کد خبر: ۸۹۹
۱۲:۳۷ -۰۶ فروردين ۱۳۹۶
فابیان بارتز:
در آگوست 1994، تیم ملی فرانسه در یک دیدار دوستانه موفق شد با نتیجه 2-0 تیم ملی جمهوری چک را شکست دهد. فابیان بارتز در آن زمان تنها یک بازی ملی انجام داده بود و زیدان در انتظار انجام اولین بازی ملی خود به سر می برد.
ورزش و جوان- در آگوست 1994، تیم ملی فرانسه در یک دیدار دوستانه موفق شد با نتیجه 2-0 تیم ملی جمهوری چک را شکست دهد. فابیان بارتز در آن زمان تنها یک بازی ملی انجام داده بود و زیدان در انتظار انجام اولین بازی ملی خود به سر می برد. در دقیقه 63 این جوان جویای نام به زمین آمد و با هنرنمایی خاص خود بازی را به نفع فرانسه رقم زد. همانطور که می دانید جمهوری چک در آن سال ها بسیار قدرتمند بود.
 
فابیان بارتز: "این اولین بازی او بود. او به محض ورود به زمین کنترل بازی را در دست گرفت و رهبر تیم ما شد. همچنین با دو گلی که به ثمر رساند نتیجه را به نفع ما رقم زد. گل اول او از فاصله 25 متری بود و گل دوم او یک ضربه سر دیدنی بود.

مانند همگان، بارتز نیز از آنچه آن شب دیده بود هیجان زده شده بود البته باید متذکر شویم که او بسیار خوش شانس بود که با زیدان هم دوره بود و زیدان او را به کررات هیجان زده کرده بود. لحظات نفسگیر و شگفت انگیز زیادی بین آن دو برادر وطنی بوجود آمد که تا سال 2006 زمان خداحافظی زیدان ادامه داشت.

اما بارتز نه تنها از هنرنمایی های یار دیرینه خود در داخل زمین شگفت زده شده بلکه اکنون که زیدان در روی نیمکت رئال مادرید نشسته است نیز شوکه شده است که او در آغاز دوران حرفه ای مربی گری خود جزو کاندیداهای بهترین مربی سال فیفا نیز شده بود.

فابیان بارتز در مورد زیدان اینگونه می گوید: "همگان از موفقیت صحبت می کنند، همگان آن را به دست نمی آورند. تنها عده معدودی هستند که مانند زیدان ماندگار می شوند. مانند پله، مارادونا و کرویف، زیدان نیز همواره اسطوره بودن خود را در بازی های بزرگ ثابت کرده بود.

او ادامه می دهد: "زیدان فوتبال را می فهمد، او عاشق فوتبال تهاجمی است. او هرگز فراموش نمی کند که هواداران به استادیوم می آیند تا فوتبال جذاب و زیبایی را تماشا کنند. خیلی از مربیان و بازیکنان فوتبال همچین عقیده ای ندارند اما زیدان متفاوت است. او افتخارات فراوانی از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان را در مقام مربی کسب کرده است".

در نظر فابیان بارتز، هافبک افسانه ای و اسبق تیم ملی فرانسه در حال پیشرفت در دنیای مربیگری است. او می گوید زیدان کیفیت لازم برای رسیدن به بالاترین رده های مربیگری را دارد. هیچکس گمان نمی کرد او بتواند رئال مادرید را هدایت کند اما این یک حقیقت است. او مورد احترام اهالی فوتبال است زیرا او یک بازیکن بزرگ بود و از همه مهمتر یک انسان بزرگ و روراست است.

او همیشه پشتیبان حق و حقیقت بوده حتی هنگامی که اظهار حقیقت برای او گران تمام شده است و این بهترین راه برای بدست آوردن اعتماد بازیکنانتان است. هدایت بزرگترین باشگاه دنیا کار آسانی نیست. در مادرید تمامی طرفداران فقط قهرمانی و جام می خواهند. منتقدین همواره مربیان را زیر ذره بین دارند حتی اگر مربی زیدان باشد.

در هر حال بارتز معتقد است که دوستی دیرینه با زیدان سبب شده که او بارها و بارها هیجان زده شود و اعتقاد دارد که این روند همچنان با روی آوردن زیدان به عرصه مربیگری ادامه خواهد یافت.

مترجم: محمود ظهوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون