کد خبر: ۵۴۰۶۸
۰۹:۲۸ -۱۴ تير ۱۴۰۳

راهنمای خرید کپسول آتش نشانی اطفا یار

وسیله‌ای برای اطفای گروه‌های مختلف حریق در انواع مختلف ساخته شده است که به آن کپسول یا خاموش کننده آتش نشانی گفته می‌شود. عموما سیلندر‌های آتش نشانی به چهار دسته کلی از لحاظ نوع خاموش کننده تقسیم می‌شود.

نشان تجارت - در این مقاله قصد داریم به موضوع خرید کپسول آتش نشانی مناسب بپردازیم. پس قبل از هر چیزی به معرفی کپسول آتش نشانی و انواع آن به اختصار می پردازیم. این مطالب از سایت اطفا یار گرد آوری گردیده است. جهت مشاوره رایگان برای خرید کپسول آتش نشانی با شماره 09120971295 تماس بگیرید.

کپسول آتش نشانی چیست ؟

وسیله ای برای اطفای گروه های مختلف حریق در انواع مختلف ساخته شده است که به آن کپسول یا خاموش کننده آتش نشانی گفته می شود. عموما سیلندر های آتش نشانی به چهار دسته کلی از لحاظ نوع خاموش کننده تقسیم می شود.

انواع کپسول آتش نشانی

همانطور که گفته شد کپسول های آتش نشانی به چهار دسته کلی از لحاظ نوع مواد خاموش کننده تقسیم می شوند که برای راهنمای خرید کپسول آتش نشانی مناسب برای شما دانستن آن لازم است.

  1. کپسول آتش نشانی پودر و گاز: برای حریق های نوع abc مناسب تر هستند. به رنگ قرمز و دارای مانومتر می باشند.
  2. کپسول آتش نشانی co2 :برای حریق های نوع E که برق و الکتریسیته هست مناسب هستند و به رنگ قرمز و فاقد درجه هستند.
  3. کپسول آتش نشانی آب و گاز: برای حریق هایی که دورن سوز هستند مانند کارتن و مقوا استفاده می شوند. آبی رنگ و دارای مانومتر می باشند.
  4. کپسول آتش نشانی بیوورسال: برای اکثر حریق ها بجز آتش هایی که با برق اتفاق افتاده اند. به رنگ سبز و دوستدارد محیط زیست می باشند.

کپسول آتش نشانی مورد تایید سازمان آتش نشانی کدام هستند ؟

تمامی کپسول های اطفای حریقی که در بازار موجود می باشند دارای علامت استاندارد هستند و مورد تایید سازمان آتش نشانی می باشند. ولی با توجه به اینکه این مقاله در سال 1403 نوشته می شود در حال حاظر برای تاییدیه و اخذ پایان کار ساختمان ها در تهران می بایست کپسول های نوع ABC استفاده گردند.

کدام نوع کپسول آتش نشانی برای منزل مناسب است ؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که کدام یک از کپسول آتش نشانی برای منزل مناسب می باشد؟ هر شخصی دیدگاه متفاوتی دارد اما تمامی نظر ها به دونوع از کپسول ها ختم می شود. اولی کپسول پودر و گاز می باشد و دومی کپسول CO2 یا دی اکسید کربن است.

در سایت etfayar.com که به این موضوع کاملا پرداخته است و جمع بندی این موضوع از نظر این شرکت بهترین نوع کپسول آتش نشانی که برای منزل میتوانید خریداری نمایید کپسول پودر و گاز می باشد. دلیلش هم این است که با این نوع کپسول میتوان تمامی حریق هایی که احتمال دارد در خانه رخ دهد را اطفاء نمود.

شارژ کپسول آتش نشانی به همراه قیمت بروز

بعد از خرید کپسول باید توجه داشته باشید که تاریخ انقضای آن یک سال می باشد و برای عمکرد صحیح بایستی برای شارژ مجدد آن اقدام شود. اما به هر مجموعه ای نمیتوان اعتماد کرد. ما با توجه به خدماتی که شرکت ها می دهند و نظرات مشتریان آنها، به دو مجموعه hsefars.ir و شرکت etfayar.com رسیدیم.

شرکت hse فارس تهران: با سابقه طولانی که در حوزه ایمنی و آتش نشانی دارد میتواند انتخاب مطمئنی باشد. تماس با این مجموعه 09374779303

شرکت اطفا یار: با مشاهده نظرات و گواهی های ایمنی اخذ شده توسط این شرکت راه جدیدی را در زمینه ایمنی پیش گرفته اند و در زمینه شارژ در سه رتبه برتر قرار دارند. تماس با این مجموعه : 09120971295 – 02136659024

نتیجه گیری: در مقاله راهنمای خرید کپسول آتش نشانی مناسب متوجه شدیم که هر کپسول مناسب یک نوع از حریق ها می باشد و خاموش کردن تمامی کلاس های حریق با یک خاموش کننده امکان پذیر نمی باشد. بهترین کپسول برای منزل و آپارتمان کپسول آتش نشانی پودر و گاز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون