نشان تجارت - به گزارش پایگاه اطلاعرسانی جمعیت هلالاحمر- هرمزگان؛ مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان هرمزگان، گفت: جمعیت هلالاحمر استان هرمزگان، در طول سال و مناسبتهای مختلف با اجرای طرحهای داوطلبانه در زمینه توزیع بستههای معیشتی، بهداشتی و غذایی بین افراد کم برخوردار فعالیت میکند.
وی ادامه داد: با هماهنگیهای انجام شده در سال جاری تاکنون بالغ بر شش هزار بسته معیشتی و بهداشتی تهیه و توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با بیان اینکه ارزش بستههای توزیع شده بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است، افزود: توجه به معیشت قشر آسیب پذیر و کمک به زندگی و تامین بخشی از ضروریات افراد کمتر برخوردار، بخشی از اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر است.
سلحشور با شااره به اهداف بشردوستانه جمعیت هلالاحمر، گفت: خانواده بزرگ داوطلبان هلال احمر، به عنوان حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان، سرمایه اجتماعی بیبدیلی است و با توان اعضای داوطلب تلاش میشود تا بخشی از نیازهای نیازمندان رفع شود.
توزیع بیش از 2 هزار بسته معیشتی به مبلغ هفت میلیون تومان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای برگزاری پروژههای کاروان سلامت و حمایتی این جمعیت در دی ماه ۱۴۰۲، اعضای فعال این استان بیش از دو هزار بسته معشیتی و بهداشتی در بین عزتمندان سطح استان توزیع کردند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی جمعیت هلال احمر- چهارمحال و بختیاری؛ مسعود مثنوی، مدیرعامل جمعیت هلالاحمر چهارمحال و بختیاری گفت: داوطلبان این جمعیت در راستای برگزاری پروژههای حمایتی و کاروان سلامت در سطح استان، بین ۹۵۰ نفر از عزتمندان شناسایی شده استان، بستههای معشیتی و بهداشتی توزیع گردید.
مثنوی افزود: در این اقدام با مشارکت 85 داوطلب فعال جمعیت هلال احمر و توزیع بیش از ۲۱۸۰ بسته معیشتی و بهداشتی انجام شد.
وی ادامه داد: ارزش مالی این بستههای معیشتی بیش از هفت میلیون است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، افزود: در این کاروان خدماتی از قبیل ویزیت رایگان بیماران، توزیع داروی رایگان، خدمات مشاوره روانشناسی، خدمات ویزیت مامایی، سنجش فشار و قند خون به صورت رایگان به مردم ارائه شد.
گفتنی است، طرح کاروان سلامت از طرح های ملی جمعیت هلال احمر است که با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، کاهش هزینههای درمانی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان برگزار میشود.
بسته معیشتی دو میلیون و ۴۰۲ هزار تومان برای مستمری بگیران بهزیستی
رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروههای هدف سازمان بهزیستی کشور گفت: افرادی که تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار میگیرند در دوبخش مستمر و غیرمستمر هستند؛ خدمات مستمر مانند مستمری ماهیانه و خدمات غیرمستمر مانند کمک هزینه معیشت است. مبلغ مستمری ماهیانه براساس پرونده در کمیته توانبخشی و همچنین براساس گزارشات مداخلات مددکاری بسته براساس معیشت خانوار تعیین میشود.
رحمانی خاطرنشان کرد: مستمری این افراد به صورت ماهانه برای خانوادههای تک نفره ۷۶۴ هزار تومان، برای خانوادههای دو نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، برای خانوادههای سه نفره یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، برای خانوادههای چهار نفره یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و برای خانوادههای پنج نفر و بالاتر، دو میلیون و ۴۰۲ هزار تومان است.
وی اضافه کرد: خدمات غیرمستمر برای افراد دارای معلولیت ذهنی شامل مراقبت، آموزش و توانبخشی در مراکز روزانه و برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی شامل اعطای تجهیزات توانبخشی مانند ویلچر، کمک به تامین مسکن و اشتغالزایی است.
رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروههای هدف سازمان بهزیستی کشور گفت: در بخش اجتماعی زنان سرپرست خانوار با توجه به شرایط میتوانند مستمری بگیر بهزیستی شوند. زنانی که همسر آنها فوت کرده است یا از همسر خود جدا شده اند یا زنانی که تشخیص داده شوند به حمایت نیاز دارند، پس از بررسی در کمیتههای اجتماعی در چرخه خدمات مستمر و غیرمستمر قرار می گیرند.
رحمانی با بیان اینکه خدماتی مانند کمک به تحصیل فرزندان (مانند پرداخت شهریه دانشگاه)، توانمندسازی، ایجاد فرصت های شغلی و اعطای تسهیلات اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار ارائه میشود، افزود: مبالغ مستمری زنان سرپرست خانوار نیز مطابق همان مبالغ مستمری برای افراد دارای معلولیت بر اساس بُعد خانوار است که با توجه به طبقه بندی دهکهای آنها توسط کمیتههای تخصصی و گزارشات مددکاری در نظر گرفته میشود.
وی با اشاره به تغییر درآمدی خانوادهها از «دهک» به «صدک» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این تغییرات در شاخص های بهزیستی بیشتر خودش را نشان میدهد و بر اساس این دستهبندی درآمدی، جامعه هدف بهزیستی به شکل عادلانه تری تعیین میشود چراکه هزینه های معلولیت و زن سرپرست خانوار در این صدکها دیده شده است.
رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروههای هدف سازمان بهزیستی کشور، به صفر رسیدن پشت نوبتیهای دریافت مستمری از بهزیستی را از اقدامات خوب دولت سیزدهم برشمرد و گفت: این به آن معنا است که اگر فردی درخواست مستمری داشت و کمیتههای اجتماعی و توانبخشی تشخیص دادهاند که این فرد باید مستمری بگیرد، تعداد آنها به عدد صفر رسیده است.
رحمانی در پاسخ به اینکه چرا با وجود اعلام صفرشدن پشتنوبتیهای مستمری، همچنان برخی اعلام میکنند پشت نوبت هستند، افزود: هر هفته و هر ماه، افرادی هستند که متقاضی دریافت مستمری میشوند و به فهرست متقاضیان اضافه میشوند؛ در این موارد تشکیل پرونده و طی کردن روال اداری، زمان خاصی نیاز دارد و علاوه براین تعدادی از افراد نیز شرایط لازم برای دریافت مستمری را احراز نمیکنند.
وی تصریح کرد: تشکیل پرونده دریافت خدمات و مستمری روی بسترهای الکترونیک انجام می شود تا زمان تشکیل پرونده به حداقل برسد. درخواست تشکیل پرونده از طریق پنجره واحد خدمات بهزیستی به صورت مجازی نیز میتواند انجام بگیرد.