کد خبر: ۲۲۱۲۱
۱۴:۲۷ -۳۰ دی ۱۳۹۹
ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران گفت: با افزایش تقاضا در ۲ روز اخیر قیمت گوشت گوسفندی در بازار حدود ۵ هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت گوشت

نشان تجارت - «علی اصغر ملکی» در پاسخ به این سوال که دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار در روز‌های اخیر چیست، اظهارداشت: به علت پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان در روز‌های پایانی هرماه تقاضا برای خرید گوشت در بازار افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این علت اصلی افزایش ۵ هزار تومانی قبمت گوشت گوسفندی در ۲ روز اخیر تقاضا بوده است، گفت: از طرفی افزایش قاچاق گوشت نیز در مرز‌های غربی به رشد قیمت این محصول استراتژیک خانواده‌ها در بازار کمک می‌کند.

ملکی یادآورشد: از آنجا که در روز‌های اول ماه فروش گوشت در بازار افزاشی می‌یابد لذا دامداران نیزعرضه گوشت زنده خود را به بازار برای گشتار به روز‌های پایانی ماه موکول کرده اند تا با قیمت بالاتری دام خود را بفروش برسانند.

مقابله نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول با هرگونه قاچاق گوشت زنده در مرز‌های شرقی و یا غربی

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران تاکید کرد: مبارزه با قاچاق گوشت کار اتحادیه‌ها نیست، بلکه اطلاع رسانی در این خصوص وظیفه ما است تا نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول با هرگونه قاچاق گوشت زنده در مرز‌های شرقی و یا غربی کشور مقابله کند.

وی گفت: قاچاق دام زنده از طریق مرز‌های شرقی کشور تاثیر جزیی بر قیمت آن در بازار دارد، اما قاچاق آن در مرز‌های غربی فورا بر افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار‌های داخلی به خصوص بازار تهران بسیار تاثیرگذار است.

قیمت گوشت زنده گوسفندی در تهران هم اکنون ۵۵ هزار تومان و در شهرستان‌ها حدود ۵۲ هزار تومان است که اگر این گوشت به کشور عراق قاچاق شود در آن طرف مرز‌ها قاچاقچیان ۱۲۰ هزار تومان دام زنده را می‌خرند.

این مقام مسئول در اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران تصریح کرد: قیمت گوشت زنده گوسفندی در تهران هم اکنون ۵۵ هزار تومان و در شهرستان‌ها حدود ۵۲ هزار تومان است که اگر این گوشت به کشور عراق قاچاق شود در آن طرف مرز‌ها قاچاقچیان ۱۲۰ هزار تومان دام زنده را می‌خرند.

قیمت گوشت ران گوسفندی در بازار بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان

ملکی خاطر نشان کرد: قیمت شقه گوسفندی مرغوب در بازار هم اکنون ۱۱۰ هزار تومان است و قیمت گوشت ران گوسفندی مناسب نیز در بازار بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان در نوسان است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران اظهار داشت: در صورتی که این روز‌ها شقه گوسفندی بدون دنبه به مصرف کنندگان ۱۰۰ هزار تومان عرضه شود این به نفع خریداران است، زیرا با توجه به قیمت ۵۵ هزار تومانی دام زنده هم اکنون شقه گوسفندی باید ۱۱۰ و یا حداقل ۱۰۸ هزار تومان قیمت داشته باشد.

ملکی با بیان اینکه ما همواره با صادرات دامزنده به کشور‌های همسایه مخالف هستیم گفت: در این شرایط اقتصادی به هرمیزانی دام زنده به کشور‌های همسایه صادر شود قیمت گوشت قرمز را در کشور افزایش خواهد داد.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران خاطر نشان کرد: در روز‌های اخیر باز شدن تالار‌های پذیرایی نیز بر افزایش تقاضا در بازار گوشت تاثیرگذار بوده و با تقاضای مصرف قیمت آن نیز در ۲ روز اخیر ۵ هزار تومان رشد داشته است.

این مقام مسئول در اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران با اشاره به وضعیت عرضه گوشت قرمز به بازار یادآورشد: هرچند که به روز‌های پایانی سال جاری نزدیک می‌شویم، اما در بازار کمبودی نداریم.

از آنجا که به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و ممکن است بازار با تقاضای بیشتری مواجه شود، لذا دست اندرکاران از هم اکنون باید به فکر تامین گوشت قرمز روز‌های پایانی سال باشند.

ملکی در عین حال تاکید کرد: از آنجا که به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و ممکن است بازار با تقاضای بیشتری مواجه شود، لذا دست اندرکاران از هم اکنون باید به فکر تامین گوشت قرمز روز‌های پایانی سال باشند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران با اشاره به مقرون به صرفه بودن واردات گوشت قرمز گفت: با توجه به قیمت دلار در بازار، واردات گوشت قرمز اصلا صرفه اقتصادی ندارد و با هرگونه قاچاق گوشت نیز باید به شدت برخورد شود.

وی در پایان اظهارداشت: هم اکنون قیمت راسته گوسفندی در بازار حدود ۱۱۰ هزار تومان، دست ۱۱۰ هزار تومان، گردن حدود ۱۱۰ هزار تومان و شقه مرغوب حدود ۱۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون