کد خبر: ۶۸۴۱۳
۱۵:۳۷ -۳۰ مهر ۱۴۰۴
نشان تجارت گزارش می‌دهد

چرا بیمه دی در صدر بیمه‌ها قرار گرفت؟

بدون شک موفقیت در هر عرصه‌ای، تک‌مولفه‌ای نیست و قطعاً عوامل زیادی در کنار هم باعث موفقیت و سرآمدی می‌شود. شرکت بیمه دی هم از این قاعده مستثنی نیست و مدیریت اصولی و چینش دقیق مدیران، نقش به سزایی در این بین داشته است.

بیمه دی

نشان تجارت - محمد آیتی: شرکت بیمه دی در اواسط دهه ۸۰ و پس از بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای فعال در کشور تاسیس شد، اما خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، توانست مسیر موفقیت را طی کند، به طوری که امروز به واسطه فروش نزدیک به ۵۱ همت و ۴.۵ میلیون نفر مشتری در سراسر کشور در جایگاه نخست این صنعت مهم و تاثیرگذار قرار گرفته است.

بی‌تردید هیچ موفقیتی مخصوصاً در بالاترین سطح، اتفاقی نیست و قطعاً چنین دستاورد بزرگی یک شبه هم رخ نداده و بی‌شک بیش از دو دهه مدیریت اصولی، ساختاری، افکاری، هویتی و فرهنگ سازمانی، زیرساخت‌های قوی‌ای را شکل داده و چنین اعتبار بزرگی به لطف و مدد خردجمعی پدیدار شده است.

با این وجود، عملکرد بیمه دی در یک سال اخیر، بسیار اثرگذار و نتیجه‌گرا بوده است و باعث شده این مجموعه، خوشنام‌تر از همیشه به عنوان شرکتی برجسته در صنعت بیمه در اذهان ثبت شود.

دلایل موفقیت بیمه دی و رسیدن به جایگاه نخست در این صنعت چیست؟

بدون شک موفقیت در هر عرصه‌ای، تک‌مولفه‌ای نیست و قطعاً عوامل زیادی در کنار هم باعث موفقیت و سرآمدی می‌شود. شرکت بیمه دی هم از این قاعده مستثنی نیست و مدیریت اصولی و چینش دقیق مدیران، نقش به سزایی در این بین داشته است.

با این حال بنا داریم برخی از عواملی که نقش پررنگ‌تری در قرار گرفتن جایگاه نخست بیمه دی در صنعت بیمه را داشته به شما معرفی کنیم.

خلق نوآوری و به‌روزرسانی خدمات

هر شرکت بیمه‌ای برای آنکه در مسیر موفقیت گام بردارد، می‌باید شرایط کشور را به درستی رصد و براساس نیاز آحاد جامعه و با خلق نوآوری‌ها، سبد محصولات خود را متنوع‌تر کند؛ کاری که بیمه دی به درستی روی به آن آورد و در همین راستا موفق شد نظر بسیاری از افراد و کسب و کار‌ها را به خود معطوف کند. با این حال، شرکت بیمه دی هرگز از ارائه خدمات سنتی دور نشد، ولی همواره با تمرکز بر فناور‌های دیجیتال بر حرکت در مسیر موفقیت، سرعت بخشید.

افزایش کیفیت خدمات و احترام دائمی به مشتری

بی‌تردید توقف در یک نقطه و البته عدم‌توجه به موضوع مشتری‌مداری می‌تواند پاشنه آشیل هر بنگاه بزرگ و کوچک اقتصادی باشد. از این‌رو شرکت بیمه دی، با افزایش مداوم کیفیت محصولات و همچنین ارائه به موقع خدمات پس از فروش، همیشه بر افزایش حداکثری رضایت مشتریان نه در حرف، بلکه در میدان عمل تاکید داشته است.

رشد شبکه فروش و افزایش دفاتر نمایندگی

موفقیت در هر عرصه‌ای، نیاز به تصمیم‌گیری قاطع و کار تیمی منظم دارد؛ شناسایی افرادی که اهلیت دارند و با درک درست خود، دائماً به فکر رشد و توسعه مجموعه هستند. مدت‌ها است که شرکت بیمه دی در مسیر توسعه شبکه فروش و جذب نمایندگان کاربلد، گام‌های موثری برداشته و از این‌رو، افزایش کیفیت خدمات و کوتاه شدن این خدمت‌رسانی‌ها، گواه بر این واقعیت است.

تبلیغات واقعی و بازاریابی اصولی

گاهی فاصله تبلیغ تا ارائه محصول و خدمات، فرسنگ‌ها است و این روند، قطعاً در کوتاه‌مدت هر مجموعه اقتصادی را فلج می‌کند. از این‌رو نمایش تبلیغاتی منطبق بر واقعیت می‌تواند، اعتمادساز و در نهایت منجر به افزایش مشتریان وفادار شود. همچنین باید توجه داشت که برتر شدن بسیار اهمیت دارد، ولی برتر ماندن کاری به مراتب سخت‌تر و ارزشمندتر است. به همین واسطه، بازاریابی اصولی و قوی عوامل بیمه دی بر این برتر بودن، مهر تاییدی زده است.

سرمایه‌گذاری مناسب

گاهی شاهد این هستیم که برخی بنگاه‌های اقتصادی که البته پیش چشم مشتریان، موفق بوده‌اند با چالش و بدنامی رو‌به‌رو می‌شوند. عمده دلیل این اتفاق، بحران‌های واردشده و کاهش توان و تاب‌آوری آن مجموعه‌ها است. اینکه حمایت مالی یک شرکت بیمه‌ای، دائمی و پاسخگویی به تعهدات با تمام پیچیدگی‌ها به موقع باشد، کاری است که حتی در حرف هم آسان به نظر نمی‌رسد. شرکت بیمه دی در طول سالیان گذشته، با سرمایه‌گذاری‌های منطقی و هوشمند توانسته بر رضایت مشریان بیافزاید و قطعاً این رویه، تاب‌آوری مجموعه را در برابر بحران‌ها بیش از پیش خواهد کرد.

مطالب ذکرشده، خلاصه‌ای از یک روایت یک‌شدنی است که ساده به دست نیامده و اگر کمی موشکافانه‌تر به موضوع بنگریم، قطعاً با عوامل و مولفه‌های جزئی‌تری مواجه خواهیم شد که همه آن‌ها به لطف یک مدیریت باثبات و اصولی رقم خورده است. البته جهش فروش و رسیدن به رتبه نخست با مدیرعاملی هادی عبداللهی که فردی بادانش، باتجربه، خلاق و خوش‌ارتباط است و در سطوح مختلف مدیریتی کشور از بیمه مرکزی، وزارت اقتصاد، دیوان محاسبات و... به خوشنامی فعالیت کرده، بسیار محسوس است.

خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون