نشان تجارت - محمد آیتی: روحالله عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: «مجلس تاکنون حمایتهای قانونی خوب و قابل ملاحظهای نه فقط از صنعت خودرو که همه تولیدات داخلی کرده است. از اینرو، دولتها هم به تأسی از مجلسها، این حمایتها را در دستور کار قرار دادند.»
وی افزود: «در حال حاضر، ما دو مشکل در صنعت خودروسازی داریم؛ اول، کیفیت و دوم، کمیت. با این حال، مصوبه مجلس در خصوص واردات خودرو به منظور افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودروهای داخلی صورت گرفت.»
نماینده بویین زهرا تصریح کرد: «سابقه ما در صنعت خودروسازی حدود ۶۰ سال است و از اینرو، توقع و انتظارات از این صنعت بالا رفت، اما پیشرفت آنطور که باید و شاید به وقوع نپیوسته است.»
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: «ما در مجلس یازدهم، طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو را به تصویب رساندیم. به هر حال چند سالی بود که واردات خودرو به کشور ممنوع شده بود و تصمیم گرفتیم با اجازه به دولت برای واردات خودرو، مسیری را در پیش بگیریم که خودروسازان داخلی به خود بیایند و کیفیت را در محصولات تولیدیشان افزایش دهند و البته قیمت محصولاتشان را کاهش دهند، زیرا آنها برای رقابت و بقا، مجبورند که این دو مؤلفه را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.»
وی گفت: «برخی میپرسند چرا پس از گذشت ماهها از تصویب قانون در خصوص واردات خودرو، میزان قابل ملاحظهای خودرو برای تنظیم بازار و البته ایجاد رقابت به کشور وارد نشد؟ حقیقتاً مشکلات ارزی، موضوع اصلی است که هم دولت سیزدهم و هم دولت چهاردهم با آن روبهرو بودهاند.»
عباسپور در پایان خاطرنشان کرد: «ما حتی در قانون، دست دولت را برای واردات خودروهای کارکرده تا پنج سال، باز گذاشتیم. برخلاف برخی که این کار را توهین به شأن و منزلت مردم میدانند، من معتقدم به این کار هستم، زیرا کیفیت این خودروها بالاست و مردم میتوانند با هزینه کمتر، از خودروی باکیفیت بهره ببرند.»
منبع: اسب بخار