کد خبر: ۲۱۱۴۹
۱۴:۳۲ -۱۳ دی ۱۳۹۹
طی ماه آذر نسبت به ماه پیش از آن، متوسط قیمت گوشت گوسفندی، کدو سبز، بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای کاهش یافت و سایر اقلام افزایش یافتند.

قیمت کالاهای خوراکی در کشور

نشان تجارت - در گروه نان و غلات، اقلام «برنج ایرانی درجه یک» و «رشته آش» با ۴,۶ درصد، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در آذر ماه ١٣٩٩ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

در گروه نان و غلات، اقلام «برنج ایرانی درجه یک» و «رشته آش» با ۴,۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام «مرغ ماشینی» با ١٢,٧ درصد، «ماهی قزل‌آلا» با ٧.۵ درصد و «کنسرو ماهی تن» با ۵.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در ماه جاری قیمت «گوشت گوسفند» ٠.٩ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «روغن نباتی جامد» با ١٧,٣ درصد، «شیر پاستوریزه» با ١۴.۴ درصد و «روغن مایع» با ١٣.٧ درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به «هندوانه» با ۶١ درصد و «هلو» با ۴٨ درصد و «انار» با ٢٣.۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

در گروه سبزیجات، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «هویج فرنگی» با ۴٠,٣ درصد، «خیار»با ١٩.۵ درصد، «سیب زمینی» با ١٣.١ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت اقلام «فلفل دلمه‌ای» با ٢٢.٢ درصد،«گوجه فرنگی» با ١٩.٩ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت مربوط به «نوشابه گازدار» با ٧,٨ درصد و «چای خارجی بسته‌ای» با ۶.٨ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است

منبع: مرکز آمار

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون