کد خبر: ۵۱۰۵۰
۰۱:۳۱ -۰۲ اسفند ۱۴۰۲
در نشان تجارت بخوانید
برمه در سال ۱۹۹۰ با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد و در فینال آن دوره، با پنالتی او، مقابل آرژانتین قدرتمند که مارادونا را در اختیار داشت، به برتری یک بر صفر رسیدند.

آندریاس برمه که بود؟

نشان تجارت - مریم آیتی: «آندریاس برمه» بازیکن برجسته آلمانی، در ۹ نوامبر ۱۹۶۰ در هامبورگ، متولد شد. او هیچ‌گاه برای تیم باشگاه زادگاهش هامبورگ بازی نکرد.

برمه فوتبال حرفه‌ای باشگاهی را با کایزرسلاترن آغاز کرد و پس از چهار سال به بایرن مونیخ پیوست. بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ در سال‌های اوج فوتبالش، برای اینترمیلانمیلان در ایتالیا بازی کرد. وی موفقیت‌های زیادی در بوندس‌لیگا به دست آورده بود و پس از بازگشت از اینترمیلان، در آلمان به دوران فوتبال خود پایان داد.

آندریاس برمه در دوران فوتبالش به عنوان بازیکن و مربی موفقیت‌های زیادی کسب کرد و همچنین با اینترمیلانمیلان در جام یوفا ۱۹۹۱ قهرمان شد و با کایزرسلاترن در سال ۱۹۹۶ جام حذفی را به دست آورد. برمه در سال ۱۹۹۰ با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد و در فینال آن دوره، با پنالتی او، مقابل آرژانتین قدرتمند که مارادونا را در اختیار داشت، به برتری یک بر صفر رسیدند. برمه به همراه تیم ملی آلمان، در جام جهانی ۱۹۸۶ نایب قهرمان و در سال ۱۹۹۲ نایب قهرمان اروپا شد.

آندریاس برمه مدافع هافبک پیشین تیم‌های فوتبال کایزرسلاترین، بایرن مونیخ، اینترمیلان و تیم ملی آلمان، روز گذشته در سن ۶۳ سالگی درگذشت. سوزان شفر، همسر او، علت مرگ آندریاس برمه را ایست قلبی اعلام کرد. با مرگ برمه به فوتبال آلمان شوک بزرگی وارد شد. همچنین باشگاه اینترمیلانمیلان بلافاصله پس از درگذشت اسطوره آلمانی‌اش، ضمن ابراز تاسف از فقدان وی، اعلام کرد که در بازی امشب مقابل اتلتیکومادرید با بازوبند مشکی به میدان خواهد رفت؛ ضمن اینکه احتمالا بازی نیز با یک دقیقه سکوت آغاز شود.

آندریاس برمه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون