کد خبر: ۲۶۷۴۸
۱۸:۲۶ -۲۷ فروردين ۱۴۰۰
یک چهره اصلاح طلب تاکید کرد: در مجلس یازدهم شاهد ورود نمایندگانی هستیم که هیچ تجربه‌ای ندارند، هر چه نخبه و با سابقه در شهرستان‌ها داشتیم کنار زده شدند و تعدادی از افراد درجه سه و چهار و افرادی سطح پایین، وارد مجلس یازدهم شدند.

مهدی آیتی

نشان تجارت - مهدی آیتی فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با اینکه آیا گفت‌وگو با شورای نگهبان برای همراهی بیشتر با اصلاح طلبان در انتخابات کارساز است یا خیر، گفت: در زمان حیات امام و تا مجلس سوم شورای نگهبان اجازه ردصلاحیت های بدون سند و مدرک نداشت اما بعد از رحلت امام و از زمان مجلس چهارم ردصلاحیت و کنار گذاشتن نخبگان و نیروهای انقلاب، مد شد و شدت گرفت به طوری که میرحسین موسوی همان زمان در مصاحبه ای در مجلس چهارم یا پنجم گفت این ردصلاحیت های گروهی به نفع جمهوری اسلامی نیست.

او افزود: ردصلاحیت های گسترده بعد از فوت امام رخ داد. در یک دوره ما شاهد این هستیم که نرمش هایی از طرف شورای نگهبان دیده شد و آن هم در انتخابات مجلس ششم و قبل از آن انتخابات ریاست جمهوری بود که آقای خاتمی آمدند. در سال ۷۶ و در تولد اصلاحات و حماسه دوم خرداد فضا باز شد و شورای نگهبان ردصلاحیت ها را کم کرد و عده زیادی از اصلاح طلبان وارد مجلس شدند.

آیتی تاکید کرد: حداکثر مجلس ششم اصلاح طلب و دولت هم اصلاح طلب بود و شورای شهر هم در تهران و اکثر شهرها اصلاح طلبی شد. در نیمه دوم دهه ۷۰ فضایی باز و گشایشی در انتخابات آزاد دیدیم ولی بعد، سختگیری ها شدیدتر شد و تا امروز که شاهد ردصلاحیت های گسترده هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم شاهد ورود نمایندگانی هستیم که هیچ تجربه ای ندارند هر چه نخبه و با سابقه در شهرستان ها داشتیم کنار زده شدند و تعدادی از افراد درجه سه و چهار و افرادی سطح پایین، وارد مجلس یازدهم شدند.

او ادامه داد: الان کشور ما به مراتب رادیکال‌تر از زمان مجلس ششم است و این تندرو شدن باعث می‌شود مرتبا از خودی‌ها به جبهه غیرخودی‌ها کشیده و حذف شوند.

او در پایان گفت: اینطور نیست که بگوییم در دوره‌های بعد از ارتحال امام فقط افراد ناباب بودند که رد صلاحیت شدند. از خانواده شهدا و رزمندگان و جانبازان هم بودند و این اتفاقات برای آن‌ها افتاد.

منبع: برنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
دیگه شایسته سالاری هیچ جای ایران نیست
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون