کد خبر: ۱۱۷۲۱
۱۸:۱۳ -۲۱ آبان ۱۳۹۶
رسانه‌ها بالاترین نقش را در تمام ابعاد زندگی بازی می‌کنند. به طور مثال اگر نگاهی به عالم سیاست، فرهنگ و هنر، ورزش و... بیاندازیم متوجه نقش و اهمیت رسانه خواهیم شد.

امروز رسانه‌های دیداری و نوشتاری نقش پررنگی را در پیشبرد اهداف ورزش و مخصوصاً فوتبال و فوتبالیست‌های کشور ایفا می‌کنند. خبرنگاران عزیز ما در شناساندن ورزشکاران به مردم بسیار تاثیرگذار هستند و حتی می‌توانند پیام ورزش و فرهنگ یک کشور را به دیگر مرزها مخابره کنند.

از طرفی رسانه‌ها می‌توانند با خبررسانی دقیق و شفاف فرصتی را ایجاد کنند تا افرادی که به نوعی دستی در اقتصاد دارند پا به عرصه دنیای ورزش بگذارند و با حمایت‌های خود جانی دوباره را در رشته‌های مختلف ورزشی تزریق کنند.

امروز باشگاه‌های بزرگ فوتبال مثل بارسلونا، رئال مادرید، منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول و... برای رسیدن به اهداف خود کمک ویژه‌ای از رسانه‌ها می‌گیرند. در فوتبال ایران چه در گذشته و چه حال بازیکنانی که عملکرد مثبتی داشتند خیلی زود چهره یک رسانه‌ها شدند و به واسطه پرداخته شدن به آن‌ها خیلی سریع پله‌های ترقی را طی کردند و در برخی مواقع توانستند برای ادامه فوتبال خود به کشورهای صاحب فوتبالی در اروپا هم بروند.

به نظر من اگر تعامل دوسویه‌ای بین باشگاه‌ها و رسانه‌ها باشد بی‌شک هر دو طرف می‌توانند از این فضا نهایت استفاده را ببرند. یک پدیده ناخوشایندی که در برخی رسانه‌های ما وجود دارد اینست که بعضی ورزشکاران برای چهره شدن مبالغی را به خبرنگاران و رسانه‌هایی خاص می‌دهند تا به آن‌ها بپردازند که این دقیقاً برعکس کشورهای تراز اول دنیاست زیرا در آنجا رسانه‌ها برای آنکه یک کار تولیدی خوب به نام رسانه خود منتشر کنند به ورزشکارانشان پول می‌دهند تا پای میز گفت‌وگوی‌های آن‌ها بنشینند.

البته این را باید اشاره کرد که اکثریت جامعه رسانه‌ای ما از سلامت کامل برخوردارند و این موضوع شامل افراد بسیار قلیلی می‌شود که امیدوارم این پدیده ناخوشایند هم به زودی از بین برود.

بنده با قاطعیت می‌توانم بگویم که امروز من اگر از چنین جایگاهی هرچند کوچک برخوردارم لطف خدا و بعد از آن خبرنگاران شریف بوده است و از این‌رو احترام خاصی را برای این قشر زحمتکش قائلم.

در دنیای فوتبال اگر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در عرش به سر می‌برند شک نکنید که بخش عمده آن متوجه رسانه‎‌ها است و همین موضوع نشان دهنده شان و جایگاه اجتماعی بالا رسانه‌هاست.

جا دارد در پایان از تمام خبرنگارانی که به حوزه ورزش و مخصوصاً فوتبال اهمیت می‌دهند تشکر ویژه کنم و برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون