نشان تجارت - در پشت جلد این کتاب نوشته است: وقتی از علم روابط عمومی سخن میگوییم، به معنای آن است که روابط عمومی از مجموعهای از نظریهها و الگوهای علمی تابعیت میکند و اجرای فعالیتهای آن بایستی بر مبنای اصول حرفهای و علمی باشد، زیرا نظریه یکی از مؤلفههای اصلی علم است.
در مفهومی دیگر، بایستی گفت کسانی که روابط عمومی را علم نمیدانند، آشنایی کافی با اطلاعات و دانش تولیدشده در این حوزه ندارند و به همین دلیل علاقه وافری به مدیریت و اجرای سلیقهای فعالیتها دارند که نتیجه آن کج سلیقگی است.
روابط عمومی علمی، در تئوریهای زیربنایی خود، از علوم جامعه شناسی، ارتباطات، مدیریت، علوم سیاسی، روانشناسی و... کمک میگیرد. همچنین، مبناهای علمی و تئوریک خود را به طور خاص از علوم ارتباطات اجتماعی اخذ میکند و به طور گسترده علم را به صورت چندرشتهای و بینرشتهای به کار میگیرد...