کد خبر: ۵۱۷۷۴
۱۷:۰۰ -۲۷ اسفند ۱۴۰۲
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای احیای دریاچه ارومیه اقدامات متعددی انجام شده که امیدواریم مثمرثمر واقع شود؛ ژاپن نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده و مذاکراتی در این خصوص با این کشور انجام دادیم.

ژاپن دریاچه ارومیه را احیا می‌کند!

نشان تجارت - علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره خرید برخی از گونه‌های کمیاب در روز‌های پایانی سال اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان محیط زیست در این باره اطلاعیه داد و به تمام استانداری‌ها اعلام کردیم که مانع خرید و فروش گونه‌های کمیاب در این روز‌ها شوند.

وی گفت: در روز‌های پایانی سال خرید و فروش قورباغه و سمندر لرستانی و شکار خرگوش افزایش یافته که این گونه‌ها به خصوص سمندر لرستانی یک گونه‌ای است که مردم بسیار به آن علاقه دارند که همین جا از هموطنان عزیزم در استان لرستان و زاگرس نشین می‌خواهم که اجازه دهند این گونه کمیاب که نقش اساسی در چرخه حیاط منطقه دارد به فرایند رشد و تکثیر خود ادامه دهد.

سلاجقه تأکید کرد: علاوه بر اینکه یگان حفاظ محیط زیست در این زمینه به وظایف خود عمل خواهد کرد، پیگیری‌های قضایی نیز در این خصوص حتماً انجام خواهد شد.

وی گفت: ضمن تبریک سال نو به هموطنان عزیز، خواهش دارم همانطور که در همه مسایل محیط زیست از ما مسئولان جلوتر هستند، امسال همگی محیط بان شوند و اجازه ندهند که این گونه‌های کمیاب و حتی سایر گونه‌ها آسیب ببینند. با حیات وحش دوستانه برخورد کنیم چرا که آن‌ها هم ما را دوست دارند و به ما خدمت رسانی متعدد می‌کنند.

سلاجقه بیان کرد: در خصوص پسماند و زباله نیز اطلاعیه صادر کردیم و به استانداران ابلاغیه دادیم و امیدواریم که در سطح جامعه این موضوع نیز رعایت شود و سال خوب و تمیزی داشته باشیم.

وی درباره ورود ژاپن به موضوع احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: برای احیای دریاچه ارومیه اقدامات متعددی انجام شده که امیدواریم مثمرثمر واقع شود؛ ژاپن نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده و مذاکراتی در این خصوص با این کشور انجام دادیم.

سلاجقه درخصوص تأثیر ورود ژاپن در زمینه احیای دریاچه ارومیه، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب جهانی مخصوصاً در زمینه‌های دانش بنیان که کم هزینه و پر بازده باشند، قطعاً موثر و مفید خواهد بود. از سوی دیگر این فرصت هم تجربه برای کشورمان است و هم انتقال تجربه بین طرفین صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون