کد خبر: ۵۰۴۴۳
۱۰:۴۰ -۰۹ بهمن ۱۴۰۲
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
سیدعلی یزدی‌خواه، نماینده تهران گفت: در یک بخشی از ساختمان‌های ناایمن، مردم عادی سکونت دارند که سال‌هاست با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و ایمن سازی، کاری سخت است تا دوباره در آن ساکن شوند، اما مراکز خدمات عمومی مثل درمانگاه و بیمارستان، ایمن‌سازی آن‌ها خیلی سختی ندارد و باید کمی از سود خود چشم‌پوشی کنند و مقداری هم روی هوای نفس خود پا بگذارند و از سودشان به دلیل حفظ جان مردم بگذرند.

آتش سوزی بیمارستان گاندی تهران

نشان تجارت - زهرا ظهروند: سیدعلی یزدی‌خواه، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت گفت: به برکت حضور امدادگران، آتش نشان‌ها و مدیران حوزه مدیریت بحران شهری، قصه آتش سوزی هتل بیمارستان گاندی به خیر گذشت. هر کسی شب حادثه تصاویر آتش سوزی را نگاه می‌کرد، وحشت می‌کرد که احتمالا تعداد زیادی بیمار آنجا گرفتار شده است.

وی افزود: به هر جهت با تلاش و همت آتش نشان‌های عزیز، این حادثه به خیر گذشت؛ اما سوال ما اینجاست که مدیریت یک بیمارستان خصوصی که مسئول حفظ جان مردم است چرا نسبت به یک ساختمانی که پنج بار اخطار داده‌اند که آخرین اخطار آن در آبان ماه سال جاری بوده است، اقدامی نکرده است؟

یزدی‌خواه تصریح کرد: این بیمارستان مثل یک مجتمع مسکونی مثلا ۴۰۰ خانواری نبوده که اگر اخطار گرفته باشد، رفع خطر آن، هم هزینه دارد هم از جهت اقتصادی سخت است، اما این مورد بیمارستان بوده و می‌توانستند یک الی دو ماه بیمار، پذیرش نکنند تا نسبت به رفع خطر آن اقدام کنند.

نماینده تهران اظهار داشت: ایراد به مسئولان بیمارستان وارد است، از این‌رو مسئولان مدیریت شهری باید نسبت به این موضوع، مطالبه کنند. اگر حادثه‌ای غیر از آتش سوزی رخ می‌داد، می‌گفتند بچه‌های آتش نشانی و امدادگر کجا بودند؟ چرا دیر رسیدند؟ چرا تجهیزات اینطور بود و هزار حرف دیگر مطرح می‌شد.

وی گفت: در یک بخشی از ساختمان‌های ناایمن، مردم عادی سکونت دارند که سال‌هاست با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و ایمن سازی، کاری سخت است تا دوباره در آن ساکن شوند، اما مراکز خدمات عمومی مثل درمانگاه و بیمارستان، ایمن‌سازی آن‌ها خیلی سختی ندارد و باید کمی از سود خود چشم‌پوشی کنند و مقداری هم روی هوای نفس خود پا بگذارند و از سودشان به دلیل حفظ جان مردم بگذرند.

یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: به هر جهت این حادثه خطرناکی بود که می‌توانست خیلی هولناک باشد، اما خطر از بیخ گوشمان گذشت و یک هشداری برای مسئولان مربوطه بود. امروزه در دنیا، آتش سوزی‌هایی در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد که یک دفعه جان ده‌ها نفر از دست می‌رود که اینجا هم می‌توانست منجر به فاجعه شود، اما سرعت عمل مسئولان مربوطه باعث شد، سریع بیماران تخلیه شوند و از این جهت به خیر گذشت، اما پیام آن، تجربه و آویزه گوشمان شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون