین شدن تغییر رنگ دهند؛ بنابراین رنگ کردن مو‌ها را بعد از کراتینه شدن باید انجام داد.

برای کراتینه کردن مو لازم است مو‌ها را در بخش‌های ریز با اتو صاف کرد تا بر اثر حرارت جذب آن توسط مو صورت گیرد. مطمئن شوید درجه حرارت اتو با نوع موی شما سازگار است. برای مو‌های هایلایت شده و قدری آسیب‌دیده باید از کم‌ترین حرارت ممکن استفاده کرد.

آب دریا شنا کردن بدون کلاه شنا ممنوع! به علت کلر فراوان موجود در آب استخر و همین‌طور نمک بالای موجود در آب دریا بایستی دور این دو کار را بدون کلاه شنا خط کشید. البته با داشتن کلاه هیچ‌گونه محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

استفاده از شامپو‌های سولفات فیری برای حمام سولفات درون شامپو‌ها عمر کراتین مو را برای شما کم می‌کند. از این جهت چنانچه شامپوی سولفات فیری تهیه کنید می‌توانید هر چه قدر که دلتان می‌خواهد به حمام بروید و هیچ مشکلی هم برای کراتین موی شما به وجود نخواهد آمد. البته گفتنی است که حتی با نبود شامپوی سولفات فیری هم کراتین شما بطور کل از بین نمی‌رود، ولی مدت دوام آن کم کم کوتاه‌تر می‌شود.

فواید کراتینه کردن مو

این روش مو‌ها را در زمان کمی بسیار نرم و صاف می‌کند.

این روش مو‌ها را برّاق می‌کند و مو‌های برّاق سبب به وجود آمدن ظاهر زیبایی در اشخاص شده و اعتمادبه‌نفس را هم بالا می‌برد. با این شیوه دیگر نیازی به کار طاقت‌فرسای صاف کردن هر روزه مو‌ها نیست.

کراتینه کردن برای همه نوع مویی با هر جنسی امکان‌پذیر است.

با کراتینه کردن مو‌ها دیگر نیازی به استفاده از محصولاتی مانند موس و اسپری مو نیست. این شیوه کراتین از بین رفته مو‌ها را تأمین نموده و نتیجه خوبی می‌دهد.

کراتینه کردن مو هم برای آقایان و هم خانم‌ها امکان‌پذیر است.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون