کد خبر: ۲۱۹۸۴
۱۲:۰۲ -۲۸ دی ۱۳۹۹
پرهام فر، مدیرکل پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: اطلاعات ۳۰۰ سایت پوشاک قاچاق جمع آوری و با همکاری ستاد و مرکز توسعه تجارت الکترونیک با آنها برخورد شد.

پوشاک قاچاق

نشان تجارت - پرهام فر با اشاره به مسدود کردن ۳۰۰ سایت پوشاک قاچاق گفت: بعد از اجرای طرح برخورد با قاچاق پوشاک در سطح عرضه که از سال ۱۳۹۷ شروع شده بود، یکسری از فروشگاه های بزرگی که صاحب برندهای پوشاک خارجی قاچاق بودند مورد بازرسی قرار گرفتند و با آن ها برخورد صورت گرفت.

وی افزود: بعد از برخورد با عرضه کنندگان فروشگاهی، بسیاری از پوشاک قاچاق به فضای مجازی منتقل شد که در این راستا ضرورت داشت، به موازات برخورد با فروشگاه های فیزیکی، با فروشگاه های اینترنتی نیز این برخورد صورت بگیرد. اطلاعات در مورد این سایت ها که لباس یا کفش قاچاق به فروش می رساندند، جمع آوری شد و با همکاری ستاد و مرکز توسعه تجارت الکترونیک با آن ها برخورد شد.

مدیرکل پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ابتدا به این سایت ها اخطار داده شد، اظهار کرد: در این اخطار نسبت به تغییر رویه و عملکردشان هشدار داده شد و در نهایت به دلیل عدم تغییر در این فرآیند، با آن ها برخورد شد.

وی درباره این سایت ها توضیح داد و بیان کرد: تعدادی از این سایت ها اساسا فاقد نماد اعتماد الکترونیک به عنوان مجوز فعالیت کسب و کار در فضای مجازی را بودند. فعالیت بدون این نماد در اینترنت ممنوع است و خود این اقدام، یک جرم مجزا محسوب می شود.

پرهام فر با بیان اینکه از سال ۱۳۹۷ واردات به کشور در حوزه پوشاک ممنوع است، عنوان کرد: از این سال هیچ گونه ثبت سفارش و ارزی برای واردات پوشاک تعلق نگرفته است و طبیعتا به موازات آن، کنترل هایی در مبادی کشور برای ورود پوشاک قاچاق صورت گرفته و تشدید نیز شده است. عمده مسیر ورود پوشاک به کشور، مسافری و چمدانی بود.

وی در خصوص مناطق آزاد گفت: با وجود آنکه این مناطق دارای قوانین آزادتری در این حوزه هستند اما به جهت تبعیت از سیاست های کلی کشور، در خصوص این مناطق نیز قوانین اصلی کشور اعمال شد به نحوی که سقف واردات پوشاک برای این مناطق ۱۵۰ میلیون دلار شده است.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون